דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / גביע דיוויס: עידן לשם הצעיר הצעיד את ישראל לניצחון 2:3 בדרום אפריקה

בתום סוף שבוע עמוס השיגה הנבחרת את המטרה | אחרי שביום שישי התוצאה עמדה על 1:1 | בשבת סלע וארליך נכנעו במשחק הזוגות ולמרות העייפות, סלע התעשת וניצח במשחק הרביעי | עידן לשם עלה למשחק מספר 5 והשיג ניצחון ענק

עידן לשם לאחר הניצחון בגביע דיוויס מול דרום אפריקה ב-2018 (צילום: באדיבות איגוד הטניס בישראל)
עידן לשם לאחר הניצחון בגביע דיוויס מול דרום אפריקה ב-2018 (צילום: באדיבות איגוד הטניס בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ניצחון גדול של נבחרת הדיוויס של ישראל על דרום אפריקה. זה התחיל לא קל עבור ישראל שפתחה את התמודדת בהפסד של עידן לשם 7:5 6:4 ללויד האריס. למשחק השני עלה דודי סלע המחבט הבכיר של ישראל מול ניקולס שולץ, אחרי שהמשחק כמעט הופסק בגלל סופת ברקים סלע הצליח להשוות את ההתמודדות ל-1:1 כשהוא מנצח 1:6, 7:6 (1), 5:7.

מחוץ למגרש בפרטוריה, התקיימה הפגנה של כמה פעילים פרו פלסטינאים שהתארגנו כדי למחות כנגד ישראל. במהלך השבוע האחרון התקיימה דרמה פוליטית במדינה סביב התמודדות עם ישראל שבמהלכה קרא שר הספורט של דרום אפריקה תאולס נקסי להחרים את המשחק וכתב מכתב הקורא לבטלו.

הפגנות בדרום אפריקה מחוץ למשחק גביע הדיוויס (באדיבות איגוד הטניס בישראל)
הפגנות בדרום אפריקה מחוץ למשחק גביע הדיוויס (באדיבות איגוד הטניס בישראל)

בשבת התייצבו דודי סלע ויוני ארליך למשחק הזוגות מול רייבן קלאסן ורואן רולופס המקומיים. הקפטן הראל לוי ידע שמשחק הזוגות יהיה קריטי להמשך התמודדות והעלה את הצמד החזק ביותר שלו. ארליך סלע נראו חדים מהפתיחה ולקראת סוף המערכה הראשונה הגיעה השבירה המיוחלת. במצב של 5:6 לישראל, ארליך וסלע הצליחו לעלות ל-0:40 מהיר על ההגשות של הצמד הדרום אפריקאי ובסופו של דבר השיגו שבירה שהובילה לניצחון 5:7 ויתרון 0:1.

קלאסן ורולופס נראו מחוברים יותר במערכה השנייה והצליחו להשיג שבירה חשובה במצב של 2:2 שסייעה להם לנצח ולהשוות ל-4:6 ו-1:1 במערכות. במערכה השלישית והמכרעת סלע וארליך עלו נחושים ונראו טוב על המגרש, אחרי הפסד במשחקון השלישי הם נכנסו למגננה ובדומה למערכה הקודמת ושמטו משחקון הגשה במצב של 2:2 שלאחריו לא הצליחו להתאושש והצמד הדרום אפריקאי חתם את הניצחון עם 6:4 במערכה ו-2:1 במשחק כולו. ו-1:2 לדרום אפריקה בהתמודדות כהם רחוקים רק ניצחון בודד בשני משחקי היחידים שנותרו מניצחון בהתמודדות.

