דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בני הרוהינגיה

רצח בני הרוהינגה / הממשל במיאנמר מכחיש כי רצח וקבר בקברי אחים מאות מבני הרוהינגה

ירי של חיילים באזרחים, הרג של נשים וטף ושריפת גופות - כך טבחו בכפר של בני הרוהינגה לפי עדויות וסרטונים שפרסמה סוכנות הידיעות AP | ממשלת מיינאמר מכחישה: בהיתקלות עם טרוריסטים נהרגו 19

ילדות פליטות מבני הרוהינגה בכניסה לבית חולים שדה במחנה פליטים בבנגדלש. 27 בינואר (צילום: AP Photo/Manish Swarup)
ילדות פליטות מבני הרוהינגה בכניסה לבית חולים שדה במחנה פליטים בבנגדלש. 27 בינואר (צילום: AP Photo/Manish Swarup)

עדויות, חלקן מצולמות, על טבח המוני בתושבי כפר של בני הרוהינגה, הגיעו לידי סוכנות הידיעות AP. לטענת הניצולים, בסוף אוגוסט של שנת 2017 הסתערו מאות חיילים על הכפר ובעזרת תושבים מקומיים שאינם מבני המיעוט הרוהינגי ירו באזרחים, הציתו את בתיהם, הטילו רימוני יד ורצחו את התושבים. שכניהם הבודהיסטים, כך לטענת הפליטים, חתכו את גרונות הפצועים וזרקו את הזקנים והטף אל תוך הלהבות.

תמונות לווין מוכיחות כי הכפר נמחק כליל והניצולים מעריכים כי נרצחו באירוע בין 75  ל-400 אזרחים בני המיעוט הרוהינגי. באותה התקופה ידוע על כשלושה אירועים נוספים רחבי היקף של טיהור אתני של כפרים של בני הרוהינגה, מתוכם אירוע זה הוא כנראה הקטן ביותר בהיקפו, ועל מספר רב של אירועים מצומצמים יותר.

למרות כל העדויות הללו רשויות רשמיות במיינאמר מכחישות את הפרסום של סוכנות הידיעות AP על 5 קברי אחים בכפר גו דר פין שאוכלס בעבר על ידי המיעוט המוסלמי הרוהינגה. ביום חמישי שעבר פרסמה סוכנות הידיעות כי הגיעו לידיה עדויות וסרטונים שונים שצולמו במכשירים סלולריים על ידי כ-25 מתושבי הכפר שברחו לבנגלדש השכנה ומאשרים את טענת סוכנות הידיעות בדבר הטבח שבוצע בכפר.

הממשל במיינאמר טוען כי בכפר גו דר פין היתה היתקלות בין הצבא ליחידות טרוריסטים, ושלאחר תום הקרבות עם הצבא נקברו "בצורה מכובדת" גופותיהם של 19 טרוריסטים. לטענת הרשויות כ-500 כפריים התקיפו את כוחות הביטחון בנשקים קרים כסכינים ומקלות, ושכוחות הצבא נאלצו לירות מתוך הגנה עצמית.

הממשל במינאמר לא יכחיש הפרות של זכויות אדם "ויחקור במידה ויהיו עדויות חזקות. במידה ויהיו הפרות של זכויות אדם התביעה תנקוט בצעדים הדרושים על פי החוק" – כך בהצהרה הממשלתית. לדבריהם החקירה הראשונית מראה שאין עדויות להפרה של זכויות אדם בכפר גו דר פין, ושהדיווח של סוכנות הידיעות שקרי.

"סוכנות הידיעות AP עומדת מאחורי הדיווח המקורי שלה" טענה בתגובה הדוברת לורה איסטון.

למרות שמעל 680,000 פליטים מבני הרוהינגה ברחו מהמדינה, מיינאמר מסרבת להכיר בכך שהיא מבצעת טיהור אתני (ועל פי ראש תחום זכויות האדם של האו"ם, אף רצח עם) באזרחיה המוסלמים ומסרבת להתיר כניסה של גורמים בינלאומיים כגון עיתונאים, סוכנויות של האו"ם ונציגי ארה"ב לאזורים בהם התגוררו בני הרוהינגה על מנת שיחקרו את המתרחש באזור.

הפליטים טוענים למהלך מתוכנן של אונס, הצתת בתים, ורצח על ידי הצבא, כל זאת במטרה לנקות את אזור מחייתם מבני הרוהינגה, שהם מיעוט מוסלמי בתוך מדינה בודהיסטית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!