דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל נשים / ראיון עם מור שקד, ממובילות השינוי של כדורגל הנשים בישראל

שקד, שחקנית אס"א ת"א, הקימה את מחלקת כדורגל הילדות במכבי ת"א: "אם כל מועדון גדול בארץ יפתח קבוצות כדורגל לילדות וייתן להן את הכלים המקצועיים כפי שנותנים לקבוצות הגברים, אין לי ספק שהכדורגל נשים בארץ יתקדם פלאים".

מור שקד (התמונה באדיבות המצולמת)
מור שקד (התמונה באדיבות המצולמת)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לפני עשרים שנה כאשר הוקם כדורגל הנשים בישראל, בין המארגנים של ליגת הנשים היו קבוצות הכדורגל הבכירות של הגברים, שהקימו קבוצות נשים שיתחרו בניהן על האליפות. בין המועדונים היה ניתן למצוא את קבוצת הנשים של: מכבי חיפה, הפועל ת"א ומכבי ת"א . בעונת 2002/3 פרצה שביתה בליגת הנשים משום קבוצות הליגה דרשו סיוע כספי מההתאחדות לכדורגל. בסיומה של השביתה פורקו קבוצות הנשים של מכבי ת"א , הפועל ת"א ומכבי חיפה ובכך נשבר הקשר המיוחד בין מועדוני העל לכדורגל הנשים. קשר שתרם מאוד לקידום כדורגל נשים בעולם ויכול להיות קריטי להצלחת כדורגל הנשים בארץ.

כיום, בכדורגל הנשים הישראלי, אין אף מועדון שקשור באופן ישיר למועדון גברים באחת משתי הליגות הבכירות בישראל. אפילו קבוצות כדורגל הנשים שנושאות את אותו השם אינן חלק מקבוצת הגברים אלא פועלות כאגודה נפרדת. כך אנו מוצאים שקבוצות כמו הפועל פ"ת, הפועל רעננה והפועל באר שבע אינן קשורות למועדוני הגברים שפועלים בעירן. השנה החלו לפרוח ניצנים ראשונים של החזרת מועדוני העל לכדורגל הנשים, כאשר שחקניות ומאמנות הכדורגל מור שקד ואושרת עיני, הקימו קבוצת לילדות במועדוני הכדורגל של מכבי ת"א והפועל ת"א.

מור שקד בת ה-27 שחקנית בקבוצת אס"א ת"א, מהקבוצות הגדולות והמצליחות בכדורגל הנשים בישראל, שקד עברה בנבחרות הצעירות של ישראל ושיחקה גם במדי הנבחרת הבוגרת. היא מספרת התחילה לשחק כדורגל מאז שהיא זוכרת את עצמה. הכדורגל היה עבורה סוג של אהבה ממבט ראשון, היא הייתה הולכת עם הכדור לכל מקום ומצאה את המסגרת הראשונה שלה בחוג של בנים, כי לא היו בסביבתה מסגרות של כדורגל לילדות. הכישרון שלה והתשוקה שלה למשחק הפך לקריירה ספורטיבית כאשר הצטרפה בגיל 15 לקבוצת הנשים של הכח רמת גן.

שקד היא אולי אחת הדמויות המהפכניות שיש בכדורגל הנשים בארץ, היא לומדת כסטודנטית שנה ג' לתואר בחינוך מיוחד, בשנה שעברה היא עברה הסמכה מיוחדת בקורס לשופטות כדורגל של איגוד השופטים בשיתוף פעולה עם אתנה והתאחדות הכדורגל האירופאית אופ"א. כבר בגילה הצעיר היא רכזת ילדות ונשים בעיריית גבעתיים. השאיפה שלה היא להמשיך ולקדם את הכדורגל נשים למקומות הכי גבוהים והיא עושה את זה כמאמנת כדורגל במועדון מכבי ת"א, שכולל הקמה היסטורית של קבוצת ילדות, כחלק מחזון רב שנתי לפתוח בעוד כמה שנים קבוצת נשים שתתחרה בליגת העל ותוביל את כדורגל הנשים בארץ.

כשאני הייתי ילדה החלום שלי היה לשחק בקבוצה מקצועית של ילדות, היום אני יכולה להגיד שאני מגשימה את החלום הזה דרך בנות אחרות בגיל הזה.

מור שקד (התמונה באדיבות המצולמת)
מור שקד (התמונה באדיבות המצולמת)

קבוצתך, אס"א ת"א, פתחה בצורה פחות טובה מהציפיות את העונה ובינתיים מ.כ רמת השרון ומ.ס קרית גת פתחו פער משמעותי במירוץ לאליפות. מה המטרות שלכן להמשך העונה?

נכון, לפעמים דברים לא הולכים כפי שמתכננים, על אף שעשינו את כל מה שצריך כדי להגיע מוכנות לליגה, בעיניי הכי חשוב ללמוד מזה ולדעת להמשיך הלאה. אחת מהמטרות החשובות שלנו היא הקרב על הגביע, נעשה כל מה שאפשר כדי להגיע הכי רחוק.

