דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

סופרבול 2018 / האם כדאי לכם לקום לראות את הסופרבול? אנחנו כאן כדי לעזור לכם

הלילה ב-1:30 יחל אירוע הספורט הגדול והנצפה בעולם | בחלק הספורטיבי: ניו אינגלנד 'פטריוטס' של טום בריידי מול פילדלפיה 'איגלס' המפתיעה | בחלק האמנותי : ג'סטין טימברלייק | לקום או לא לקום? רק אתם תחליטו

טום בריידי מניף את גביע הסופרבול. אחד מתוך שבעה שלו (צילום: סוכנות AP).
טום בריידי מניף את גביע הסופרבול. אחד מתוך שבעה שלו (צילום: סוכנות AP).
אמיר בראון
אמיר בראון
כותב אורח
צרו קשר עם המערכת:

מליוני אנשים בארה"ב וברחבי העולם נושאים עיניהם למשחק הסופרבול שייערך הלילה (בין ראשון לשני). בשעה 1:30 יתקיים משחק הגמר של ליגת ה-NFL  במניאפוליס, מיניסוטה בין האלופה ניו אינגלנד 'פטריוטס' מבוסטון לפילדלפיה 'איגלס'. אז אם עוד לא החלטתם מה לעשות הלילה ויש לכם כמה סימני שאלה, אולי נצליח לענות עליהם.

אז לקום או לא לקום?

שוב מגיע היום הזה בשנה. אתם קוראים באיזה עיתון שיש את אירוע הספורט הכי פופולרי עבור האמריקאים, עם אחוזי צפייה מטורפים, הוא לא עד הסוף מובן לכם, ואתם שואלים את עצמכם האם השנה כדאי בכל זאת לקום ולראות אותו. הכנו לכם מדריך למתלבט.

חוששים שתפספסו אירוע ספורט היסטורי? תקומו או שתצטערו על כך

מתבאסים שפספסתם את מראדונה? אסירי תודה שיצא לכם לראות את מייקל ג'ורדן? או לחילופין לא סולחים לעצמכם שלא קמתם והדלקתם את הטלויזיה כשעוד היתה לכם הזדמנות? מרגישים החמצה שלא ראיתם בשידור חי את יעל ארד מביאה מדליה?

אם חשוב לכם לצפות באנשי ספורט אשר ייזכרו בהיסטוריה – אתם צריכים לקום. אם אתם לא רוצים עוד 10 שנים להגיד שפספסתם הזדמנות לראות את אחד הספורטאים הכי גדולים אי פעם – תקומו.

אם אתם לא יודעים במי מדובר – עוד לא מאוחר. אנחנו מדברים על טום בריידי, הקווטרבק של הניו-אינגלנד פטריוטס וכנראה הקווטרבק הטוב בהיסטוריה. הוא בן 40, ויש לו רצף של 18 שנה בטופ של הפוטבול. הוא לקח סופרבול ראשון בשנת 2001, כאשר סה"כ זכה בחמש אליפויות. אפילו בשנים בהן לא זכה הוא היה הפייבוריט. כזה רצף ארוך של שהייה בשיא לא קיים לאף ספורטאי, לא לברון, לא רונלדו, לא ערן זהבי.

אגדת ספורט (לא רק פוטבול) בכל קנה מידה, שכמה שאני אוהב לשנוא אותו, אני גם אוהב להגיד לעצמי שנפלה בידי הזכות לראותו. שחקן עם כמות בלתי נגמרת של רגעי 'אני לא מאמין שהוא עשה את זה..שוב'. בריידי אמנם מצהיר שיש לו עוד כמה עונות לפניו, והוא אכן נראה עדיין מעולה, אך הוא עדיין בן 40, והוא עדיין בן אדם. לא כדאי לפספס את מה שיכול להיות הסופרבול האחרון שלו.

טום בריידי (צילום: AP Photo/Mark Humphrey)
טום בריידי (צילום: AP Photo/Mark Humphrey)

מי שאוהב ספורט יודע, שבמבחן הזמן, מהן כמה שעות שינה של לילה אחד עבור צפייה בשחקן שייזכר לנצח? אני מתחרט על הרבה דברים שעשיתי בחיי, אם יש משהו שלא – אלו כל שעות השינה שהייתי מוכן להמיר בצפייה במייקל ג'ורדן. במבט לאחור, הייתי מוכן להפסיד עוד. מה זה עייפות של יום אחד בעבור צפייה בהיסטוריה? עם הגישה הזו הגעתי גם לשנה שעברה, וזכיתי כנראה בסופרבול הכי טוב מעולם, עם תצוגת ווינריות מטורפת של בריידי בקאמבק הכי גדול שהיה על הבמה הזו. אז אם לא קמתם בשנה שעברה, אל תרשו לעצמכם לא לקום גם הפעם.

