דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות

תרבות / הדרך אל כיבוש המחצית של הסופרבול רצופה בתקריות מביכות (ובלתי נשכחות)

מאז הופעתו של מייקל ג'קסון המנוח במופע המחצית של הסופרבול בשנת 93, כל זמר וזמרת חולמים לזכות להופיע במשבצת היוקרתית ולהיות משווים למלך הפופ | על רגעי השיא והשפל של המופע המרכזי באירוע הספורט הגדול בארה"ב

ליידי גאגא במופע המחצית בסופרבול 2017 (צילום: Dave Shopland/BPI/REX/Shutterstock).
ליידי גאגא במופע המחצית בסופרבול 2017 (צילום: Dave Shopland/BPI/REX/Shutterstock).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

הסרט הדוקומנטרי על ליידי גאגא שיצא לפני כמה חודשים מלווה את הקלטות האלבום החדש שלה, אבל בעומק הוא מלווה את המסע שלה לכיבוש מופע המחצית של הסופרבול. הטלפון שבו כביכול מודיעים לה שהמופע סגור הוא אחד מרגעי השיא בסרט – שנגמר בהופעה. יש אמני A-LIST  ויש אמני מופע המחצית של הסופרבול.

זה לא תמיד היה ככה. עד שנות התשעים רוב מופעי המחצית של הסופרבול היו של מקהלות מקומיות. פעם בכמה שנים היו מביאים איזה אמן בעל שם, עד שנת 93 שבה הופיע מייקל ג'קסון ומאז ועד היום כל זמר שמגיע לסופרבול שואף שישוו אותו למלך הפופ.

אחרי ההופעה של ג'קסון מופעי המחצית של הניינטיז התאפיינו בקונספט האהוב על אמריקאים של סופרגרופ, לקחו כמה זמרים ולהקות ועשו להם מופע משותף, כשכל אחד מהם שר להיט וחצי והשיר האחרון הוא שיר מרגש ששרים כולם. לדוגמא, בשנת 97 הופיעו הבלוז בראדרז, זיזיטופ וג'יימס בראון.

כמובן שהאמריקאים עפו על קונספט הסופרגרופ ולקחו אותו למחוזות שטרם נראו. בשנת 2001 למשל, הופיעו אירוסמית, אנסינק, בריטני ספירס, מרי ג'יי בלייג' ונלי. אגב, בריטני וג'סטין היו אז בני זוג.

ביונסה בסופרבול 2016 (צילום: Matt Slocum / סוכנות AP).
ביונסה בסופרבול 2016 (צילום: Matt Slocum / סוכנות AP).

בסופרבול צופים כ-160 מיליון אנשים בלייב ופרסומת של חצי דקה בסופרבול נמכרת במעל ל-7 מיליון דולר. מדובר באירוע שמגלגל מיליארדי דולרים אבל מעבר לכסף, האמנים משתתפים בו כי מדובר בפרסטיג'-יוקרה עבורם. להופיע בסופרבול זה תואר שהם נושאים איתם וממקמים גבוה מאוד ברוזמה. אך האם הזמרים והזמרות עומדים ברף? לא תמיד.

בפדיחה הגדולה של הסופרבול לקח חלק מי שהולך להופיע הלילה במופע המחצית – ג'סטין טימברלייק. הלילה זו תהיה הפעם השלישית בה הוא יופיע. למארגני הסופרבול לקחו 14 שנים להתאושש מתקרית העירום של ג'סטין וג'נט ג'קסון לאחור שבסוף השיר ג'סטין חשף לג'נט שד. לאחר התקרית MTV  הורידה את החסות שלה מהמופע. מייסד יוטיוב אמר בראיון שהתקרית היא הסיבה לכך שיוטיוב הומצאה, בעקבות הצורך לראות את המופע לאחר שהרשתות לא שידרו את העירום.

בשנים שלאחר 'תאונת הלבוש', כפי שכינו אותה אז בתקשורת האמריקאית, הופיעו בעיקר גברים מבוגרים ששיא הקריירה שלהם מאחוריהם. המארגנים היו כל כך לחוצים עד שהם צינזרו שירים של הרולינג סטונז וברוס ספרינגסטין.

אבל בזה לא נגמרו הרגעים המביכים. ב-2011 הופיעו הבלאק אייד פיז, עוד להקה שהייתה להיט ב-2005 ולא ברור איך מצאה את עצמה על בימת הסופרבול. מלבד התלבושות המזעזעות נרשם רגע מביך כשסלאש התארח עם השיר סוויט צ'יילד אוף מיין ופרגי נמרחה עליו, שלא לדבר על מה שהיא עוללה לשיר.

שנה לאחר מכן הופיעה מדונה. ההתחלה של המופע נראתה מבטיחה, מדונה התנהגה יפה ושרה ממבחר להיטיה. בשלב מסוים הצטרפו אליה הראפריות ניקי מינאז ומ.י.ה. כשהמצלמה הייתה מולה החליטה מ.י.ה לעשות אצבע משולשת. הרשת קנסה אותה במעל ל-16 מיליון דולר וכנראה שהיא שילמה פחות כי הם הגיעו להסדר סודי.

בשנים האחרונות מוזמנים להופיע בסופברבול זמרים וזמרות שנמצאים בשיאם כמו קולדפליי, ברונו מארס, ביונסה וקייטי פרי. אחד הרגעים הזכורים הוא מלפני שנתיים, כשביונסה הופיעה עם רקדניות לבושות כמו הפנתרים השחורים. גם ליידי גאגא נתנה בשנה שעברה שואו מטורף וזכתה למחמאות רבות. באופן מפתיע, המופע הטוב ביותר בעשר השנים האחרונות הוא של קייטי פרי ששיאו היה דואט מדהים שלה ושל לני קרביץ ל-"I kissed a girl".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!