דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלימות

בארץ / האלימות כלפי צוותים חינוכיים לא עוצרת -בית ספר בת"א ישבות היום

לאחר שאב לילד בבית הספר 'ארן' בת"א תקף אנשי צוות ואיים על ילד אחר, יתחילו הלימודים בבית הספר רק בשעה 9:00 לאות מחאה | "הצגנו תכנית מוסדרת לטיפול בתופעה, אני דורשת מממשלת ישראל להתעשת ולפעול", אמרה יפה בן-דוד מזכ"לית הסתדרות המורים

חצר בית ספר. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90).
חצר בית ספר. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90).
דוד טברסקי

בעקבות אלימות של אב כלפי עובדי הוראה ותלמיד בית הספר, צפוי בית הספר 'ארן' בתל אביב לשבות היום (ראשון) למשך שעה. את השביתה מובילה הסתדרות המורים, אשר יצאה בחודשים האחרונים למאבק עיקש נגד תופעת האלימות כלפי מורים. ביום שני האחרון השביתה הסתדרות המורים את מוסדות החינוך בירושלים לשעתיים, במחאה על אירוע תקיפה חמור שהתרחש ביום שישי לפני שבוע בבית ספר בעיר.

בהסתדרות המורים מתארים את האירוע כחמור, אבא של אחד התלמידים הגיע לשיחה עם מחנכת הכיתה של בנו ובמקום לשוחח עימה החליט על דעת עצמו לסגור עניינים עם תלמיד, שלפני כן פגע בבנו בישומון המסרים – 'ווטס-אפ'. האב עלה בריצה לקומה העליונה לכיוון שכבות ה'-ו', דחף שני מורים שניסו למנוע ממנו להמשיך, בעט באחד מהם ונכנס לכיתה, שם איים על התלמיד הפוגע בצעקות וקללות. בעקבות האירוע, הזמינה מנהלת בית הספר שוטרים שמנעו את כניסת האב למקום, ובהמשך מתכוונת המנהלת להגיש נגד האב תלונה במשטרה.

"צעד זה הוחלט בתיאום עם ועד ההורים בבית הספר ולאחר שעלתה בקשה מפורשת של אנשי הצוות שלי", מסרה מנהלת בית הספר, שרון דיין. "לפני ואחרי הכל הם מרגישים מאוימים ומותקפים ובסביבה כזאת הם לא יכולים לעבוד בשקט. מטרתו להבהיר להורים שיש גבולות שלא נחצים. אין שום סיבה להשתמש בשום סוג של אלימות. לא כלפי תלמידים ולא כלפי מורים".

"למרות המחשבה שאפשר לפתח אדישות כלפי מקרים חוזרים ונשנים של אלימות, כל פעם מחדש זה מפתיע אותנו", מסרה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד. "כל יום מקבלים דיווח על אלימות, לפעמים כמה מקרים ביום. זה בלתי נסבל. הצגנו תכנית מוסדרת לטיפול בתופעה, אני דורשת מממשלת ישראל להתעשת ולפעול יחד איתנו למיגורה". בן דויד מסרה שככל שהנושא ימשיך להיות מופקר על ידי המדינה פעולות המחאה ילכו ויחריפו.

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה בדצמבר האחרון תיקון לחוק העונשין שאמור להחמיר את הענישה על תקיפת עובדות ועובדי חינוך וזאת לאחר ששר החינוך, נפתלי בנט נענה לדרישת המורות לפעול בנושא בדחיפות. התיקון לחוק, אותו הניח ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) על שולחן הכנסת כבר בפברואר 2016, אושר לאחר מאבק ממושך של ארגוני המורים,  ויאפשר לגזור מאסר של חמש שנים לתוקף עובד הוראה, ללא צורך בקיומן של נסיבות מחמירות נוספות הנדרשות ביחס לתקיפת עובדי ציבור אחרים.

על פי בדיקה של ארגון המורים העל יסודי, בשנת 2016 דיווחו כ-32,400 מורים על אלימות מילולית שהופנתה כלפיהם, 4,800 מורים דיווחו על פגיעה ברכושם ו-3,000 מורים נתקלו באלימות פיזית שהופנתה כנגדם. סקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה בקרב 400 מורים המהווים מדגם מייצג מצא כי 55% מהם חוו אלימות מילולית מצד תלמידיהם, 42% נחשפו לביטויים פוגעים מצד הורים, 5% מהנשאלים העידו שנפלו קרבן לאלימות פיזית ו-5% סבלו מפגיעה ברכושם – כאשר במרבית המקרים מדובר ברכבם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!