דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / כדורסל כיסאות גלגלים: אילן רמת גן העפילה רבע גמר ליגת האלופות

האלופה ומחזיקת הגביע הישראלית שיחקה בסוף השבוע שלב הבתים של ליגת האלופות בגרמניה | אחרי הפסד במשחק הראשון לקבוצה מקומית, השיגו ניצחונות על לונדון ועל ארזה האיטלקיים | שלב רבע הגמר במרץ יתקיים במדריד

אילן ספיבק רמת גן בליגת האלופות בכדורסל כיסאות גלגלים (באדיבות הוועד הפראלימפי)
אילן ספיבק רמת גן בליגת האלופות בכדורסל כיסאות גלגלים (באדיבות הוועד הפראלימפי)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הישג ענק לאלופת המדינה בכיסאות גלגלים איל"ן ספיבק רמת גן. אחרי שהצליחו לנצח בסוף השבוע בשלב הבתים קבוצות מאיטליה ובריטניה, הבטיחו שחקני הקבוצה העפלה היסטורית לשלב לרבע הגמר של ליגת האלופות בכדורסל כיסאות גלגלים. 21 נק' של הקפטן והמאמן ליאור דרור הבטיחו את הניצחון במשחק הקובע מול וארזה האיטלקית 66:53.

הדאבליסטית הישראלית, אשר חגגה בעונה הקודמת זכייה באליפות לאחר הפסקה של עשרים שנה, יצאה בסוף השבוע לשלב הבתים שהתקיים בעיר אקלסלבן בגרמניה. במשחק הראשון בבית פגשה רמת גן את הקבוצה הביתית, סגנית אלופת גרמניה טורינגיה בולס. הקבוצה הישראלית לא הצליחה להתמודד מול אחת הקבוצות הטובות באירופה ונחלה הפסד כואב 95:33.

לקבוצה לא היה יותר מדי זמן להתאושש מההפסד הכואב ומספר שעות מאוחר יותר התייצבה הקבוצה למשחקה השני ביום שישי, מול קבוצת לונדון טאיטינס והשיגה ניצחון משכנע בתוצאה 39:50. את הרמת גנים הובילו ליאור דרור עם 23 נק' ,שי ברביבאי עם 12 נק' ורותם פיליפס שקלע 6 נק' וקטף 13 רב'.

ביום שבת יצאה רמת גן למשחק השלישי והכי חשוב בטורניר מול וארזה האיטלקית, בידיעה שהניצחון על יבטיח למועדון את הכרטיס הנכסף לראשונה בתולדות כדורסל כיסאות הגלגלים נציגה ישראלית ברבע הגמר. במשחק רמת גן ברחו ליתרון משמעותי במהלך המחצית הראשונה ושמרו עליו עד סוף המשחק שנגמר בניצחון 53:66 שהבטיח כאמור את העליה לרבע גמר ליגת האלופות. ליאור דרור שוב היה הקלע המצטיין עם 21 נק', עידו שקורי הוסיף 13 נק' ושי ברביבאי 12 נק'.

כדורסל כיסאות הגלגלים בישראל נמצא במגמת עלייה בשנים האחרונות. הנבחרת ישראל הגיע לרבע הגמר באליפות אירופה שהתקיימה בספרד בשנה שעברה. אחד מכוכבי הנבחרת עשהאל שבו ששיחק בעונה שעברה ברמת גן מככב בליגה הגרמנית במדי המבורג, שתארח את הפיינל-פור של הצ'מפיונס ליג בין ה – 3-6 למאי.

ליאור דרור ושי ברביבאי (באדיבות המצולמים)
ליאור דרור ושי ברביבאי (באדיבות המצולמים)

בשנות השבעים והשמונים הייתה הנבחרת הישראלית מהטובות בענף. ישראל ניצחה בשני גמרים אולימפיים (1968, 1976) והפסידה בשניים (1984,1980). הנבחרת הייתה גם פעמיים אלופת העולם (1984,1968), ופעמיים הסגנית (1976,1972), וכמובן שלטה באותם שנים גם באירופה, עם שלוש אליפויות רצופות (1981-1978) עד שהפסידה במשחק הגמר לצרפת ב-1982. בשנים אחר כך דעכה הנבחרת, אבל בתחילת שנות האלפיים חזרה לקדמת הבמה עם שתי העפלות רצופת לחצי גמר אליפות אירופה (2007,2005).

ברבע הגמר שיתקיים בין ה – 8-11 למרץ במדריד, רמת גן תפגוש את אלופת גרמניה להין דיל, אלופת טורקיה בשיקטש ואלופת ספרד ואירופה בשנתיים האחרונות דפורטיבו אילוניון ממדריד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!