דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / שחקני ה-NFL ובעלי הקבוצות החליטו להשקיע כסף בפרויקטים חברתיים

סיום המחאה? במטרה לפתור את המשבר בין שחקני הפוטבול לבעלי הקבוצות | ליגת ה-NFL הכריזה על הקמת פורום משותף שמטרתו להשקיע 90 מיליון דולר בפרויקטים של צדק חברתי | הקומישינר רוג'ר גודל: "זאת רק ההתחלה מבחינותינו"

שחקני קבוצת הפוטבול מיאמי דולפינז כורעים ברך במהלך השמעת המנון ארה"ב כמחאה על מצב השחורים, נובמבר 2017 (AP Photo/Bob Leverone)
שחקני קבוצת הפוטבול מיאמי דולפינז כורעים ברך במהלך השמעת המנון ארה"ב כמחאה על מצב השחורים, נובמבר 2017 (AP Photo/Bob Leverone)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לאחר שנתיים של מאבק בין שחקני הפוטבול בליגת ה-NFL לבעלי הקבוצות, הודיעו השבוע נציגי שני המחנות שהושג הסכם חדש שיאפשר את סיומה של מחאת של שחקני הליגה. בעקבות המחאה ירדה באופן משמעותי הצפייה במשחקי הליגה בארה"ב ולכן כפשרה החליטו שני הצדדים על הקמת פורום חדש שישקיע כספים בתכניות לצדק חברתי בקהילות המקומיות בארה"ב.

ההחלטה התקבלה כשבקע כל העיניים מופנות למשחק הסופרבול שייערך בלילה שבין ראשון לשני (1:30)  במניאפוליס, מיניסוטה בין האלופה והפייבוריטית ניו אינגלנד פטריוטס מבוסטון לפילדלפיה איגלס. לפי התחזיות השנה יצפו מעל 100 מיליון צופים ברחבי ארה"ב ורשת NBC תקבל יותר מחצי מיליארד דולר מהפרסומות שישודרו במהלך מחצית המשחק.

למרות הנתונים הכלכלים המצוינים, ישנה השנה ירידה של 9% בצפייה במשחקי הליגה. אחת הסיבות המרכזיות לירידת הרייטינג שמשמעותה ירידה ברווחים הכלכלים, היא המחאה המתמשכת של שחקני הליגה נגד אלימות משטרתית בארה"ב, כלפי הקהילה האפרו אמריקאית וההתנגדות הנחרצת של בעלי הקבוצות למחאה הלגיטימית של השחקנים.

במטרה לפתור את המשבר בין השחקנים לבעלים, בשבוע האחרון הכריזה ליגת הפוטבול אמריקאי ה-NFL על הקמת פורום חדש ומהפכני שמטרתו להשקיע 90 מיליון דולר מכספי הליגה בשבע השנים הקרובות בפרויקטים של צדק חברתי, אשר מטרידים היום את שחקני הפוטבול בליגה. הוועדה המיוחדת תורכב מחמישה נציגי בעלים וחמישה מנציגי שחקנים ותחליט במשותף איפה הכסף יושקע.

לפי הליגה, המטרה של השקעת הכספים היא לעזור לשחקני הפוטבול לקדם פרויקטים שמשפיעים על החינוך, הקשר למשטרה והקשר למערכת המשפט הפלילית. החלטה המשותפת מגיעה בעקבות המחאה הגדולה של שחקני הליגה נגד האלימות המשטרתית  הבלתי פוסקת בארה"ב כלפי אפרו אמריקאים.

שחקני קבוצת הפוטבול 49ers כורעים ברך במהלך השמעת המנון ארה"ב כמחאה על מצב השחורים, ספטמבר 2016 (צילום: AP).
שחקני קבוצת הפוטבול 49ers כורעים ברך במהלך השמעת המנון ארה"ב כמחאה על מצב השחורים, ספטמבר 2016 (צילום: AP).

"אני חושב שזה חסר תקדים מה שקרה" מספר שחקן העבר אנקואן בולדין שייקח חלק מהפורם החדש, "אני לא חושב שזה תפקידה של ה-NFL לסיים את הגזענות בארה"ב. אבל הם עזרו לנו להסביר את תפיסת עולמינו והליגה מגבה אותנו ועוזרת לנו להביא לשינוי. מראיית המבט הקולקטיבית של השחקנים, הצלחנו להראות עד כמה בלתי צודקת מערכת המשפט הפלילית שלנו, ואנחנו עובדים על להעביר את המסר הזה. אנחנו רוצים שהשינוי יגיע דרך המחאה שלנו".

רוג'ר גודל קומישינר של ליגת ה-NFL אמר: "אני נמצא כבר 36 שנים בליגה ,לפי דעתי המאמץ המשותף עם השחקנים הוא חסר תקדים. הבעלים של הקבוצות הקשיבו באופן מאוד רגיש לדברי השחקנים. מה שאנחנו מנסים לעשות זה לשפר את הקהילות שלנו וזאת רק ההתחלה מבחינותינו".

הועדה המשותפת תתחיל בשיתוף פעולה בהשקת קמפיין חדש ששמו "בואו נקשיב ביחד" שמשודר מיום חמישי בערוץ הטלוויזיה של ובאתר האינטרנט של הליגה. שבמהלכו ידברו שחקנים ובעלי הקבוצות למה הם מעוניינים בצדק חברתי.

"עד עכשיו היה נרטיב שהשחקנים נאבקים נגד הבעלים" טוען בולדוין "אנחנו מרגישים שיש לנו תמיכה מהבעלים. כאשר הם אומרים לנו: "אנחנו גאים בכם שאתם משתמשים בפלטפורמה שלכם, איך אני יכול לעזור לך ביוזמה שלך? השחקנים כמובן מתרגשים".

למרות הניסיון להראות אחדות ותחושות של פיוס, לכולם ברור שהצעד הזה מגיע לאחר שנתיים שלמות שהשחקנים נלחמו בבעלי הליגה ואפילו בנשיא ארה"ב דונאלד טראמפ, על זכותם הלגיטימית לבטא את המחאה שלהם ביחס לאלימות המשטרתית שמשתוללת בארה"ב כנגד אזרחיה האפרו אמריקאים. החלטה של הבעלים להפסיק להתנגד למחאה ולבטל אותה דורשת מהם להשקיע סכום כסף קטן יחסית במובנים של ליגה שמגלגלת מיליארדי דולרים כל עונה.

השחקנים מבחינתם השיגו את מטרתם ויכלו כעת לנצל את הכוח האמתי שניתן להם כדי לנסות להוביל לשינוי עמוק וממסדי בתפיסות הקיימות כנגד הקהילה האפרו אמריקאית בארה"ב. לצערו הרב של הקוורטרבק קולין קאפרניק, האיש שיזם והצית את המחאה לפני שנתיים ,כאשר כרע ברך בזמן נגינת ההמנון האמריקאי לפני תחילת המשחקים של קבוצתו סן פרנסיסקו 49'. הוא  ימשיך לשלם את המחיר הכבד על היותו חלוץ המחאה וימשיך לראות את משחק הפוטבול מביתו, כאשר אף קבוצה אינה מוכנה לקחת אותו אפילו כאחרון שחקני הספסל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!