דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מטרגדיה לסיפור הצלחה: שוער שידו נקטעה בתאונה הפך לשופט כדורגל

הוא היה שוער מצטיין במחלקת הנוער של אלופת סלובניה מאריבור, אך תאונת דרכים בה נהרגו שניים מחבריו והשאירה אותו קטוע יד, סיימה את הקריירה שלו | כעת, בגיל 21, לובמיר מורבק מתחיל קריירה חדשה כשופט כדורגל

שופט כדורגל (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
שופט כדורגל (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לובמיר מורבק היה שוער מצטיין במחלקת הנוער של אלופת סלובניה מאריבור. השוער הצעיר שיחק בליגת האלופות לנוער מול קבוצות העל בכדורגל העולמי – צ'לסי, ספורטינג ליסבון ושאלקה. הוא חלם שיום אחד יזכה גם לשחק ברמות הגבוהות ביותר במדי הקבוצה הבוגרת. לצערו הרב, הקריירה שלו נגמרה לאחר שהיה מעורב בתאונת דרכים קשה בה איבד את ידו השמאלית. תשוקתו הגדולה לכדורגל לא כבתה וכעת הוא מתחיל קריירה חדשה כשופט במטרה לחזור לבמות הגבוהות ביותר בכדורגל בדרך אחרת.

מורבק בן ה-21 גדל באלופת סלובניה מאריבור ודמיין שיום אחד יופיע במדי הקבוצה הבוגרת בליגת האלופות, הוא הספיק להיות מושאל לכמה קבוצות קטנות, לפני שחזר לקבוצת האם בקיץ.  "כאשר סיימתי את התיכון, החלטתי למקד את כל הפוקוס של חיי בכדורגל. המשאלה הגדולה ביותר שלי הייתה להצליח להתפרנס מכדורגל ואני הקדשתי את כל זמני לכדורגל, במטרה לנסות להגשים זאת" סיפר מורבק לעיתון מקומי.

אך חלומו הגדול להיות שחקן מקצועי הסתיים ב-2 לאוגוסט 2016 באופן טראגי, "התעוררתי לאימון ואכלתי ארוחת בוקר" מספר מורבק, "כולנו צחקנו המון בחדר ההלבשה, הכל היה נראה חיובי, עוד יום רגיל". לאחר האימון הוא נסע עם שלושת חבריו הטובים – החלוץ זוראן בלאג'אק, הבלם דמיאן מארג'אנוביץ והמגן זיגה ליפוסצ'ק מהמרכז האימונים חזרה לבתיהם, זמן קצר אחרי שיצאו ממתחם האימונים, רכבם היה מעורב בתאונת דרכים קטלנית כשהתנגש ברכב שחצה את הרמזור באור אדום.

לאחר התאונה, לא ראיתי איך אני ממשיך עם הכדורגל וחשבתי שסיימתי את קרירת הכדורגל שלי. אבל כאשר מצאתי דרך לחזור, זאת הייתה התחלה חדשה בשבילי.

בלאג'אק ומארג'אנוביץ נהרגו במקום, מורבק נפצע באופן קשה ונלקח באופן מיידי לבית חולים, שם הוא בילה מספר ימים בתרדמת. במהלך התאונה ידו נפצעה באופן כל כך קשה שהרופאים היו חייבים לקטוע אותה. כך, באותו רגע נוראי הסתיימה הקריירה המקצוענית שלו והוא היה צריך לעבור השיקום פיזי ונפשי משמעותי ולחשב מסלול מחדש.

במהלך השהייה שלו במרכז השיקום הרפואי, הכדורגל שיחק תפקיד מרכזי. לצד אופטימיות וכוח רצון אנושי חזק הבין מורבק שהקריירה הספורטיבית שלו לא נגמרה והוא החל לנסות להבין איך הוא חוזר לעולם הכדורגל אותו כה אוהב. הוא החל להעמיק את העניין שלו בתחום השיפוט והבין שהמגבלה הפיזית שלו היא פחות משמעותית בשביל עבודת השיפוט.

"אני הייתי חייב להתאים את עצמי לחיים חדשים. זה לא קשה כמו ששאר האנשים חושבים. אתה פשוט צריך להיות חזק מספיק. אני חשבתי לעצמי שיש לי עוד את כל החיים לפניי ואת האפשרות לעשות משהו מחיי" הכדורגל שיחק עבורו תפקיד מרכזי בשיקום שעבר "זה נתן לי קו מחשבה ספציפי, תמיד הייתי ספורטאי שרצה להוכיח את עצמו".

קבוצתו מאריבור הייתה מעורבת מאוד בתהליך השיקום שלו והם הציעו לו לפנות לתחום החדש בחייו השיפוט המקצועי. כעת לאחר שסיים את השיקום, עבר קורס שופטים והחל לשפוט בליגת ילדים. "לאחר התאונה, לא ראיתי איך אני ממשיך עם הכדורגל וחשבתי שסיימתי את קרירת הכדורגל שלי. אבל כאשר מצאתי דרך לחזור, זאת הייתה התחלה חדשה בשבילי. אני לא שחקן יותר, מעכשיו אני שופט והכוונות שלי היא להמשיך ללכת בדרך הזאת". האתגר החדש שלו יהיה לא פשוט, מורבק יצטרך להוכיח שהוא מסוגל להיות השופט הראשון שפורץ את הדרך לאנשים בעלי מגבוליות להגיע לרמות השיפוט הגבוהות ביותר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!