דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / אולימפיאדת החורף: סיפורו של המחליק מארה"ב שבחר לצאת מהארון

המחליק האמנותי אדם ריפון בן ה-28 מנבחרת ארה"ב יהיה אחד מבין הספורטאים שישתתפו באולימפיאדת החורף ובחרו לצאת בגלוי מהארון | "קודם כל אני אתלט ואני אתלט אולימפי. אני פשוט אתלט אולימפי שהוא גם הומו"

אדם ריפון (Myriam Cawston/ProSports/REX/Shutterstock)
אדם ריפון (Myriam Cawston/ProSports/REX/Shutterstock)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אחד מתוך 248 הספורטאים שהולכים לייצג את נבחרת ארה"ב באולימפיאדת החורף בפיונגצ'אנג שבקוריאה הדרומית הוא המחליק האמנותי אדם ריפון בן ה-28 שהכריז על עצמו לפני שנתיים כהומו מוצהר ויהיה גם בין הספורטאים והספורטאיות שישתתפו במשחקי החורף ובחרו לצאת מהארון.

ריפון נולד בסקרנטון, פנסילבניה, עוד כשהיה תינוק הוא אובחן עם בעיות שמיעה קשות ובתור ילד היה חייב לעבור ניתוח מסובך שהחזיר לו את השמיעה כמעט במלואה. את ההחלקה על הקרח הוא גילה בגיל צעיר מאוד בזכות אהבתה של אימו הרקדנית שעסקה בכירוגרפיה של החלקה על הקרח כתחביב. בגיל 17 הפך ריפון לראשונה בחייו לאלוף העולם לנוער, במהלך אליפות העולם שהתקיימה בסופיה שבבולגריה, הישג שישחזר שנה מאוחר יותר עם זכייה שנייה ברציפות.

לפני יציאתו להתחרות באולימפיאדת החורף סיפר ריפון ל'וושינגטון פוסט' על הדרך שעשה לפני שיצא מהארון, "אני זוכר שחשבתי לעצמי, אוקי אני אולי גיי, אבל אם אני לא אגיד לאף אחד, אף אחד לא צריך לדעת על זה". אמו קליי גידלה אותו ואת חמשת אחיו באופן מאוד סובלני לעולם ולמרות שהם למדו בבית ספר קתולי, היא דאגה לטפח את האהבה והידע שלהם לשאר הדתות בעולם. ריפון גדל בחברה ששידרה לאורך ילדותו שמשהו לא בסדר איתו, הקול שלו תמיד היה קצת יותר גבוה משאר הילדים והאופן שבו הוא התנהג היה טיפה נשי מדי לטעמם של הילדים שגדלו איתו ולכן הוא ניסה בכל כוחו לשנות אותם כי הם נתנו לו להרגיש שמשהו לא בסדר אצלו, "אני חושב על זה עכשיו וזה כל כך עצוב. אני מקווה שילדים צעירים, לא יצטרכו להרגיש כך לעולם".

בכדי להיות כמו רוב הבנים, הוא רצה להצטיין בענפי ספורט אחרים כמו בייסבול, אבל פשוט לא היה טוב בהם. כשהיה ילד קטן אמו הייתה לוקחת אותו איתה להחליק, "בהתחלה הוא היה מחליק חמש דקות, נופל ומודיע שהוא סיים להיום", לדבריה של אמו. עד שבגיל עשר ריפון הוזמן למסיבת יום הולדת שכללה החלקה על הקרח, כשרצה להרשים את חבריו למסיבה, ביקש מאמו שתלמד אותו לרקוד על הקרח. כשהם החלו להתאמן הילד הצעיר גילה לראשונה כישרון יוצא דופן והתאהב בהחלקה על הקרח.

לאחר שהכריז על היותו הומוסקסואל במהלך 2015, הוא הרגיש הקלה ויכל לדבר בחופשיות על הנטיות המיניות שלו, לראשונה הוא הרגיש חופשי להיות מי שהוא באמת ולהפסיק להתחבא מאחורי התדמית שטיפח לעצמו מגיל צעיר. זרם החופש הנפשי השפיע גם על הופעותיו בתחרויות, כאשר באותה שנה הייתה השנה הספורטיבית הגדולה בחייו במהלכה זכה לראשונה בקריירה באליפות ארה"ב ב-2016 והגיע למקום ה-6 באליפות העולם.

https://www.youtube.com/watch?v=LwtABNJud0k

הגעתו למקום הרביעי באליפות ארה"ב האחרונה הבטיחה לו את הכרטיס הנכסף כמחליק של נבחרת ארה"ב באולימפיאדה. יכולת הופעה המרשימה שלו העניקה לו את ההזדמנות להגיע בגיל 28 המבוגר יחסית להופעת בכורה באולימפיאדת החורף ובכך הוא הופך לספורטאי הכי מבוגר שהבטיח את הופעת הבכורה שלו ב-80 השנים האחרונות בנבחרת ארה"ב.

"קודם כל אני אתלט ואני אתלט אולימפי. אני פשוט אתלט אולימפי שהוא גם הומו"

למרות שריפון לא נחשב למועמד למדליה אולימפית, הוא עדיין נחשב לפורץ דרך חשוב שכדאי יהיה לשים לב להופעה שלו באולימפיאדת החורף, אחרי שיצא מהארון באמצע הקריירה המקצועית שלו. לאחר בחירתו לנבחרת האמריקאית אמר ריפון לכתבים: "אני באמת אסיר תודה לוועדה שבחנה את אופן העבודה שלי בשנתיים האחרונות".

לאחר הבטחת מקומו באולימפיאדה הקרובה היה לו חשוב להצהיר: "קודם כל אני אתלט ואני אתלט אולימפי. אני פשוט אתלט אולימפי שהוא גם הומו, זה לא מפריע לי שיכתבו שאני 'האתלט האולימפי הגיי אדם ריפון'. מבחינתי זה בסדר. אני מקווה שבזכות הדרך שבחרתי יהיה קל יותר לילדים אחרים שהם גאים. אם הם יגיעו לאולימפיאדה, הם יראו אתלטים אולימפיים שהם יכולים להזדהות עמם".

על היחס המיוחד שיזכה בו במהלך משחקי החורף, מהקהילה הלהט"בית בעולם אמר: "בעיני זה דבר נהדר שאנשים צעירים להט"בים מרחבי העולם יהיה להם משהו כמוהם להעריץ אותו". לסיכום הראיון ב'וושינגטון פוסט' הוא הסביר את ההבדל המרכזי בעיניו בינו לבין שאר המחליקים בתחרות: "זה בדיוק כמו להיות אתלט סטרייט, רק עם גבות יפות יותר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!