דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / עידו שקורי חולם להצעיד את נבחרת ישראל בכדורסל כיסאות גלגלים | ראיון

עידו שקורי הוא אחד הכישרונות הבולטים בכדורסל כיסאות גלגלים | בשבוע שעבר העפיל עם אלופת המדינה איל"ן רמת גן לחצי גמר ליגת האלופות | "חושבים שספורט נכים הוא דבר מגוחך וזה לא. זה ספורט תחרותי לכל דבר"

עידו שקורי (במרכז) צילום: קרן איזקסון
עידו שקורי (במרכז) צילום: קרן איזקסון
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

עידו שקורי תמיד חלם להיות ספורטאי מצטיין. עד גיל 12 הוא שיחק כדורגל בקבוצת גדנ"ע יהודה בא גדלו שחקני נבחרת ישראל לשעבר סלים טועמה, אבי יחיאל וחיים רביבו. הוא חלם שיום אחד יהפוך לשחקן כדורגל מקצועני ויעשה את הדרך הארוכה מהמועדון התל אביבי המיוחד לרמות הגבוהות ביותר בספורט הישראלי.

לצערו הרב, חלומו נקטע בסוף כיתה ו' כאשר מצאו לו גידול סרטני בעצם האגן. הוא היה חייב לעזוב את עולם הכדורגל שהכיר ולעבור כימותרפיה וניתוח גדול ברגל כדי לנצח את הסרטן. עידו גבר על הסרטן, אך בעקבות הניתוח יש לו מגבלה ברגל והוא  לא יכול לעשות ספורט כמו כל אחד אחר. אנשים רבים היו נשברים וקוברים את חלומם הספורטיבי כזיכרון נוסטלגי.

אבל הנער הצעיר היה עשוי מחומר אחר. בגלל שספורט היה דבר מאוד חשוב בחיים שלו, כשכל עולמו התהפך הוא חיפש סוג ספורט חדש שיוכל לבלוט בו. החיפושים שלו הביאו אותו להתמקד בכדורסל כיסאות גלגלים, הוא ראה בענף מקום מקצועי שאפשר להתקדם בו, שניתן לשוב ולחלום להפוך לספורטאי מקצועני שמוביל את ישראל להישגים ספורטיביים משמעותיים.

שקורי היום בן 19, הוא שחקן נבחרת העתודה בכיסאות גלגלים שהצטיין במוקדמות אליפות העולם אליה היו רחוקים ניצחון אחד מהעפלה. למרות גילו הצעיר שקורי הוא חלק משמעותי בקבוצת איל"ן ספיבק רמת גן שזכתה בעונה הקודמת באליפות לאחר 20 שנה של הפסקה. בסוף השבוע האחרון יצאה הקבוצה לייצג את ישראל בטורניר ליגת האלופות בגרמניה.

צלחת האליפות. עידו שקורי, שחקן איל"ן ספיבק רמת גן (תמונה באדיבות המצולם)
צלחת האליפות. עידו שקורי, שחקן איל"ן ספיבק רמת גן (תמונה באדיבות המצולם)

בתום שלושה משחקים מהם נחלו הפסד מול סגנית אלופת גרמניה טורינגיה בולס ושני נצחונות גדולים על לונדון טאיטינס בתוצאה 39:50 ועל וארזה האיטלקית לאחר משחק קשה 53:66 שהבטיח עליה היסטורית לרבע גמר ליגת האלופות לראשונה בתולדות כדורסל כיסאות הגלגלים בישראל. חבריו של שקורי, ליאור דרור ושי ברביבאי נבחרו בתום הטורניר לחמישיית המצטיינים בטורניר.

אני מאמין שבעוד כמה שנים וזה אחד היעדים שהצבתי לעצמי, להגיע לרמות גבוהות יותר בתור שחקן נבחרת ישראל ולקדם את נבחרת ישראל למקומות הגבוהים ביותר".

שלום עידו, איך הייתה החוויה לשחק בליגת האלופות?

"כל שנה המועדון שלנו טס לאליפות אירופה. הטורניר הראשון קובע לאיזה טורניר אנו הולכים להעפיל. כל שנה אנחנו טסים לסיבוב הבתים ורוצים להעפיל לסיבוב הכי גבוהה שהוא בעצם הצ'מפיונס ליג. זה לא קרה לשום מועדון לעולם שהצליחו להעפיל לטורניר הזה. קיבלנו יחסית הגרלה טובה והצלחנו לעשות את ההישג הזה. שיחקנו טוב. ולראשונה בהיסטוריה של ישראל, תהיה קבוצה בשמונה הגדולות של אירופה. פערי הרמות הם גבוהים, אלו הן קבוצות מקצועניות לכל דבר, אנשים מקבלים משכורת ויש שחקנים זרים שזה המקצוע שלהם להיות שחקני כדורסל נכים. הליגות המקצועניות והחזקות באירופה הן גרמניה, איטליה, ספרד וצרפת".

