דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ירושלים

מערכת החינוך / בתגובה לאלימות: הלימודים בירושלים יושבתו היום (ב') עד 10

ביום שישי האחרון מורה בבית ספר בגילה הותקפה על יד אמא של תלמיד | בתגובה, הודיעה מזכ"לית הסתדרות המורים על השבתת הלימודים עד השעה 10 בבתי הספר היסודיים, בחטיבות ובגני הילדים

כיתה ריקה (צילום: עינת אלחדף)
כיתה ריקה (צילום: עינת אלחדף)
דוד טברסקי

מוסדות החינוך בירושלים יושבתו מחר (שני) לשעתיים וזאת במחאה על אירוע התקיפה החמור שהתרחש ביום שישי בבית ספר בעיר. על פי הסתדרות המורים, מדובר באירוע חמור בו אמו של תלמיד כיתה ו' הגיעה לבית הספר, פרצה לכיתה, סטרה למורה לעיני התלמידים, בעטה בה ומשכה לה את הפאה מהראש.

מזכ״לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, ביקרה הבוקר בבית הספר תל"י גילה בירושלים, בו התרחש האירוע. במחאה על האירוע הקשה, הודיעה בן-דוד שהלימודים מחר בירושלים יושבתו למשך שעתיים בכל מוסדות החינוך בהם מורים וגננות מהסתדרות המורים בעיר: גני ילדים, בתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים, והלימודים יתחילו בשעה 10:00.

״אחרי ששמעתי עדויות קשות מפי עובדי ההוראה שהיו בבית הספר וחזו במחזה הקשה, אני יכולה לומר בלב שלם – מה שראו בתקשורת הוא טיפה בים לעומת הדברים הקשים שקרו שם, ועל כך איננו יכולים שלא להגיב" אמרה בן דוד. "מדינת ישראל מפקירה את עובדי ועובדות ההוראה. מעתה ואילך, בכל אירוע אלימות כלפי עובדי הוראה, אנחנו נשבית את כלל בתי הספר בעיר. לא ייתכן שעובדי הוראה יהיו שק אגרוף של ההורים. אני קוראת למשטרת ישראל לזרז את החקירה ולמצות את הדין עם האם המכה״.

ע"פ הסתדרות המורים, המורה שנפגעה טרם חזרה לבית הספר והיא נמצאת בחופשת מחלה ובבדיקות רפואיות. עוד נמסר כי האירוע הממשיך שורה ארוכה של אירועי אלימות כלפי עובדי הוראה שאירעו בחודשים האחרונים בכל הארץ, ועל כן הסתדרות המורים קוראת למדינה להקים מנגנון טיפול שיתמודד עם מקרים אלה, מנגנון שיתבסס על שיתוף פעולה בין הגופים השונים ובינהם: גורמים מטפלים, גורמי אכיפה, מהלך של שינוי שיטת הענישה, הוספת תקנים לתפקידים טיפוליים ועוד.

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה בדצמבר האחרון תיקון לחוק העונשין שאמור להחמיר את הענישה על תקיפת עובדות ועובדי חינוך וזאת לאחר ששר החינוך, נפתלי בנט נענה לדרישת המורות לפעול בנושא בדחיפות. התיקון לחוק, אותו הניח ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) על שולחן הכנסת כבר בפברואר 2016, אושר לאחר מאבק ממושך של ארגוני המורים, ויאפשר לגזור מאסר של חמש שנים לתוקף עובד הוראה, ללא צורך בקיומן של נסיבות מחמירות נוספות הנדרשות ביחס לתקיפת עובדי ציבור אחרים.

על פי בדיקה של ארגון המורים העל יסודי, בשנת 2016 דיווחו כ-32,400 מורים על אלימות מילולית שהופנתה כלפיהם, 4,800 מורים דיווחו על פגיעה ברכושם ו-3,000 מורים נתקלו באלימות פיזית שהופנתה כנגדם. סקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה בקרב 400 מורים המהווים מדגם מייצג מצא כי 55% מהם חוו אלימות מילולית מצד תלמידיהם, 42% נחשפו לביטויים פוגעים מצד הורים, 5% מהנשאלים העידו שנפלו קרבן לאלימות פיזית ו-5% סבלו מפגיעה ברכושם – כאשר במרבית המקרים מדובר ברכבם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!