דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

בעולם / מיליוני גרמנים יוכלו לקצר את שבוע העבודה שלהם ל-28 שעות

IG Metall, אחד מארגוני העובדים הגדולים בגרמניה המייצג 2.3 מיליון עובדים הגיע להסכם נסיוני לפיו יוכלו העובדים בארגון לקצר או להאריך את שבוע העבודה שלהם | ההערכה היא שארגוני עובדים נוספים יאמצו את אופן ההעסקה החדש

עובדי IG Metal מפגינים מול משרדי החברה בשלט רשום "זמן זה חיים לא כסף" (צילום: Bodo Marks/ IG Metal)
עובדי IG Metal מפגינים מול משרדי החברה בשלט רשום "זמן זה חיים לא כסף" (צילום: Bodo Marks/ IG Metal)
ניסן צור
ניסן צור
כתב דבר ראשון בפולין
צרו קשר עם המערכת:

בשורה טובה עבור מיליוני עובדים בגרמניה – החל מהשנה הבאה הם יוכלו לבחור האם לקצר את שבוע העבודה שלהם או דווקא להגדיל אותו ולהרוויח יותר. איגוד העובדים  IG Metall הנחשב לאחד מאיגודי העובדי הגדולים בגרמניה ומייצג 2.3 מיליון עובדים במדינה, הודיע כי הגיע להסכם ולפיו עובדים המאוגדים בארגון יוכלו לבחור האם לקצר את שבוע העבודה שלהם בשנתיים הקרובות ולהעמיד אותו על 28 שעות עבודה בשבוע, לעומת 35 שעות עבודה בשבוע כיום, כאשר השכר יותאם לשעות העבודה החדשות. בתום השנתיים הנסיוניות, יוחלט האם להמשיך ולהעניק לעובדים את האפשרות לבחור בשבוע עבודה מקוצר, או לחזור למתכונת הרגילה של 35 שעות שבועיות.

איגוד העובדים IG Metall מייצג מעל 700 חברות ענק בגרמניה, שמרביתן בתחום ההנדסה. בין היתר מייצג האיגוד את ענקיות הרכב מרצדס בנץ ודיימלר. ההערכה היא כי ההסכם התקדימי יהיה בעל השפעה מתגלגלת על המשק הגרמני, ואיגודי עובדים נוספים יחתמו בקרוב על הסכם לקיצור שבוע העבודה שעומד על 35 שעות בשבוע כיום. "ההסכם החדש קובע כעת את הסטנדרט לכל האחרים בגרמניה" טענה מייגן גרין, הכלכלנית הראשית של תאגיד הענק הכלכלי Manulife העוסק בניהול נכסים, ביטוח ואספקת שירותים פיננסיים ביבשת אסיה, קנדה וארה"ב.

בהודעה שמסרו ראשי איגוד העובדים IG Metall לאחר חתימת ההסכם נמסר כי "הגמישות בשעות העבודה תסייע לעובדים שמבקשים לטפל בילדיהם או בבני משפחתם. במסגרת ההסכם יופחת גם התשלום ויותאם לכמות שעות העבודה החדשות. ההסכם מעניק גם את האפשרות למי שירצה לעבוד 40 שעות שבועיות, ולהגדיל את משכורתו בהתאם".

העובדה כי המשק הגרמני נחשב לאחד החזקים באירופה, יחד עם אחוזי האבטלה הנמוכים במיוחד הנהוגים במדינה, הביאו רבים מאיגודי העובדים לצאת בדרישות חדשות על מנת להיטיב את תנאי העבודה. "ניתן לצפות להסכמים דומים גם במגזרים אחרים בגרמניה בעתיד הקרוב" צופה פמקה קרומבמולר, שותפה בכירה בחברת OpenCitiz לייעוץ סיכונים פוליטיים. לטענתה גם עובדים שאינם מאוגדים ב-IG Metall יוכלו לקבל הטבות מההסכם החדש, מאחר וחברות רבות בגרמניה יעמדו כעת בדרישות דומות מצד ארגוני העובדים.

יצרנית הרכב 'דיימלר' הודיעה כי תציע את שבוע העבודה המקוצר או הארוך יותר לעובדיה החל משנת 2019, אך ציינה כי בחלק גדול ממפעליה יכולים כבר העובדים להנות מגמישות בשעות העבודה. גם יצרנית מוצרי הצריכה 'בוש', המעסיקה 138 אלף עובדים ברחבי גרמניה, הודיעה כי תציע מהשנה הבאה את אותם תנאים של קיצור או הרחבת שבוע העבודה תוך התאמת השכר לשעות העבודה החדשות, ואמרה כי ההסכם החדש לא ישבש את מהלך העבודה והייצור של החברה בגרמניה. "לחברת 'בוש' יש כבר מאה מודלים שונים של שעות עבודה, כדי להבטיח איזון אופטימלי בין שעות העבודה והחיים הפרטיים" אמר סימון שמידט, דובר החברה בגרמניה. עם זאת, חברות אחרות טענו כי ההסכם עלול לפגוע בכושר הייצור שלהן, בעוד אחרות טענו כי מדובר במכשול כלכלי כי עובדים רבים יבחרו להגדיל את שבוע העבודה שלהם תמורת שכר גבוה יותר. "כמה חברות כבר מעניקות לעובדיהן את האפשרות לעבוד 35 או 40 שעות. מרבית העובדים בוחרים לעבוד יותר שעות, ולהרוויח יותר" אמר וולקר שטיינמאייר, דובר איגוד עובדים נוסף בשם Sudwestmetall.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!