יהיה טוב. דודי סלע ויוני ארליך מול דרום אפריקה בגביע דיוויס (באדיבות איגוד הטניס בישראל)
יהיה טוב. דודי סלע ויוני ארליך מול דרום אפריקה בגביע דיוויס (באדיבות איגוד הטניס בישראל)

דודי סלע עלה ישר אחרי ההפסד למשחק היחידים השני שלו. בשל העובדה שלראשונה בדיוויס התמודדות קוצרה ליומיים כשכל משחק נערך בשיטת הטוב מ-3 מערכות. סלע ידע שלמרות העייפות הוא חייב להשיג את הניצחון בשביל לא להפסיד בהתמודדות. מולו התייצב לויד האריס (289) שניצח את לשם יום קודם לכן. במערכה הראשונה הורגשה העייפות של סלע והאריס השיג שבירה מהירה. ל הישראלי הבכיר המנוסה כל כך במשחקי דיוויס נתן את הכל ובמצב של 2:3 להאריס הצליח סלע הצליח לשבור והשווה ל-3:3.

מכאן סלע כבר הגדיל ל-3:5 אבל אז האריס הצליח לחזור ושבר בפעם השנייה את ההגשות של הישראלי בדרך ל-5:5. השניים שמרו על ההגשות והמערכה הלכה לשובר שיוויון. סלע הצליח לעלות בקלילות ל-0:4 כשהוא לא נותן להאריס לחזור ולבסוף ניצח 2:7 ועלה ליתרון 0:1 במערכות.

שיוויון 2:2! דודי סלע מול דרום אפריקה בגביע דיוויס (צילום: באדיבות איגוד הטניס בישראל)
שיוויון 2:2! דודי סלע מול דרום אפריקה בגביע דיוויס (צילום: באדיבות איגוד הטניס בישראל)

במערכה שנייה זה כבר הך פשוט יותר, סלע שבר את הראיס פעמיים בדרך ל-1:4 כשהוא לא מראה זכר לעייפות ממשחק הזוגות. הוא שבר פעם נוספת את האריס וניצח 1:6 בדרך לשיוויון 2:2 בהתמודדות והזדמנות מצויינת לניצחון במהתמדדות, כאשר כל הלחץ עבר לכתפיו צעירות של עידן לשם בן ה-20.

עידן לשם (254 בעולם) ידע שאם ינצח את ניקולס שולץ (325) הוא הוא מכריע את ההתמודדות ומשחזר את הניצחון של ישראל על דרום אפריקה במפגש הקודם בין הנבחרות ב-2001 ברמת השרון שם נועם אוקון הדהים כשניצח בחמש מערכות את הקפטן הנוכחי שח דרום אפריקה מרכוס אונדרושקה כשהוא משלים ניצחון מדהים של 2:3.

המשחק נפתח לא טוב עבור לשם כאשר טעות לא מחויבת שלו הביאה לשבירה כבר במשחקון הראשון. השניים המשיכו לשמוט נקודות ולשם החזיר עם שבירה משלו. שולץ לא הצליח להנכס לקצב המשחק ולשם ניצל זאת ושבר פעם נוספת בדרך ל-2:5, לאחר מכן השניים שמרו על משחקוני ההגשה ולשם השיג ניצחון במערכה הראשונה 3:6.

עמד באתגר! עידן לשם מול ניקולס שולץ (באדיבות איגוד הטניס בישראל)
עמד באתגר! עידן לשם מול ניקולס שולץ (באדיבות איגוד הטניס בישראל)

במערכה השנייה שולץ ולשם נראו מרוכזים יותר ושמרו על משחקוני ההגשה כששולץ מכניס את הסרבים הראשונים באחוזים גבוהים ולא נותן ללשם אפשרות שבירה. במצב של 5:5 לשם התעלה על עצמו והצליח לשבור ולתת לעצמו הזדמנות פז לניצחון. הישראלי הגיש במצב של 5:6 ועמד בלחץ בדרך לניצחון 0:2 והשלמת המהפך המדהים של נבחרת ישראל שמנצחת בהתמודדות בתוצאה 2:3הנבחרת תפגוש את צ'כיה באפריל במסגרת הבית בית האירופי אפריקאי מספר 1.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!