דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / הכדורגלן הגרמני שהותקף בשל התנגדותו לארדואן הורחק לכל החיים

דניז נאקי המשחק בקבוצת אמד SK הטורקית שמזוהה עם המיעוט הכורדי במדינה, ניצל לפני שבועיים מהתנקשות, בעקבות דבריו נגד שליט טורקיה ארדואן | השבוע החליט בית המשפט להשעות אותו לכל החיים

דניז נאקי (Oliver Krato/dpa via AP)
דניז נאקי (Oliver Krato/dpa via AP)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

חייו של הקשר ההתקפי הגרמני-כורדי דניז נאקי הפכו לסיוט בשבועיים האחרונים. ביום רביעי התאחדות הכדורגל הטורקית קבלה החלטה להשעות את דניז נאקי מכדורגל לכל חייו, שבועיים בלבד לאחר שניצל מניסיון רצח כאשר אלמונים ירו ופגעו ברכבו בכביש הראשי ליד העיר דורן בגרמניה. לטענתו המתנקשים היו שליחיו של היד הארוכה של השלטון הטורקי. מאז נסיון הרצח נאקי נמצא במעצר הגנתי של המשטרה הגרמנית במקום מסתור לא ידוע, כשנראה שהוא מתחיל להבין שאמירותיו הפוליטיות עלו לו בקריירה שלו כשחקן כדורגל.

נאקי שנולד בגרמניה, שיחק בשנתיים וחצי האחרונות בקבוצת המיעוט הכורדי בטורקיה, אמד SK מהעיר הכורדית דיארבקיר שמשחקת בליגה השנייה ושימש כקפטן הקבוצה. לפי פסק הדין של התאחדות הכדורגל הטורקית נאקי נמצא אשם ב"אפליה ותעמולה אידאולוגית", זאת בשל תמיכתו הציבורית במפלגת הפועלים של כורדיסטן ובהתנגדות לרדיפה הפוליטית של השלטון הטורקי כנגד המיעוט הכורדי בטורקיה ובסוריה.

אמד SK היא לא עוד מועדון רגיל בליגה הטורקית השנייה, אלא הקבוצה שמייצגת את המיעוט הכורדי במדינה ומהווה את הקול הספורטיבי של הכורדים במלחמתם למען עצמאות וכנגד השלטון הטורקי שמדכא אותם. נאקי הפך בשנים האחרונות לכוכב של הקבוצה, לקפטן ולקול המייצג אותם במאבקם הלאומי.

אמירותיו הפוליטיות של הקפטן הפכו אותו לאויב המשטר הטורקי ושל שליטו ארדואן. במהלך הקיץ במשחק של קבוצתו, נאקי הותקף על-ידי אוהד טורקי שלא אהב את אמירותיו נגד השלטון. כאשר בחר נאקי לבקר באופן אישי את הנשיא הטורקי ברשת החברתית, הוא נלקח מיידית לחקירה במשטרה המקומית. ניסיון ההפחדה והשתקה כלפיו לא עבד והוא המשיך להתבטא במסרים נגד השלטון ובעקבות כך גזר עליו בית המשפט הטורקי שנה וחצי ו-22 ימים מאסר על תנאי לחמש השנים הקרובות. נאקי, שלא נולד בטורקיה, אך מרגיש שהוא חלק מהמאבק לעצמאות בחר לעשות קעקוע על ידו עם המילה 'AZADI' שפירושה חופש בשפה הכורדית.

התאחדות הטורקית הוסיפה לעונש ההרחקה קנס סמלי של 72 אלף דולר. למרות שנאקי לעולם לא יחזור לטורקיה ולא ישלם את הקנס, המטרה של ההשעיה ושל הקנס היא כמו במקרה של הרדיפה הפוליטית נגד הכדורסלן הטורקי אנס קאנטר, להטיל אימה בכל מי שיעז לבקר את השלטון הכל יכול.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!