דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / ווסטהאם יונייטד פיטרה את מנהל הרכש שלה בגלל מייל גזעני ששלח

במייל שנחשף, אמר טוני הנרי: "יש לנו כבר שלושה שחקנים אפריקאים ואנחנו לא רוצים עוד", בהתייחסו לשחקנים שהוצעו למועדון | אמש (ו') הודיעה הקבוצה על פיטוריו: "ווסטהאם יונייטד לא תסבול כל סוג של אפליה". 

אנדרה איוו במדי ווסטהאם יונייטד (AP Photo/Frank Augstein)
אנדרה איוו במדי ווסטהאם יונייטד (AP Photo/Frank Augstein)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הרוחות סביב קבוצת הכדורגל האנגלית ווסטהאם יונייטד סוערת לאחר אמירה גזענית ושערורייתית של מנהל הרכש של המועדון טוני הנרי, שאחראי בעיקר על רכישת שחקנים חדשים לקבוצה ומכירת שחקנים מהקבוצה. המשבר הגדול החל לאחר שהקבוצה מכרה את כוכב נבחרת גאנה אנדרה איוו ו'הדייל מייל' האנגלי פרסם הודעה שבה מנהל מחלקת הרכש מבקש מסוכן שחקנים להגביל את כמות השחקנים ממוצא אפריקאי בסגל הקבוצה כי: "הם גורמים לבאלגן" לדבריו.

ביום שישי בערב הודיע המועדון על פיטוריו הרשמיים של הנרי. "ווסטהאם יונייטד החליטה הערב לסיים את חוזהו של מנהל הרכש טוני הנרי בעקבות הערות בלתי מקובלות שלו כמו שדווחו באופן נרחב בעיתונות. הפעולה שנקטנו הייתה לאחר חקירה שביצענו. ווסטהאם יונייטד לא תסבול כל סוג של אפליה".

הפרשה החלה ב-27 בינואר כאשר הנרי שלח מייל לסוכן שחקנים שעובד אם ווסטהאם וטען בו שאינו מעוניין בשחקן ממוצע קמרוני שהוצע בחלון העברות לקבוצה. במייל שפורסם נכתב: "אנחנו לא רוצים יותר שחקנים ממוצא אפריקאי והוא לא טוב מספיק בשבילינו. אם קריסטל פאלאס רוצה את שניהם אז שיהיה להם בהצלחה".

גם לאחר מכירתו של איוו חזרה לקבוצתו סוונסי תמורת 20 מיליון ליש"ט והשאלתו של מדיאפרה סאקו הסנגלי לקבוצה יש עדיין בסגל שלושה שחקנים ממוצא אפריקאי. לאחר שהעיתון החליט לאמת את הנרי ביחס לאמירותיו הגזעניות, הודה הנרי באופן מפתיע בטענות נגדו ושבמהלך חלון העברות הוא אמר למספר סוכני שחקנים שהמדיניות של המועדון היא לא לקבל יותר שחקנים אפריקאים. הנרי בתגובה הודה וצוטט בעיתון שהסיבה שהוא לא רוצה יותר שיהיו שחקנים אפריקאים במדי ווסטהאם כי לפי דעתו: "יש להם גישה בעייתית" וגם ש-"הם גורמים למהומות כאשר הם לא משחקים" עוד הוסיף: "יש לנו כבר שלושה שחקנים אפריקאים ואנחנו לא רוצים עוד".

בקבוצה השעו באופן מיידי את מנהל הרכש ויצאו בהודעה רשמית ביום חמישי: "המועדון יכול לאשר שהמנהל הרכש טוני הנרי הושעה עד חקירה מקיפה ויסודית. ווסטהאם יונייטד לא תסבול כל סוג של אפליה ולכן פעלנו במהירות בגלל אופי הטענות האלו. משפחת ווסטהאם יונייטד מכילה בתוכה שחקנים בלי קשר למין, מגדר, זהות מינית, דת, גזע. כולם מרגישים כלולים ורצויים".

https://twitter.com/AngelicUpstarta/status/959153447164567552

מאמן הקבוצה דיויד מויס כמובן הצטרף לגישת המועדון ודחה את הטענות כנגד קבוצתו: "אנחנו החתמנו שחקנים טובים ואיכותיים ולא משנה לנו מאיפה הם. דברתי עם אחד או שניים מהשחקנים האפריקאים בסגל והם הרגישו בסדר והתאמנו טוב. המורל הוא טוב ואנחנו בעיצומה של ריצה טובה (בליגה) ואנחנו נמשיך כך".

במהלך הודעתו לעיתונות הוסיף המאמן הסקוטי שהאמירות על גזענות בקבוצה אינן נכונות ובמועדון אפילו ניסו ללא הצלחה להחתים שני שחקנים מוצא אפריקאי במהלך חלון העברות. לפי מויס ווסטהאם ניסתה להעביר אליה את החלוץ האלג'ראי אסלאם סלימאני שעבר מלסטר לניוקאסל ואילו איברהים אמאדו הקמרוני נשאר בליל.

חשוב להגיד שבדיילי מייל' לא פרסמו את שמות שני השחקנים שהמועדון החליט לא לצרפם בגלל מוצאם הגזעי, אך לפי המייל היה אחד השחקנים ממוצא קמרוני, כלומר ככל הנראה זהו אותו אמאדו שכעת המועדון טוען שהם ניסו להחתימו ללא הצלחה.

מי שהחליט לנצל את המצב הרגיש במועדון הלונדוני ולצאת למתקפה חזיתית בכלי התקשורת נגד המועדון ממנו נשלח החוצה הוא החלוץ הסנגלי מדיאפרה סאקו שנשלח בהשאלה לקבוצת ראן הצרפתית. לפי ה'אינדפנדט' הבריטי סאקו כתב ב'סנאפצ'אט': "תראו לכל האוהדים את האמת, הם לא רוצים שחקנים שחורים. אחד אחד הם יוצאים החוצה. בהצלחה לכל אוהדי ווסטהאם. בקרוב אנחנו נראה את האמת".

לקבוצה יש מיליוני אוהדים ברחבי אפריקה ושלושה שחקנים בכירים שמשחקים במדיה. הבלם האיטלקי ממוצא ניגרי אנג'לו אוגבונה, המגן השמאלי הצרפתי שמוצאו מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו ארתור מסואקו והקשר האחורי מסנגל שייקו קויאטה שוודאי מרגישים מעודדים מההחלטה של המועדון לפטר את מנהל הרכש ולא להשלים עם אמירות גזעניות ומפלות, שאסור לתת להן מקום בספורט.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!