דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יוון

מדיני / ראש הממשלה המריא היום לרוסיה; הנשיא ריבלין בביקור ביוון

נתניהו צפוי להפגש עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין ולדון אתו בנושאים ביטחוניים ואסטרטגיים, הקשורים לנוכחות רוסיה בסוריה | ריבלין ישתתף באירועי יום השואה הבינלאומי ולהיפגש עם מנהיגים יהודים ביוון

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: לע"מ)
שי ניר

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא היום (שני) במהלך הבוקר למוסקבה וצפוי להפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לפגישת עבודה. אתמול בפתח ישיבת הממשלה השבועית התייחס לנתניהו לנסיעתו המתוכננת ואמר כי ידון עם פוטין בנושאים שונים, "התפתחויות שונות באזור, על הידוק התיאום הביטחוני בין צה"ל לכוחות צבא רוסיה שנמצאים בסוריה, וכן על שורה של נושאים חשובים, אפילו חשובים ביותר, לביטחון ישראל".

בשעות הצהריים צפויים המנהיגים למסור הצהרות משותפות. מאוחר יותר ישתתף נתניהו בטקס לציון יום השואה הבינלאומי, ובפתיחתה של תערוכה על המרד במחנה סוביבור שהתרחש לפני 75 שנה, המוצגת במוזיאון היהדות והסובלנות במוסקבה.

נתניהו ופוטין בביקורו הקודם של רוה"מ ברוסיה, יוני 2016 (צילום: חיים זך לע"מ)
נתניהו ופוטין בביקורו הקודם של רוה"מ ברוסיה, יוני 2016 (צילום: חיים זך לע"מ)

נראה שאחד הנושאים המרכזיים עליהם ישוחחו שני המנהיגים הוא המצב בסוריה לאחר המלחמה, בדגש על הנוכחות האיראנית במדינה. בסוף 2015 החלה רוסיה להתערב לצדו של משטר אסד, ומאז שינתה את הכף לטובתו. אסד הצליח להשתלט על מרבית חלקי המדינה, והאופוזיציה נגדו רוסקה. עם סיום המלחמה, נותרו איראן ורוסיה כשני גורמים משמעותיים הפועלים במדינה המדממת. בישראל חוששים מהתעצמותה של איראן, התומכת ומחמשת כוחות צבאיים רבים הפועלים בתוך סוריה. על פי דיווחים, תקפה ישראל מתקנים איראנים בסוריה, ככל הנראה כדי לייצר מאזן הכלה ביחס לנוכחות האיראנית בסמוך לגבול עם ישראל.

בשנים האחרונות קנתה לעצמה רוסיה מקום משמעותי במתרחש במזרח התיכון. דו"ח של ארגון ה-INSS הגדיר אותה כ"המנצחת הגדולה במזרח התיכון", לאחר שבשנתיים האחרונות הפכה לשחקנית המדינית המובילה בעיצוב הזירה הסורית ובייצובה, תוך דחיקת ארצות הברית והחלשתה. מוסקבה ביססה בשטח סוריה עוגנים צבאיים – ימיים ואוויריים – לביצור אחיזתה האסטרטגית בה, לדורות. בתוך כך רוסיה משכילה לשמור על יחסים טובים עם כל השחקנים במזרח התיכון. לפי הדו"ח, בראייה רחבה קיימת התנגשות אינטרסים מהותית בלתי-נמנעת בין ישראל לבין רוסיה, וזאת בשל הגיבוי שזו מעניקה להתבססות איראן ושלוחיה בסוריה.

ריבלין בביקור ביוון

במקביל מקיים נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בביקור ממלכתי ביוון. ריבלין ורעייתו נחמה נחתו אתמול בלילה בשדה התעופה באתונה. ביקורו הרשמי של ריבלין יחל בהנחת זר באנדרטת החייל האלמוני היווני, ומייד לאחר מכן יתקבל הזוג כאורחי הכבוד בארמון הנשיאות. ריבלין צפוי לקיים פגישה מדיניות עם נשיא יוון פרוקופיס פוולופולוס, שלאחריה ימסרו השניים הצהרות מדיניות. ריבלין יקיים גם פגישה מדינית עם ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפרס.

נשיא המדינה ורעייתו יהיו אורחי הכבוד באירוע "7 בשבעים", בו יוענק אות הוקרה על ידי שגרירות ישראל ביוון, לאזרחים יוונים שתרמו תרומה משמעותית למדינת ישראל לאורך 70 שנות עצמאותה וליחסי שתי המדינות. האותות יוענקו בשבעה תחומים בהם פוליטיקה, תרבות כללית, כלכלה, ספורט, מוזיקה, הקהילה היהודית, וספרות.

עוד צפוי ריבלין להפגש עם ראשי הקהילה היהודית, בהם נשיא הקהילות היהודיות של יוון וסגן נשיא הקונגרס היהודי העולמי, דוד שאלתיאל ונשיא הקהילות היהודיות של אתונה, מינוס מוייסיס. לאחר מכן ישתתף ריבלין באירוע לציון יום השואה הבינלאומי ואף יישא דברים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!