דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חקירות נתניהו

חקירות נתניהו / אלשיך: "חוקרים פרטיים אספו מידע נגד חוקרי רה"מ", נתניהו: "הזוי ושקרי"

ראש הממשלה התייחס אמש (ד') בדף הפייסבוק שלו לטענות שהעלה המפכ"ל בראיון לתוכנית "עובדה" | מוקדם יותר פורסם כי המשטרה תעביר המלצה להעמיד את נתניהו לדין בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיק המתנות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך (אלכס קולומויסקי לע״מ / יונתן זינדל פלאש90).
ראש הממשלה בנימין נתניהו ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך (אלכס קולומויסקי לע״מ / יונתן זינדל פלאש90).
שי ניר

"חוקרים פרטיים אספו מידע נגד קצינים שמעורבים בתיקי נתניהו", כך אמר אמש (רביעי) מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, בריאיון לאילנה דיין ב"עובדה". לדבריו החוקרים נשכרו על ידי "גורמים רבי כוח". ראש הממשלה בנימין נתניהו: "רמיזה הזויה ושקרית". לחילופי ההאשמות קדמו דיווחים לפיהם המשטרה תמליץ להעמיד את ראש הממשלה לדין בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיק 1000 (תיק המתנות).

עוד הוסיף המפכ"ל על חקירות ראש הממשלה, שהמלצות בנוגע אליהן צפויות כאמור להתפרסם בקרוב, כי "כשיתפרסמו סיכומי החקירה, יהיה מי שיופתע", והוסיף כי "אני מכיר כל מילה מהעדויות בחקירת נתניהו". אלשיך סיפר גם כי ראש הממשלה  הבטיח למנותו לראש שב"כ אחרי שיסיים את כהונתו כמפכ"ל.

בתגובה, פרסם נתניהו בדף הפייסבוק שלו כי "מזעזע לגלות שהמפכ"ל חוזר על הרמיזה ההזויה והשקרית כאילו ראש הממשלה שלח חוקרים פרטיים נגד קציני משטרה החוקרים אותו". עוד הוסיף כי "מזעזע לגלות שהוא חזר גם בפני עיתונאים על הרמיזה ההזויה והשקרית לא פחות של ריטמן, כאילו ראש הממשלה היה מעורב בתלונת קצינת משטרה נגד ריטמן בגין הטרדה מינית".

"איך ייתכן שריטמן עומד בראש היחידה שחוקרת את ראש הממשלה ומשתתף אישית בגיבוש ההמלצות נגדו?" כתב נתניהו, "כל אדם הגון ישאל את עצמו איך אנשים שאומרים דברים הזויים כאלה על ראש הממשלה יכולים לחקור אותו באובייקטיביות ולהמליץ בעניינו ללא משוא פנים? צל גדול הוטל הערב על חקירות המשטרה והמלצותיה בעניינו של ראש הממשלה נתניהו".

מזעזע לגלות שהמפכ״ל חוזר על הרמיזה ההזויה והשקרית כאילו רה״מ נתניהו שלח חוקרים פרטיים נגד קציני משטרה החוקרים…

Posted by ‎Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‎ on Wednesday, February 7, 2018

על פי הפרסום ב"מהדורה המרכזית" של חברת החדשות, דיון מכריע התקיים אמש במשרדי יחידת להב 433 של משטרת ישראל, בעניין חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיקי החקירה 1000 (תיק המתנות) ו-2000 (שיחותיו של נתניהו עם מוציא לאור של עיתון ידיעות אחרונות ארנון מוזס). על פי הפרסום הובא לדיון, בראשות המפכ"ל רוני אלשיך,  מסמך ממנו עולה כי התגבשה תשתית ראייתית להעמיד לדין את נתניהו בתיק 1000 בעבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. עוד פורסם אמש  כי מסמך ההמלצות יועבר לפרקליטות בתחילת השבוע הבא.

מצב העניינים בתיק 2000, כך על פי הפרסום, מורכב יותר. ההתלבטות של המשטרה היא בין החלטה להעביר את התיק בלי המלצה להחלטת הפרקליטות, שכן מדובר בתיק מובהק שיוכרע על פי פרשנות משפטית, לבין המלצה להעמיד לדין את נתניהו בעבירת מרמה והפרת אמונים.

ביחס לאיש העסקים, המליארדר ארנון מילצ'ן, החשוד כנותן השוחד נמסר כי בעקבות התחייבויות שניתנו לו בתחילת העדויות שלו, המשטרה החליטה שהנושא כולו יועבר להחלטת הפרקליטות. בשני התיקים הכוונה היא לגבש את ההמלצות עוד הערב ולהעבירם לפרקליטות בתחילת השבוע הבא, שם יהפכו לתיק אחד.

ארנון מילצ'ן ובנימין נתניהו ב2005 (צילום: פלאש 90).
ארנון מילצ'ן ובנימין נתניהו ב2005 (צילום: פלאש 90).

"רבים מכם שואלים, מה יהיה? אז אני רוצה להרגיע אתכם: לא יהיה כלום, כי אני יודע את האמת" כך אמר נתניהו בסרטון שפרסם בדף הפייסבוק האישי שלו. עוד אמר נתניהו כי "מדינת ישראל היא מדינת חוק. החוק אומר שמי שקובע אם יש ראיות לכאורה נגד ראש הממשלה, זה היועץ המשפטי לממשלה והוא מתייעץ עם פרקליט המדינה. פרקליט המדינה אמר רק לאחרונה בכנסת שכמחצית מהמלצות המשטרה מסתיימות בלא כלום. אז אל תהיו במתח: המלצות יהיו, שלטים בנוסח 'ביבי אשם עד שתוכח חפותו' גם הם יהיו, לחצים פסולים – גם הם יהיו. אבל אני בטוח שבסופו של יום הגורמים המשפטיים המוסמכים יגיעו למסקנה אחת, לאמת הפשוטה: אין כלום".

תיק 1000 עוסק במתן טובות הנאה ומתנות (סיגרים ומוצרי יוקרה) שנתניהו ומשפחתו קיבלו לכאורה, ובצורה לא חוקית, מאיש העסקים ארנון מילצ'ן. אחת הסוגיות המרכזיות בתיק זה היא שאלת התמורה – האם קיבלו המשחדים לכאורה, תמורה למתנות אותן הם נתנו.

תיק 2000 עוסק בקשרי הון-שלטון-עיתון. החשדות הן ביחס לתיאומים בין מו"ל 'ידיעות אחרונות' ארנון (נוני) מוזס וראש הממשלה נתניהו. במסגרת השיחות שהוקלטו בין השניים על ידי הרו, נידונו הגבלות שונות על העיתון 'ישראל היום' בבעלות מקורבו של נתניהו שלדון אדלסון, בתמורה לסיקור אוהד בעיתונו של מוזס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!