דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

קצבאות הנכות / אתמול היו אמורות לעלות קצבאות הנכות. למרות ההבטחות, זה לא קרה

גם אתמול קיבלו מעל 200 אלף נכים קצבה בסך 2,342 שקלים בלבד | למרות הבטחת הממשלה, חוסר ההסכמה בין משרד הרווחה לאוצר שמסרב לעגן את הפעימות בחקיקה ולהצמידן לשכר הממוצע מנע מהקצבאות לעלות

נכים ופעילים במאבק להעלאת קצבאות הנכות חוסמים את כביש 2, אוגוסט 2017 (צילום ארכיון: פלאש 90)
נכים ופעילים במאבק להעלאת קצבאות הנכות חוסמים את כביש 2, אוגוסט 2017 (צילום ארכיון: פלאש 90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

קצבאות הנכים המעודכנות היו אמורות להיכנס אתמול (ראשון) לחשבונות הנכים, כפי שסוכם והובטח ע"י הממשלה, אך מכיוון שיש חוסר הסכמה בין משרד הרווחה למשרד האוצר בנוגע לכמה סעיפים בחוק, הקצבה שהנכים קיבלו היום עדיין עומדת על 2,342 ש"ח בלבד. בארגוני הנכים זועמים על ההחלטה, ומזהירים כי כרבע מיליון נכים ימשיכו להאלץ להסתדר עם הסכום הזעום הזה גם בחודשים הקרובים.

הפגנה של ארגוני הנכים בכנסת , ארכיון (צילום ארכיון: הדס פרוש \ פלאש90)
הממשלה התחייבה להעלות את קצבאות הנכות מה-1 בינואר, ומפרה התחייבותה כבר
יום רביעי, 31 בדצמבר 1969, בשעה 23:00
0 0 0 0
ימים
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שעות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
דקות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שניות

נזכיר שלאחר מאבק ארוך וקשה בסוף חודש ספטמבר האחרון הגיעו ארגוני הנכים והממשלה בתיווך ההסתדרות להסכמה בנוגע למתווה שיהווה את הבסיס לחקיקה להעלאת קצבאות הנכות. המתווה כלל ארבעה תחומי בסיס: העלאת הקצבאות ל-4000 ש"ח בארבע פעימות, הצמדת הקצבה לשכר הממוצע במשק, הורדת הדיסריגארד ואוניברסאליות בין מקבלי הקצבה. אך מאז ההסכמה על המתווה אין כלל התקדמות בחקיקה ששיאה הגיעה בשבוע שעבר, בדיון שנערך בועדת העבודה והרווחה בכנסת בזמן שהציג שר הרווחה חיים כץ את הצעת החוק שלו להעלאת הקצבאות, הוא הופתע לגלות שהנוסח של החוק לא הולם את הצעתו. נוסח החוק היה של האוצר שהעביר אותו בממשלה בהצעת מחליטים כחלק מתקציב 2018, כשיש התחייסות רק לשתי פעימות ואין הצמדה לשכר הממוצע במשק. נכון לעכשיו המצב הוא שלא מקדמים את החוק בכלל בגלל אי ההסכמה על שני הסעיפים האלה.

מארגון נכה לא חצי בן-אדם נמסר: "שר האוצר משה כחלון נרדם, הנכים רעבים. היום ה-28.1.18 רבע מיליון נכים ציפו לראות תוספת לקצבת הנכות, זו שנלחמנו עליה שלוש שנים והממשלה כולה התחייבה שתיכנס לתוקף היום. מלחמות הקרדיטים ניצחו את טובת הנכים. המכתב ששלחנו בשבוע שעבר לשר האוצר "החברתי", עליו חתומים 34 ארגונים חברתיים מובילים, טרם זכה למענה ונותרו ימים ספורים לסוף החודש. אתמול התבשרנו שיו"ר ועדת העבודה, ח"כ אלי אלאלוף, שאמור לכנס דיון דחוף להכנת הצעת החוק להעלאת הקצבאות פורש כאות מחאה נגד גירוש פליטים. נראה שענייני פליטים והגירה מטרידים אותו עד כדי התפטרות בעוד שרבע מיליון נכים, אזרחי מדינת ישראל, הממתינים כבר שנים, יאלצו להמשיך להעביר את ימי החורף ללא חימום, אוכל ותרופות. אולי עדיף שהיינו פליטים. אנו בארגון "נכה לא חצי בן אדם" קוראים לשר האוצר ולמנכ"ל משרדו, שי באב"ד, להתעשת. זה הזמן לשים את הפוליטיקה בצד ולדאוג לנטו נכים. כל יום שעובר הינו קריטי וההשלכות קטלניות."

מנעמי מורביה ממטה מאבק הנכים נמסר "יסלחו לי הא/נשים עם מוגבלות בישראל – אך קטונתי מלהבין ממה הופתעו? הרי חודשים אני זועקת שאם לא תהייה חקיקה בהקדם – בינואר לא יהיה שום שינוי בקצבאות, גם לא בפברואר או במרץ או בכלל.

"הקיתונות של ההשמצות והלעג שספגתי על ההסכמות בבית ההסתדרות, מתפוגגים עתה לתמיהה ופליאה על כי לא הייתה העלאה החודש. את ההמחשה הטובה ביותר לחוסר ההבנה המוחלט של התמימים, ניתן לקבל מתגובותיהם לעידכון השנתי של הקצבה המוצמדת למדד בסך 8 שקלים שלמים לחודש – 26 אגורות ליום.

"כל זה היה נמנע אילולא 'החכמים' לכאורה לא היו זוחלים אל האוצר ונותנים בידיו את הכלי החזק מכולם, את האפשרות לעשות הפרד ומשול ולהתל בציבור של 330 אלף איש החיים מקצבת עולב הרבה מתחת לקו העוני הרשמי."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!