דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קארין אלהרר

חינוך בגיל הרך / ח"כ קארין אלהרר: "הזדמנות פז לענות על צורך של מאות אלפי משפחות"

הצעת החוק של אלהרר, המבקשת להחמיר את הפיקוח על מסגרות חינוכיות לפעוטות, עברה היום (ראשון) בוועדת השרים לחקיקה | "ההצעה באה לוודא שלא יהיו מעונות יום ללא תנאים מינימליים ואנשי מקצוע עם תנאים סבירים", אמרה ל'דבר ראשון'

גננת ופעוטות. ארכיון. למצולמים אין קשר לתוכן הכתבה (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
גננת ופעוטות. ארכיון. למצולמים אין קשר לתוכן הכתבה (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
דוד טברסקי

הצעת החוק של קארין אלהרר (יש עתיד) הקוראת לפיקוח על המסגרות החינוכיות לפעוטות, אושרה היום (ראשון) בוועדת השרים לחקיקה. ההצעה גובשה ביחד עם המועצה לשלום הילד, בעקבות ועדה מיוחדת שדנה בנושא בשנה האחרונה. החוק מצטרף למאבק ארוך של הורים להוזלת מחירי המעונות ויצירת סטנדרטים אחידים ואיכותיים למעונות. בחודש אוקטובר פרסם משרד העבודה תזכיר חוק להגברת הפיקוח על מעונות היום לגיל הרך, וזאת לאחר שורה של תלונות שהגיעו למועצה לשלום הילד, על יחס מחפיר לילדים במעונות.

"הממשלה הסכימה להעביר את הצעת החוק רק אם אסכים לתנאי שהמעונות יהיו תחת השר הממונה", אמרה ל'דבר ראשון' ח"כ אלהרר, שמזכירה כי ח"כ לשעבר זבולון אורלב (מפד"ל) היה זה שהציע בזמנו להעביר את הפיקוח על מעונות היום למשרד החינוך. "מבחינתי ההצעה באה לוודא שלא יהיו מעונות יום ללא תנאים מינימליים ואנשי מקצוע עם תנאים סבירים, היום כל ארחי פרחי פותח פעוטון וזו בעיה מאוד לא שולית ומאוד קשה."

אלהרר מציינת שבעיית הפעוטונים היא בעיה רחבה וסובלת לא רק מתת פיקוח אלא גם ממחירים גבוהים, המגיעים עד אלפיי שקלים בחודש, "אם כבר משלמים כאלו מחירים אז לפחות שתהיה תמורה, לא יעלה על הדעת שעושים את זה כלאחר יד, עם תנאים לא תנאים. הגיעה תלונה למועצה לשלום הילד שהקימו פעוטון ליד תחנת דלק, זה פשוט מחפיר. ואת הדבר הזה אנחנו מנסים למנוע".

בשנים האחרונות פתחו הורים לילדים בגיל הרך במאבק בדרישה לפיקוח רציני יותר על מעונות היום. בין היתר דרשו ההורים להעביר את מעונות היום, שנמצאים תחת פיקוח משרד העבודה והרווחה, תחת משרד החינוך. ההורים דרשו יצירת סטנדרט אחיד ומחמיר לאיכות ופיקוח בקרב כל המעונות בארץ. יחד עם זאת, ההורים ממשיכים להוציא סכומים גבוהים מאוד על חינוך פעוטות. לפי הלמ"ס הגורם המרכזי שמעמיס הוצאות על משקי הבית עם ילדים בגיל הרך הוא הוצאות על חינוך ובינהן על מעונות יום, משפחתונים וגנים פרטיים.

באוקטובר 2015 עמנואל טרכטנברג (המחנה הציוני), אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו, דאז) דוד אמסלם (הליכוד) ועוד חברי כנסת, העלו את הצעת החוק להקמת הרשות לגיל הרך. ההצעה להקמת הרשות נולדה בכדי לקבוע מדיניות כוללת לאחריות המדינה בהשקעתה בהתפתחות הילדים בגיל הרך, ועל מנת להסדיר ולתאם את הטיפול בילדים בגילים אלו בכל הקשור לרצף הטיפול החינוכי, הרפואי והסוציאלי. בתחילת חודש מרץ 2017, פרסם צוות בין משרדי את מסקנותיו, וביולי כבר עברה הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית.

"החזון שלי שכל התחום הזה יעבור לאחריות משרד החינוך, היום כולם מבינים שצריך לתת את המענים כבר מגיל קטן, שיהיו אנשי מקצוע והבנה משמעותית של צרכי הילדים", מסכמת אלהרר. "הממשלה הזו מתפארת שהיא חברתית ועושה דברים שלא עשו לפניה, ואני רוצה לקוות שהדבר הזה יבוא לידי ביטוי לא רק בססמאות אלא גם במעשים. יש כאן הזדמנות פז לענות על צורך של מאות אלפי משפחות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!