במקביל להיותך שחקנית בליגת הנשים, את גם עובדת כמאמנת כדורגל. איך התגלגלת לאימון? אילו קבוצות את מאמנת?

אני עובדת בתחום האימון מעל ל-5 שנים, התחלתי במקרה לאמן קבוצת בנים בקאנטרי עירוני והתאהבתי במקצוע. מעבר לזה, בתור שחקנית חשוב לי לשנות את התרבות בארץ, לגרום לילדות להיחשף לענף, וליצור מודעות גבוהה יותר באוכלוסייה בכלל. נכון להיום אני רכזת כדורגל ילדות ונשים בגבעתיים ומכבי ת"א. בגבעתיים זו השנה השלישית שמתקיימים חוגים לילדות בעיר, השנה הגדלנו את מספר הילדות בחוג בצורה משמעותית ופתחנו קבוצה נוספת לכיתות גבוהות יותר והן לוקחות חלק בליגת הטרומיות מטעם ההתאחדות לכדורגל. במכבי ת"א פתחנו קבוצת כדורגל לילדות בגילאי 8-12, שהשאיפה היא לפתוח מועדון שיתן מענה לילדות מגיל 5 עד קבוצת הבוגרות עם כל הכלים המקצועיים ביותר כיאה למועדון מפואר כמו מכבי ת"א.

השנה פתחת בקבוצת מכבי ת"א, קבוצת ילדות. למה היה לך חשוב לעשות זאת?

חשוב לי לתת הזדמנות לכל ילדה שרוצה לשחק כדורגל, זה סוג של "תיקון" עבורי למשהו שלי לא היה בגיל הזה. כשאני הייתי ילדה החלום שלי היה לשחק בקבוצה מקצועית של ילדות, היום אני יכולה להגיד שאני מגשימה את החלום הזה דרך בנות אחרות בגיל הזה.

מה המטרות של מכבי ת"א בכדורגל הנשים? האם ישנה גם מחשבה לפתח במכבי ת"א קבוצות נערות או ילדות בגלאים נוספים?

בהחלט, דיברתי על זה גם עם המנהל המקצועי של מכבי ת"א בתחילת השנה וזו בהחלט השאיפה של המועדון ושלי, אני מקווה שכבר בעוד כמה שנים נוכל להיות המועדון הכדורגל הגדול והמקצועי ביותר שייתן מענה לילדות מגיל 5 עד הבוגרות. למכבי יש את הכלים המקצועיים ביותר לתת לילדות החל מהגיל הצעיר על מנת לראות תוצאות בגילאים המאוחרים יותר.

איך לפי דעתך כניסה של מועדוני גדולים של כדורגל גברים לעולם הכדורגל נשים יכולה להשפיע על הענף?

אני חושבת שזה צעד משמעותי מאוד עבור הכדורגל נשים בארץ, אם כל מועדון גדול בארץ יפתח קבוצות כדורגל לילדות וייתן להן את הכלים המקצועיים כפי שנותנים לקבוצות הגברים אין לי ספק שהכדורגל נשים בארץ יתקדם פלאים.

Posted by ‎ASA Tel Aviv Women's Football – מועדון כדורגל נשים אס"א תל אביב‎ on Sunday, December 31, 2017

"אותו משחק, אותה התשוקה, אותה הקבוצה"

מנצ'סטר סיטי מהקבוצות הטובות באנגליה בכדורגל הנשים השיקה השבוע קמפיין שהכותרת שלו היא "אותו משחק, אותה התשוקה, אותה הקבוצה"  מטרת הקמפיין היא לקדם את אהבת האוהדים המסורים של הסיטי בחיבור ביניהם לבין קבוצת הנשים שזכתה בשתי אליפויות בשלוש העונות האחרונות. במהלך הסרטון מראים לאוהדי הסיטי שאין הבדל בין הקבוצות, השחקנים, האהבה למשחק, התשוקה, הרצון להיות הטובים ביותר והיריבות מול מועדוני העל של אנגליה שמשחקים גם בכדורגל הנשים.

במועדונים הגדולים באירופה ברצולנה, יובנטוס, באיירן מינכן ומנצ'סטר סיטי  מבינים שהעתיד כבר כאן, קבוצות הפאר באירופה מקימות קבוצות נשים ומשיקות קמפיינים וצילומים משותפים לכדורגל הנשים והגברים. בדרך הזאת הם מקדמים את משחק הנשים לשלב הבא שלו בעולם הספורט, כאשר המטרה הברורה היא להפוך את הכדורגל הנשים בעולם לאחד מענפי הספורט הניצפים והאהובים בעולם.

מור שקד, אושרת עיני ועוד ושותפותיהן, עמלות על השינוי הגדול הבא בכדורגל הנשים בארץ, בעזרת הגשמת החזון המהפכני שלהן ניתן יהיה לראות בשינוי משמעותי ביחס לכדורגל הנשים בארץ. שינוי מרענן שיכול לקרב עוד צעד משמעותי לקראת כיבוש הלבבות של ילדות ונערות שבעזרת הגברת הפופולריות של הענף, יוכלו למצוא את מקומן בעולם הכדורגל ולהפוך אותו לספורט מקצועני בישראל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!