דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מוקדמות היורובאסקט: נבחרת הנשים של ישראל השיגה ניצחון משכנע על יוון

במשחק צמוד גברה אמש (שבת) נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל על נבחרת יוון בתוצאה 65:63 על נבחרתה של יוון במסגרת מוקדמות היורובאסקט | המתאזרחת אלישה קלארק הובילה את הנבחרת עם 27 נק' ו-16 רב'

נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל (צילום: עמוד הפייסבוק של איגוד הכדורסל בישראל)
נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל (צילום: עמוד הפייסבוק של איגוד הכדורסל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ניצחון ביתי משכנע של נבחרת ישראל במשחק צמוד 65:63 על נבחרתה של יוון, במסגרת מוקדמות היורובאסקט 2019. הניצחון הישראלי החשוב הגיע בעיקר בזכות יכולת מדהימה של אלישה קלארק שקלעה 27 נק' וקטפה 16 רב' במשחק. נבחרת יוון היא אחת הקבוצות הטובות באירופה וסיימה במקום הרביעי באליפות אירופה האחרונה. הבית הישראלי נחשב לבית צמוד יחסית וכל המשחקים עד כה נגמרו בתוצאות צמודות, הניצחון הביתי על יוון הוא קריטי להמשך משחקי המוקדמות. ביום רביעי תארח הנבחרת את בריטניה למשחק נוסף, ובנובמבר תקיים שני משחקי חוץ בפורטוגל וביוון.

במחצית הראשונה ישראל שיחקה בצורה נהדרת, ברבע הראשון הצליחה לקלוע 20 נק' מול הגנת הברזל הידועה של היוניות. מי שהובילה את הנבחרת בדקות הראשונות הייתה אלישה קלארק המתאזרחת המצוינת שהובילה את ישראל במחצית הראשונה בנק',רב' ואס' ולא ירדה בכלל מהמגרש במשך 20 דקות. היוונית הידקו את ההגנה ברבע השני שנראה הרבה יותר דומה למשחקיהן עם יום קליעה נמוך ומשחק איטי. ישראל התקשתה מול ההגנה הצפופה וניסה את מזה בעיקר מחוץ לקשת, עם 1 מ-11 נסיונות לשלוש עד סוף המחצית, שבעיקר עצרו את המשחק הישראלי ושיחקו לידיים של היווניות האגרסיביות. בסיום המחצית ישראל ירדה עם יתרון מינימלי, 31:33.

קטיה לויצקי נבחרת ישראל (באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)
קטיה לויצקי נבחרת ישראל (באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)

במחצית השנייה ישראל המשיכה להנות מיכולת אדירה של קלארק שהייתה בכל מקום, היווניות החלו לצלוף מחוץ לקשת ושמרו על מרחק קרוב מישראל. בעיית העבירות של הגבוהות של ישראל החלה להקשות על הנבחרת הישראלית, כאשר הסנטרית של הנבחרת קטיה לויטצקי סיימה את המשחק עם חמש עבירות בתחילת הרבע הרביעי. המשחק המשיך להיות צמוד עד שניות הסיום. שני פעולות רצופות מעולות של דניאל דיאמנט הכריעו את המשחק עם סל שתיים ענק וחסימה מהצד השני, העניקו ניצחון 65:63 לישראל.

קלעו לישראל: קלארק 27 (16 ריב’, 6 אס’, 4 חט’), דורון 12 נק', דיאמנט 10 נק', לויצקי 8 נק', שפיר 7 נק', טל לב 1 נק'.

המשחק הבא של הנבחרת יהיה כבר ביום רביעי, מול נבחרת בריטניה. ישראל כרגע במקום הראשון בבית המוקדם עם שני ניצחונות ביתיים על פורטוגל ויוון והפסד חוץ בהערכה לבריטניה. כדי לשמור על המקום הראשון והתקווה לעלות לאילופות אירופה, ישראל חייבת לנצח את המשחק הבא.

כוכבת המשחק אלישה קלארק אמרה בסיום: "אנחנו מאד שמחות על הניצחון הזה, השארנו את הכל על המגרש וזו פשוט הרגשה נהדרת". המאמן עדן ענבר היה מרוצה מאוד בסיום הניצחון הגדול על יוון: "אני גאה בשחקניות לא רק על התוצאה אלא גם על הדרך, כולם צריכים להיות גאים בנבחרת הלאומית הזו. יש פה שחקניות שעשו דברים נהדרים בהגנה, דברים שלא רואים בסטטיסטיקה. אלישה שיחקה 40 דקות, היא שחקניות מיוחדת מאד בהתנהלות שלה ובדרך שלה, לא זוכר מישהי ששיחקה ככה, פשוט לא היה לי את האומץ להוציא אותה. היא משחקת כאילו שהיא נולדה פה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!