דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / טניס: רוג'ר פדרר גבר על מארין צ'יליץ' 2:3 וזכה בגרנד סלאם ה-20

הטניסאי הטוב בעולם השלים שתי זכיות רצופות ו-6 באליפות אוסטרליה הפתוחה | בתום משחק מורט עצבים שארך יותר מ-3 שעות, צ'יליץ' חזר פעם אחר פעם ולא ויתר | אצל הנשים, ווזניאקי זכתה בתואר

רוג'ר פדרר זוכה באוסטרליאן אופן 28 בינואר 20158 (צילום: AP Photo/Dita Alangkara)
רוג'ר פדרר זוכה באוסטרליאן אופן 28 בינואר 20158 (צילום: AP Photo/Dita Alangkara)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אין איך להגיד את זה טוב יותר, הוא פשוט ענק! הבוקר בגמר באליפות אוסטרליה, פדרר גבר ב-5 מערכות על מארין צ'יליץ', אחרי שהקרואטי חזר פעמיים מפיגור וניצח 2:6, 7:6 (5), 3:6, 6:3, 1:6 אחרי 3 שעות ו-3 דקות של טניס איכותי, בדרך לזכייה שנייה ברציפות והשישית בקרייריה במלבורן. בגיל 36 יש לו כבר 20 תארי גרנד סלאם.

צ'יליץ' בן ה-29 שהיה קרוב מאוד להפתיע, הגיע לגמר אחרי טורניר מצויין כשבדרך הוא עבר את רפאל נדאל, שפרש בעקבות פציעה ובחצי הגמר ניצח 0:3 את קייל אדמונד.

מהלך המשחק

מערכה ראשונה: פדרר פתח חזק ושבר את משחקו ההגשות הראשון של צ'ליץ'. השבירה ערערה את הביטחון של הקרואטי ופדרר שבר שוב ועלה ל- 0:3. צ'יליץ' חזר למשחק אבל זה היה מאוחר מדי והשוויצרי סגר עניין עם 2:6 ו-0:1 במערכות. במערכה השנייה צ'יליץ' נכנס לקצב טוב וכבר הגיע לנקודת שבירה אבל פדרר איזן ל-1:1. המשחק המשיך להיות צמוד וכל שחקן שמר על ההגשות שלו, צ'יליץ' הגיע לנקודת שבירה ומערכה במצב של 4:5, אבל פדרר חזר בענק והמשחק הלך לשובר שיוויון. שם המומנטום היה של הקרואטי המדורג 6 בעולם, שניצח 7:5 ואיזן ל-1:1 במערכות.

רוג'ר פדרר בגמר האוסטרליאן אופן 28 בינואר 20158 (צילום: Mike Frey/BPI/REX/Shutterstock)
רוג'ר פדרר בגמר האוסטרליאן אופן 28 בינואר 20158 (צילום: Mike Frey/BPI/REX/Shutterstock)

במערכה השלישית המשחק המשיך להיות שקול כמו במערכה הקודמת, במצב של 2:3 לפדרר, צי'יליץ' החל לבצע טעויות וה'פנומן' ניצל זאת כדי לעלות ל-2:5.בדרך ל-3:6 ו-1:2 לפדרר. במערכה רביעית פדרר הריח את הניצחון והשיג שבירה מהירה, צ'יליץ' לא וויתר וצימק ל-1:3, משם הצליח לשבור אחרי זמן ארוך ונראה שהוא לא מוכן להרים ידיים. עם טניס אגרסיבי הקרואטי שבר פעם נוספת וניצח 6:3 בדרך ל-2:2 במערכות.

המערכה חמישית הייתה שייכת לשוויצרי הבלתי נגמר, שהראה שהוא פשוט לא מסוגל להפסיד. אחרי שבירה מהירה פדרר עלה ל-0:2. צ'יליץ' נאבק ולא וויתר על אף כדור, אבל לא הצליח לשבור בחזרה. פדרר עם 4 אייסים עלה ל-1:4 ומשם לא היה אפםשר לעצור אותו בדרך לניצחון 2:3 במשחק ותואר גרנד סלאם 20 בקריירה!

לאחר הניצחון אמר פדרר: "אני נרגש מאוד. חיכיתי לגמר הזה הרבה מאוד זמן. אני שמח שזה נגמר. זה חלום שהתגשם, האגדה נמשכת ואחרי העונה המצוינת שהייתה לי בשנה שעברה, זה פשוט לא ייאמן להיות במעמד הזה".

הקרואטי סיכום את ההפסד ואת הטורניר הנהדר שלו: "קודם כל, ברכות לרוג'ר והצוות שלו. מדהים מה שהוא עושה שנה אחרי שנה. זה היה מסע נפלא עבורי. אלו היו יכולים להיות השבועיים הטובים בחיי. הצוות שלי היה נהדר לאורך השבועיים האחרונים. התחלנו את העונה מצוין ואני מקווה להגיע לעוד גמרים ולזכות בתארים".

גמר נשים

קרוליין ווזניאקי הדנית  זכתה בתואר הגרנד סלאם הראשון בקריירה שלה אחרי 6:7 (2), 6:3, 4:6 בגמר נהדר ומותח מאוד על סימונה האלפ הרומנייה, בתום קרוב לשלוש שעות. בעקבות הניצחון הדנית הדיחה את האלפ מרשות הדירוג העולמי.

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!