אוהבים קבוצות של נצחונות? אוהבים לשנוא קבוצות של נצחונות? לא תתחרטו

אתם אוהדי ברצלונה מאז שמסי הגיע אליהם? חושבים שגולדן סטייט ווריורס היא כליל השלמות? אוהדי מכבי ת"א בכדורסל (גם אם זה רק באירופה)? אז אתם צריכים להיות בעד הניו-אינגלנד פטריוטס.

אוהבים לראות את הקבוצות שמניתי למעלה ודומיהן מפסידות? אז גם אתם צריכים לקום ולקוות להפסד של הפטריוטס.

בריידי וחבריו הרוויחו בעבודה קשה את מוניטין הקבוצה השנואה בליגה. מאשימים אותם ברמאויות, בשוחד לשופטים, ובעיקר בווינריות. פוטבול משחקים 60 דקות (נטו. ברוטו זה 3 שעות) ובסוף הפטריוטס מנצחים – או כך לפחות התסריט הכי נמכר הליגה קובע. גם אם הם בפיגור, גם אם הם עם חצי סגל פצוע, איכשהו הם בסוף מנצחים.

בתפקיד האנדרדוג עומדת הפילדלפיה איגלס. והאמת על הנייר, מבחינת פוטבול, הם לא נופלים מהפטריוטס ואף סיימו באותו מאזן את העונה. הנפילה היא בעיקר מבחינת האופי והניסיון. האיגלס מעולם לא זכו בפרס. אחרי שנה שעברה בה האטלנטה פלקונס – שהגיעו לגמר אחרי עונה מדהימה, וכבר הובילו 28-3 בסופרבול, עד המהפך. היום הם זכורים בעיקר כקבוצה שחטפה את הקאמבק הכי לא ייאומן בתולדות הסופרבול. רוב ההימורים עם על כך שהאיגלס ייזכרו על מדף ההיסטוריה בתור עוד אחת שתחטוף משושלת מדהימה. כמו היוטה ג'אז, כמו לברקוזן, כמו כל סגנית נשכחת.

אז אם בא לכם לצפות ולהשתוקק להפסד של גליית האולטימטיבי, או שבא לכם דווקא לראות את הילד המצטיין עושה זאת שוב – אתם צריכים לקום הלילה.

אוהבים את התרבות האמריקאית? זה הלילה בשבילכם

מעריצים את גיבורי ה11/9? מתגעגעים לסניף של KFC בארץ? רואים בשידור חוזר את 'נולד ב-4 ביולי'? אז רק חיכיתם ליום הזה. האירוע הזה נוטף אמריקאיות מכל הכיוונים שלו, לטוב ולרע. החל מהענקת מדליות ללוחמים, שוטרים, כבאים ופטריוטים נוספים, דרך מופע המנון מרהיב, ועד לסרטונים של טובי בנינו צופים במשחק בעיראק, אפגניסטן או פרל הרבור.

אז אם אתם לא לגמרי אוהבים פוטבול, אבל מאוהבים באמריקאיות, אתם יכולים ליהנות מהלילה. תגלו שאפשר להעביר את השעות האלו בלי שהמשחק עצמו יפריע לפולחן הלאומיות הנרקסיסטי של האמריקאים.

אם אתם כן השתכנעתם לקום מהסיבות הקודמות, אבל עודף של אמריקאיות עלול לגרום לכם לבעיות עיכול – מומלץ לצפות רק בשעות המשחק, לא לקום דקה קודם, ולשים על השתק בזמן ההפסקות במשחק.

מצפים לראות את הפרסומות? או את מופע האמצע? עזבו, תראו מחר ביוטיוב.

שני האירועים המוכרים לכלל הציבור, גם לא לחובבי הספורט הם הפרסומות היקרות המדוברות והשנונות, ואירוע המחצית – אשר השנה יופיע בו ג'סטין טימברלייק. למחרת הכל יופיע בפלייליסט ביוטיוב, אז אם זה מה שמעניין אתכם – לכו לישון ולילה טוב.

ואי אפשר בלי הימורים (חוקיים), שגם הם סיבה בפני עצמה לקום כדי לראות אם ניחשתם נכון

אז נלך על גוליית או על האנדרדוג? ההימור שלי – פילדלפיה תזכה לראשונה בתואר, ולו רק כדי שהסיפור של טום בריידי והפטריוטס לא יהיה עד כדי כך מושלם. האיגלס קבוצה מעולה עם אחלה הגנה והם הולכים לעשות לו סיום טראגי, משהו כמו יוסיין בולט מותח שריר בריצה האחרונה, כמו הווריורס שמגיעים לגמר ה-NBA כקבוצה בעלת המאזן הכי טוב בהיסטוריה רק כדי להפסיד בו, כמו זידאן שמאבד את זה והולך מכות בגמר המונדיאל, כמו עוד הרבה רגעים גדולים, שטוב שקמנו כדי לראות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!