דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

חינוך / משרד החינוך קורא לרשויות להפעיל את "בתי הספר של החגים"

התכנית עליה הוכרז בתחילת החודש אמורה להקל על הורים עובדים במחיר נמוך יותר מזה שהציעו עד כה הצהרונים | במשרד החינוך מעריכים שכל הרשויות בארץ יצטרפו לתכנית

ילדים משחקים בבית ספר יסודי בירושלים. צילום ארכיון - למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: קובי גדעון / פלאש 90).
ילדים משחקים בבית ספר יסודי בירושלים. צילום ארכיון - למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: קובי גדעון / פלאש 90).
דוד טברסקי

משרד החינוך פרסם אתמול (ראשון) קול קורא לרשויות המקומיות להפעלת "בתי הספר של החגים" כבר בחופשת פסח הקרובה. מטרת התוכנית, עליה הכריזו בתחילת החודש  שר החינוך נפתלי בנט ושר האוצר משה כחלון, לאפשר להורים לשלוח את ילדיהם לבית הספר בחגי החנוכה ופסח בחינם או במחיר סמלי, מה שאמור להקל על ההורים לצאת לעבודה בחופשות החגים של ילדיהם.

שר האוצר כחלון ושר החינוך בנט (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90)
שר האוצר כחלון ושר החינוך בנט (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90)

היום, כאמור, קרא משרד החינוך לרשויות המקומיות לאמץ את התוכנית ולפעול לקידום יצירת מערך פעילות מגוון לילדים בבתי הספר שיכלול בתוכו פעילויות תרבות, למידה והעשרה, חשיפה והתנסות חווייתית בתחומי האמנות, הספורט והחינוך סביבתי, משחקי חברה, פעילויות בנושא החג, פעילויות קריאה להנאה ועוד. בין היתר, ציין המשרד שעל הרשויות המקומיות מוטלת האחריות לזכות את ההורים שרכשו מבעוד מועד פעילות לילדיהם בתקופת החגים במסגרת ההרשמה השנתית.

משרד החינוך קבע תוכנית סבסוד פרוגרסיבית להפעלת התוכנית. משפחות המתגוררות ביישובים באשכולות למ"ס 1 עד 4 לא ישלמו כלל, אשכולות למ"ס 5 עד 7 ישלמו 20 שקלים ליום פעילות, ואשכולות 8 עד 10 ישלמו 30 שקלים ליום פעילות. במסגרת הקול הקורא, המשרד קבע רף מחירים עבור שירותים שיינתנו לאחר שעות הפעילות כגון: מחירי צהרון, חוגים וארוחות. המועד האחרון בהן המועצות המקומיות יכולות להגיש את הבקשה למשרד החינוך הוא ה-21 בפברואר 2018.

"ראינו את המצוקה הגדולה של ההורים בישראל, שנאלצו לבחור בין העבודה לבין הילדים בחופשות, והבטחנו להביא פתרון יסודי לבעיית הפער בין חופשות התלמידים לאלו של ההורים, היום אנחנו מקיימים", אמר בנט בחילת החודש.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב אמר כי "התכנית 'בתי הספר של החגים' היא מפנה גדול, בו לוקח משרד החינוך אחריות על שעות הפנאי של התלמידים. היא תעניק להם יותר מסגרות חינוכיות ומייצר מציאות דיפרנציאלית חדשה, במטרה אחת ברורה: צמצום פערים ומתן הזדמנות שווה לכולם. אני קורא לכל הרשויות להצטרף לקול הקורא".

בהודעה שיצאה הבוקר, נכתב שבמשרד החינוך מאמינים שכל הרשויות המקומיות בישראל, כ-251 במספר, יצטרפו לתכנית. כמו כן, המשרד מזמין רשויות שעדיין לא מפעילות את תכנית הצהרונים, להצטרף לתכנית החופשות ולהפעילה בלי קשר לצהרונים.

בתי הספר של החגים יפעלו כחמישה ימים בחופשת הפסח הקרובה במגזר היהודי, ובמקביל בחמישה ימים בחופשת האביב בבתי הספר הלא יהודים) התוכנית תפעל מהשעה 8:00-7:30 בבוקר עד 13:30-13:00 בקדם יסודי, ובין השעות 13:00-8:00 ביסודי.

המסגרת מיועדת באופן מפורש לילדי הגנים, בגילאי 3 ועד 6, בחינוך הרגיל והחינוך המיוחד, וכן לילדי כיתות א' עד ג' בכל המגזרים ובכל מסגרות החינוך שבפיקוח משרד החינוך, כולל המוכר שאינו רשמי.

ממרכז השלטון המקומי נמסר "הרשויות המקומיות מתגייסות להפעלת בית הספר של החגים כבר בפסח הקרוב. נעשה את המאמצים הנדרשים כדי להפעיל את התכנית בצורה הטובה ביותר כבר בעוד חודשיים על מנת לסייע להורים העובדים ולספק אלטרנטיבה בעת חופשת הפסח."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!