דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
22.2°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 22.2°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 22.7°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 18.0°צפת
  • 22.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

פוליטי / חברות הכנסת שפיר ובירן הורחקו מהכנסת לשבוע

כך החליטה היום (ג') ועדת האתיקה של הכנסת | ח"כ סתיו שפיר הורחקה אחרי שכינתה את ח"כ מיקי זוהר "מושחת" וסירבה לחזור בה מהדברים | ח"כ מיכל בירן כינתה את ח"כ אורן חזן "סרסור", וסירבה אף היא להתנצל

חברות הכנסת שפיר ובירן (פלאש90 l עמרי פירר)
חברות הכנסת שפיר ובירן (פלאש90 l עמרי פירר)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום (שלישי) להרחיק לשבוע את חברות הכנסת סתיו שפיר ומיכל בירן, שתיהן מסיעת המחנה הציוני, ממליאת הכנסת ומישיבות ועדות הכנסת. זאת בשל התבטאויות שהפנו נגד חברי כנסת מהליכוד במהלך דיוני ועדת הכספים, בה חברות השתיים.

שפיר הורחקה בעקבות תלונה של ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), לאחר שבדיון בוועדת הכספים קראה לו "מושחת". התלונה הוגשה גם נגד ח"כ חיים ילין שחזר בו מהביטוי, שפיר סירבה לחזור בה ולכן ועדת האתיקה הטילה עליה עונש.

בהחלטת ועדת האתיקה צוין ששפיר עשתה שימוש במילה "מושחת" כלפי זהר פעמים רבות במהלך ישיבת ועדת הכספים ביום 27 בדצמבר 2017. היא כינתה את זהר "מושחת פופוליסט, לך תעשה עוד דיונים על השכונה שלך בקריית גת. … איפה הכספים לנכים? איפה הכספים לדיור הציבורי? אתה מושחת שאין לתאר… מושחת, מושחת, מושחת, בן אדם שבוועדה שלו עושה רק דיונים על השכונה בה יש לו נדל"ן, בקריית גת, מעז לשבת כאן ולדבר על כספי ציבור".

בהחלטת ועדת האתיקה נאמר שבעוד שהשימוש במילה "מושחת" ו"שחיתות" אינה עניין נדיר בכנסת, הועדה רואה לנכון להבחין בין זריקת המילים הללו באופן כללי לבין האשמה ספציפית נגד חבר כנסת". שפיר הורחקה למשך שבוע מישיבות מליאת הכנסת וועדות הכנסת, אך היא תהיה זכאית להיכנס לישיבות לצורך הצבעה. הרחקתה תחל ביום ראשון הקרוב.

בירן הורחקה בעקבות תלונה של ח"כ אורן חזן, על כך שבדיון בוועדת הכספים כינתה אותו "סרסור". זאת לאחר חילופי דברים בין חזן לחברות הכנסת שנכחו בדיון. בירן גם הגישה תלונה נגד חזן בעקבות דברים שאמר באותו דיון, מוועדת האתיקה נמסר כי התלונה שהגישה תידון בנפרד. הוועדה טרם פרסמה החלטה בנושא.

ועדת האתיקה קבעה כי "לאור העובדה שח"כ בירן מסרה לוועדה כי בכוונתה להמשיך ולכנות את ח"כ חזן בכינוי פוגעני זה, יש להחמיר את באופן משמעותי את הענישה בתקווה כי תהיה זו הפעם האחרונה שבה הוועדה נאלצת לעסוק בקובלנה שעניינה השמעת כינוי זה כלפי ח"כ חזן". הוועדה הרחיקה את ח"כ בירן למשך שבוע מישיבות מליאת הכנסת וועדות הכנסת, אך היא תהיה זכאית להיכנס לישיבות לצורך הצבעה בלבד. ההרחקה תחל גם היא ביום ראשון הקרוב.

ח"כ מיקי זוהר מסר כי הוא "מברך על ההחלטה להרחיק את ח"כ סתיו שפיר לשבוע. זהו אחד העונשים החמורים שהועדה רשאית לתת ואני סבור שזו החלטה נכונה ומתבקשת.  הכנסת חייבת לשמור על כבודה בדיוק כפי שנבחרי ציבור צריכים לשמור על כבודם של נבחרים אחרים. מותר לבקר נבחרי ציבור וגם באופן הקשוח ביותר אך אין מקום להוצאת לשון הרע והכפשות רדודות".

שפיר מסרה בתגובה להחלטת הוועדה כי "הממשלה עושה צעד חריג של פחדנים שמנסים להשתיק אותי אחרי שחשפתי את השחיתות של מיקי זהר וחבריו בקואליציה, אנשים שגנבו כספי ציבור והעבירו אותם למטרותיהם האישיות במקום לשרת את אזרחי ישראל. מאז שהתחלתי לחשוף את סיפורי השחיתות הללו – שחלקם כבר עוגנו שחור על גבי לבן בדוחות מבקר המדינה – חברי הממשלה מנסים להפחיד אותי, לאיים עלי, ולמנוע מהציבור ששלח אותי לכנסת שאייצג אותו בדיונים הכי חשובים על חיינו. ועדת האתיקה מעולם לא עשתה דבר כדי לעצור את האיומים שהגיעו מחברי הקואליציה נגדי, או על מנת להגן עלי מפני אמירות סקסיסטיות, קללות והכפשות שכל יעודן היה להרחיק אותי מוועדת הכספים ולאפשר לפוליטיקאים להמשיך לסחור בכספי ציבור. חבורת הפחדנים המושחתת בממשלה חושבת שהיא תוכל להכניע אותנו, אבל הם טועים. אני אמשיך להילחם למען הציבור הישראלי ולהגיד את האמת – ושום דבר לא יעצור אותי"

ח"כ בירן מסרה כי היא "מקבלת את החלטת ועדת האתיקה. התבקשתי להתנצל ולא יכולתי לעשות שקר בנפשי. חלק מתפקידי כנבחרת ציבור הוא להשמיע את קולן של נשים מנוצלות. מנשוי טרי ואב לילדה הייתי מצפה לחשוב בכובד ראש כיצד הוא מתנהג בעולם כדי להפסיק לבייש את אשתו וילדתו. יש לנו עוד כמה שנים עד שביתו הקטנה תתחיל להתבייש באבא שלה. אני מציעה לו להתאפס על עצמו כבר עכשיו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!