איל"ן ספיבק רמת גן בליגת האלופות בכדורסל כיסאות גלגלים (באדיבות הוועד הפראלימפי)
איל"ן ספיבק רמת גן בליגת האלופות בכדורסל כיסאות גלגלים (באדיבות הוועד הפראלימפי)

כדורסל כיסאות הגלגלים נמצא בתנופה, איל"ן ספיבק רמת גן היו הקבוצה הצעירה בטורניר עם סגל שרובו מתחת לגיל 21. הנבחרת הבוגרת הגיע לרבע הגמר באליפות אירופה האחרונה ונבחרת העתודה סיימה במקום השישי באליפות אירופה האחרונה.

איך אתה כשחקן צעיר ומבטיח חווה את השיפור בענף?

"לפני חמש עשר שנה היה דור של שחקנים ממש טובים, היה דור אחד שהגיע להישגים ממש טובים. למקום הרביעי באירופה, לאולימפיאדה ועוד. ניתן לראות רווח מאוד גדול בין שחקנים בטווח גילאים של 38-45 עד גיל 20-22 שאין כמעט שחקנים. הבינו ששכחו לקדם שחקנים צעירים ועכשיו ניתן לראות שפותחים מחדש קבוצות נוער, נבחרת עתודה יש לנו. זה רק קמפיין שני של נבחרת העתודה. בעצם מתחיל עכשיו תהליך חדש שעוד עשר שנים נגיד נקצור את הפירות".

איפה את מדמיין את הענף בשנים הקרובות?

"אנחנו נמצאים בכיוון עליה. במועדון שלי, יש אחוז מאוד גבוהה של צעירים, ילדים. מגיל 15 עד גיל 22 זה הרוב של השחקנים אצלנו. יש המון שחקנים כישרוניים, כולם משקיעים מאוד בספורט הזה ויש אווירה מאוד טובה. אנחנו משפחה, כולם גדלים ביחד. אני מאמין שבעוד כמה שנים וזה אחד היעדים שהצבתי לעצמי, להגיע לרמות גבוהות יותר בתור שחקן נבחרת ישראל ולקדם את נבחרת ישראל למקומות הגבוהים ביותר".

עשהאל שבו חברך לקבוצה בשנה שעברה, יצא לשחק בהמבורג הגרמנית. זאת גם השאיפה שלך?

"זאת אחת השאיפות שלי. אני שואף לשחק בחו"ל כמה שנים, לחוות את זה כמקצוען במדינה אחרת, אני חושב שזה משהו שכל שחקן חולם שיקרה לו".

אתה מרגיש שיש לענף עוד עוד לאן להשתפר?

"בהחלט. כשהיינו עכשיו בגרמניה, הקבוצה שזכתה במקום הראשון בבית שלנו, היא קבוצה מקצוענית לכל דבר, הם במקום הראשון בליגה הגרמנית וכל משחק שהם שיחקו היו 500 אנשים בקהל. הם מכרו מרצ'נדייז של הקבוצה ובחוץ היו בירות ואוכל ממש כמו ספורט מקצועני, כמו כדורסל רגיל מבחינת קהל".

עידו שוקרי, מספר 4 בנבחרת העתודה הישראלית בכדורסל כסאות גלגלים מול האמריקאים (צילום: קרן איזקסון)
עידו שוקרי, מספר 4 בנבחרת העתודה הישראלית בכדורסל כסאות גלגלים מול האמריקאים (צילום: קרן איזקסון)

 

מה לפי דעתך יכול לקדם את החשיפה בארץ לכדורסל כיסאות גלגלים?

"אני חושב שמה שחשוב זה לא רק הרמה של הספורט, אלא גם הקשר הבין אישי בין השחקנים לקהל שלהם. אם יהיה להם קבוצה שהם אוהבים, זה יקדם הרבה יותר את הספורט. הרבה אנשים לא מבינים את הספורט, למה משחקים כך והם חושבים שספורט נכים הוא דבר מגוחך וזה לא. זה ספורט תחרותי לכל דבר".

שחקנים צעירים כמו שי ברביבאי ועידו שקורי מאיל"ן רמת גן ועשהאל שבו שחקנה של המבורג המקצוענית בליגה הגרמנית, הם אלו שמובילים את השינוי החשוב שקורה למול עינינו, בדרך להביא את ספורט כיסאות הגלגלים למרכז הבמה הספורטיבית של ישראל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!