דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / חשוד בביצוע פשעים נגד האנושות נבחר לתפקיד בכיר בכדורגל האפריקאי

ביקורת קשה בעולם בעקבות בחירתו של אדוארד נגיסונה מהרפובליקה המרכז אפריקאית, שהיה אחד המפקדים הבכירים של המיליציה הנוצרית 'אנטי-באלאקה', לוועד המנהל של התאחדות הכדורגל האפריקאית

(צילום: סוכנות AP).
(צילום: סוכנות AP).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אדוארד נגיסונה מהרפובליקה המרכז אפריקאית היה אחד המפקדים הבכירים של המיליציה הנוצרית 'אנטי-באלאקה' שביצע פשעים נגד האנושות במהלך מלחמת האזרחים שפרצה במדינה בשנת 2013. ביום שישי במהלך כנס חגיגי של התאחדות האפריקאית, נגיסונה נבחר לוועד המנהל של התאחדות הכדורגל האפריקאית (CON), תפקיד עם המון כוח ואחראיות והשפעה על הכדורגל האפריקאי. בעקבות הבחירה מעוררת המחלוקת, התאחדות הכדורגל האפריקאית נמצאת תחת ביקורת כבדה בעולם הספורט וזוכה לביקורת קשה מצד ארגוני זכויות האדם ברחבי העולם.

אדוארד נגיסונה הוא אחד המפקדים של המיליציה הנוצרית 'אנטי-באלאקה' שפועלת כיום ברחבי המדינה מאז מלחמת האזרחים שפרצה ב-2013. נגיסונה היה שר הספורט והנוער במדינתו  לפני שהכוחות המוסלמים של ארגון 'סלקה' הפיל את הממשלה הנוצרית וכבש את עיר הבירה בנגי. לאחר כיבוש עיר הבירה נגיסונה ניצל את כוחו הפוליטי והיה בין המקימים הראשיים של ארגון המיליציה הנוצרית, שבין השאר ביצע פעולות שנאה באוכלוסיה המוסלמית האזרחית.

למרות החשדות שפיקד על רצח המוני של אזרחים ברחבי המדינה, גם לאחר שהלחימה הסתיימה באזור עיר הבירה, בחרו שלטונות המדינה המתחדשים להתעלם ממעשי השנאה של בכירי הארגון במדינה. הם הזמינו את נגיסונה לחקירה משטרתית שבסופה הוחלט לא להגיש כתב אישום, כל עוד יהיה זמין לחקירות נוספות. באוקטובר 2016 קיים הארגון הצבאי כנס חגיגי, שבסופו הכריז נגיסונה בכלי התקשורת במדינתו שהמיליציה בראשותו לא תתפרק מנשקה ותשאיר כוח צבעי עצמאי במדינה.

נגיסונה נבחר ביום שישי להיות הנציג של אזור מרכז אפריקה בוועד המנהל של התאחדות הכדורגל האפריקאית אחר שניצח את פייר אליאן מואונגוינגוי ממדינת גבון בשבע קולות. לאחר הבחירה השערורייתית ניסה אחמד אחמד, נשיא ההתאחדות האפריקאית לצמצם את חשיבות פשעיו של נגיסונה ואת חוסר הלגיטימיות של בחירתו לתפקיד כל כך חשוב בכדורגל האפריקאי.

בהתאחדות הכדורגל העולמית נתנו לגיטימציה לבחירה הפוליטית שביצעו בהתאחדות האפריקאית והוציאו הודעה רשמית התומכת בהתאחדות האפריקאית: "נגיסונה הוכרז כזכאי ע"י הועדה הבוחנת את הכשירות לתפקד כחבר בוועדות פיפ"א, במהלך אוקטובר 2017".

בינתיים נגיסונה שומר על זכות השתיקה ומאפשר לנשיא התאחדות להגן אליו בכלי התקשורת העולמיים. ביום ראשון אחמד אחמד התראיין לרשת BBC האנגלית: "ראיתי בתקשורת החברתית שיש אנשים שמנסים להשמיד אותו. אני לא בטוח שאותם אנשים יודעים על הבדיקה שעשו בוועדה היושר של פיפ"א".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!