דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המוסד לביטוח לאומי

רווחה / תזכיר חוק: הביטוח הלאומי יעניק שיקום מקצועי להורי ילד נכה שנפטר

השר כץ: "הורים לילד נכה נדרשים להתמסר לטיפול בילדם החולה ואף להפסיק את עבודתם. כשהילד נפטר מוצא עצמו ההורה לפני קושי גדול בבואו להשתלב חזרה בשוק העבודה"

מטופל סיעודי. אילוסטרציה (צילום: Sajee Rod / Shutterstock.com)
מטופל סיעודי. אילוסטרציה (צילום: Sajee Rod / Shutterstock.com)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

הצעת חוק חדשה: הביטוח הלאומי יעניק שיקום מקצועי להורי ילד נכה שנפטר. שר העבודה והרווחה חיים כץ יוזם תיקון שיעניק להורים לילד נכה שנפטר תמיכה מיוחדת הכוללת מימון לימודים או הכשרה מקצועית בתוספת דמי מחיה בזמן הלימוד וסיוע בהשמה בעבודה. עלות תיקון החוק היא כמיליון ש"ח בשנה.

בכל שנה יש כ-250 משפחות בהן נפטר ילד שקיבל קצבת ילד נכה. עם תיקון החוק הורים לילד נכה שנפטר יוכלו להיות זכאים לשיקום מקצועי הכולל ייעוץ, אבחון תעסוקתי, הכשרה מקצועית, דמי מחיה וליווי בהשמה – זאת כדי לסייע להם לחזור ולהשתלב בשוק העבודה. בשנת 2016 סייע הביטוח הלאומי לכ-23,000 מבוטחים במסגרת השיקום המקצועי בעלות כוללת של כ-240 מיליון ₪. בחוק המוצע תורחב הזכאות לשיקום המקצועי גם להורים לילד נכה שנפטר. התיקון מבקש לקבוע שגם הורים לילד נכה שנפטר יוכלו להיות זכאים לשיקום מקצועי כמו הנכים עצמם, האלמנות והאלמנים, הזכאים כבר היום בחוק לתמיכה מהמדינה.

ההורים שמתמודדים עם מחלת ילד, חווים קשיים במישורים רבים המכבידים על חיי המשפחה ועל עבודתם. הקושי מתבטא בטיפולים רפואיים אינטנסיביים הדורשים השקעת משאבי זמן ניכרים על חשבון זמן העבודה. כמו כן ישנה התמודדות רגשית בטיפול בילד חולה במקביל לניסיון לשמור על שגרת חיי המשפחה ביומיום.

שר העבודה והרווחה חיים כץ: "מטרת התיקון היא לסייע להורים שאיבדו את עולמם להשתקם בפן המקצועי. במקרים רבים, הורים לילד נכה נדרשים להתמסר לטיפול בילדם החולה ולשנות את דפוסי התעסוקה ואף להפסיק את עבודתם. התמודדות זו, שיכולה להימשך שנים רבות, גורמת לכך שעם פטירתו של הילד מוצא עצמו ההורה לפני קושי גדול בבואו להשתלב חזרה בשוק העבודה, הן בשל המשבר הרגשי והן בשל הפער התעסוקתי שנוצר".

מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר הוסיף: "תיקון זה הוא שינוי נוסף שנועד לשפר את מצבם של הורים לילדים נכים. בשנתיים האחרונות אושרו שני תיקוני חוק שנועדו להקל על אוכלוסייה זו. הוגדלו קצבאות ילד נכה לילדים שעוברים טיפולים רפואיים קשים ונאלצים להיעדר מהמסגרת החינוכית שלהם, ואושר לשלם מענק פטירה להורים לילד נכה שנפטר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!