דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט לשינוי חברתי / מפגש ייחודי בין קבוצת הנערות בכדורגל של מכבי ת"א ובאקה אל גרביה

במפגש שנערך ביום שישי בחסות 'עיר ללא אלימות' ניצחו נערות מכבי 4:5 את באקה, אבל מה שחשוב באמת הוא המפגש | מור שקד מאמנת נערות מכבי ת"א: "מדהים איך כדורגל יכול לחבר בין אנשים, זה יוצר שפה משותפת לכולן"

משחק בין קבוצות הנערות של  מכבי ת"א לבין קבוצות הנערות של באקה אל-גרביה (באדיבות 'עיר ללא אלימות')
משחק בין קבוצות הנערות של מכבי ת"א לבין קבוצות הנערות של באקה אל-גרביה (באדיבות 'עיר ללא אלימות')
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ביום שישי התקיים משחק ידידות מיוחד במגרש האימונים של מכבי תל-אביב ברחוב בן צבי בשכונת קרית שלום. המשחק נערך בין קבוצות כדורגל נערות של מועדון מכבי ת"א אותה מאמנת שחקנית אס"א ת"א מור שקד לבין קבוצות הנערות של באקה אל-גרביה שהוקמה באופן מיוחד במסגרת תכנית עיר ללא אלימות של המשרד לביטחון הפנים. מטרת המשחק הייתה ליצור מפגש של דו קיום בין יהודים לערבים.

בסיום המשחק אותו ניצחו נערות מכבי ת"א 4:5. מאמנת הקבוצה המנצחת מור שקד, שחקנית אס"א ת"א  מליגת העל אמרה לדבר ראשון: "היה לי חשוב לקיים את המשחק ידידות הזה בכדי שהבנות יכירו ילדות נוספות בנות גילן מערים אחרות, מדהים איך כדורגל יכול לחבר בין אנשים, זה יוצר שפה משותפת לכולן, ללא הבדל של גזע או דת". אמרה שקד והוסיפה "מכיוון שזו השנה הראשונה שלנו בתור קבוצה, המשחקים זו הזדמנות טובה עבורי לראות שהן מיישמות את הכלים שהן מקבלות באימונים ומביאות את זה לידי ביטוי במשחק תוך צבירת ניסיון וביטחון ברמה האישית והקבוצתי".

משחק בין קבוצות הנערות של מכבי ת"א לבין קבוצות הנערות של באקה אל-גרביה (באדיבות 'עיר ללא אלימות')
משחק בין קבוצות הנערות של מכבי ת"א לבין קבוצות הנערות של באקה אל-גרביה (באדיבות 'עיר ללא אלימות')

בקבוצת באקה חברות 22 נערות בגילאי 11-14 שהצטרפו במסגרת תכנית עיר ללא אלימות בכפר, שאותה מנהלת עביר גנאים. על חשיבות המפגש החשוב שהתרחש במהלך המשחק מול מכבי ת"א היא אמרה  "משחקי הידידות מול קבוצות דומות מהחברה היהודית הן מבחינתנו עניין טבעי לחלוטין, להראות שאפשר ליהנות מספורט בכלל ומכדורגל בפרט בצורה אחרת וללא התופעות שאנחנו שומעים עליהן בתקשורת".

הקמתה של קבוצת הנערות התרחש לאחר שבשנת 2013 צירף המשרד לביטחון הפנים את באקה אל גרביה לתכנית עיר ללא אלימות לצד יישובים נוספים מהחברה הערבית. עיר ללא אלימות היא תכנית מקיפה שפועלת בחמישה תחומים שזוהה על ידי אנשי המקצוע שבאמצעותם ניתן למנוע ולהפחית את האלימות: אכיפה, חינוך, פנאי, רווחה וקהילה.

לאחר מיפוי צרכי הישוב, החליטו בעיר ללא אלימות לפעול בתחום הפנאי ולמנות ארבעה מדריכי ספורט (שלושה מדריכים ומדריכה). שניים מהם מוצבים בשני מגרשים עירוניים ששופצו והוארו במסגרת התכנית, ושניים נוספים נודדים בין מגרשי הספורט של בתי הספר בעיר ששם מתקבצים בני נוער רבים לפעילות ספורט. קבוצת הכדורגל לבנות הוקמה במסגרת פעילות הפנאי בעקבות התובנה שלאחר גיל 12 אין בעיר פעילות ספורט לבנות במגרשים בחוץ אלא רק לבנים.

במסגרת התוכנית הוקמה בחודש ספטמבר האחרון, קבוצת הנערות מיוחדת של באקה אל גרביה. התוכנית פועלת בישוב למען העצמה וגדילה של נערות מקומיות ועושות שימוש בספורט האהוב בעולם כדי לקרב לבבות. הקבוצה החדשה הספיקה כבר לשחק מול קבוצת בנות יפו ובשנה הקרובה צפויים להיערך משחקים דומים עם קבוצות מחדרה מנתניה וממקומות נוספים. לדברי המאמנת, חנאן עתאמנה, בשנה הקרובה צפויה הקבוצה בנהגתה להצטרף לליגה הארצית של כדורגל נערות ולשחק מול קבוצות דומות מכל רחבי הארץ.

לדברי גנאים, אף פעם לא היתה קבוצת כדורגל לנערות בבאקה. "הקמנו אותה עקב בקשות שקיבלנו מתלמידות בכל בתי הספר. מה שמייחד את הקבוצה הזאת שקמה במסגרת תכנית עיר ללא אלימות היא שבאימון יש את הצד המקצועי, הספורטיבי ויש את השפה הערכית, סובלנות, קבלת האחר, איך ראוי שיתנהג מנצח איך ראוי לקבל הפסד, עזרה הדדית לשחקניות אחרות, כבוד לקבוצה היריבה ועוד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!