דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט ופלילים

פרשת התעשייה האווירית / המשטרה: התגבשה תשתית ראייתית נגד השר חיים כץ בפרשת התעשייה האווירית

המשטרה מסרה כי גיבשה די ראיות נגד השר ובכירים בתעשייה האווירית, בהם תא"ל במיל' אמל אסעד, החשודים בעבירות שוחד, מרמה וסחיטה באיומים | כץ: "אין שמץ של בסיס לטענות ההזויות"

ח"כ חיים כץ, שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. צילום ארכיון: פלאש 90
ח"כ חיים כץ, שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. צילום ארכיון: פלאש 90
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

משטרת ישראל הודיעה היום (ראשון) על סיום חקירה נרחבת בתעשייה האווירית. החקירה כללה מספר פרשות במהלכן נחקרו מספר רב של מעורבים, חלקם באזהרה, ביניהם שר הרווחה חיים כץ, אהוד נוף יו"ר וועד העובדים בתעשייה האווירית, בכירים נוספים בוועד, ביניהם חבר הוועד אלי כהן, תא"ל במיל' אמל אסעד בהיותו חבר דירקטוריון בתעשייה האווירית, וחשודים נוספים.

החקירה, שהתנהלה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433, בשיתוף הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור והמחלקה הכלכלית בפרקליטות, בדקה חשד למעורבות בעבירות מתחום טוהר המידות ועבירות נוספות. בהודעת המשטרה נכתב כי "ממצאי החקירה והראיות שנאספו מצביעים על דפוס פעולה שיטתי ומתוכנן של חלק מהמעורבים אשר פעלו על מנת לקדם תועלת אישית". עוד נמסר מהמשטרה כי "עם סיום החקירה סבורה היחידה החוקרת כי נתגבשה תשתית ראייתית נגד בעלי תפקידים שונים, לביסוס החשד למעורבות לכאורה בעבירות מתן וקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים וכן עבירות נוספות".

על פי החשד, השר כץ ואחרים, ביניהם בכירי ועד העובדים בתעשייה האווירית, פעלו בקרב עובדי החברה לתועלתם האישית. בתמורה לסיוע מצד מספר חברי וועד, סיפק כץ תפקידים נושאי שכר, מחוץ ובתוך התעשייה האווירית. כמו כן, על פי החשד, פעל השר כץ בניגוד להנחיית היועץ המשפטי לממשלה כאשר פעל למינוי יו"ר דירקטוריון והתערב בעניינים פנימיים הקשורים להתארגנות העובדים בתעשייה האווירית. עוד עלה החשד כי השר כץ ניצל לתועלתו האישית משאבים ועובדים של התעשייה האווירית בשווי אלפי שקלים וזאת חרף היותו נבחר ציבור.

חשדות נוספים מופנים כפי אלי כהן, בהיותו בכיר בוועד העובדים בתעשייה האווירית. כהן נחשד בכך שפעל על מנת להעניק לחברת "א.ב שירותי תעופה" המספקת שירותי צביעה וניקיון לתעשייה האווירית, הקלות וטובות הנאה אסורות במסגרת פעילותה. במסגרת טובות ההנאה, תוגמלה חברת "א.ב שירותי תעופה", לאורך שנים, בתנאי תשלום נוחים משמעותית מהנהוג בארגון והעדפה פסולה בקבלת מכרזים. כמו כן נתגלה כי החברה מספקת שירותי כוח אדם לתעשייה האווירית. לצורך טשטוש והסוואת דרכי הפעילות הפלילית, היו מגישים בעלי החברה חשבוניות פיקטיביות.

חשד נוסף נגד כהן הוא בכך שניצל את מעמדו על מנת לדרוש ולקבל ללא עלות מוצרי מזון שונים שניתנו בהיקפים גדולים על ידי ספקי משנה המספקים מזון לתעשייה האווירית. במוצרים שקיבל עשה שימוש לתועלתו האישית. כמו כן, במהלך החקירה עלה כי כהן עשה שימוש במספר עובדי התעשייה האווירית לתועלתו האישית.

חשד נוסף שעלה כלפי כהן הוא בכך שקיבל החזרי הוצאות עבור נסיעות לחו"ל שלא על פי המקובל בתעשייה האווירית. מחומר החקירה שנאסף עלה כי נופחו הוצאות דלק בצורה שאינה סבירה בין השנים 2011-2016 וכן הוצאות נוספות בסכומים של אלפי דולרים.

חשוד מרכזי נוסף בפרשה הינו אמל אסעד (תא"ל במיל), שעל פי החשד בהיותו חבר דירקטוריון בתעשייה האווירית, פעל על מנת לקדם את תועלתו האישית ובכך להפיק רווחים. במהלך חקירתו עלה החשד כי אסעד, בעל אחזקות בחברת "דרוזנט", חברה הנותנת שירותים כספק לתעשייה האווירית, פעל על מנת להפיק רווחים באמצעות קבלת עבודות, מכרזים ופרויקטים מהתעשייה האווירית, כל זאת תוך ניצול מעמדו כדירקטור ותוך הסתרת היותו בעל עניין בחברה בעת כהונתו. על פי החשדות, אסעד ובעלי חברת "דרוזנט" חברו יחדיו, בכך שהסתירו את החזקותיו של אסעד בחברת "דרוזנט" והשתמשו במשרתו כדירקטור על מנת לקבל עבודות.

השר כץ מסר בתגובה כי "לא ציפיתי אחרת מהמשטרה, כי ברור שהם אינם יכולים להודות שהמשאבים העצומים שהם השקיעו בחקירה ההזויה הזו היו לשווא. כל מי שעיניו בראשו ויודע על מה החקירה, מבין שאין בה דבר ואין שמץ של בסיס לטענות ההזויות.  ברור לי שיש בפרקליטות  ובמערכת שכל ישר והגיון, ושיוחלט שלא להעמיד אותי לדין בעניין".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!