דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סין

טכנולוגיה / משטרת סין תשתמש במשקפיים חכמים לזיהוי תווי פנים של חשודים

פיילוט ראשון בשימוש במשקפיים כבר החל בעיר ז'נגז'ו שם כבר זיהו באמצעותם 7 חשודים בביצוע פשעים שונים | ארגוני זכויות אדם טוענים כי מדובר בפגיעה בוטה בפרטיות

שוטר סיני (צילום: Shutterstock).
שוטר סיני (צילום: Shutterstock).
ניסן צור
ניסן צור
כתב דבר ראשון בפולין
צרו קשר עם המערכת:

משטרת סין החלה להשתמש בטכנולוגיות חדשות ובהן "משקפי זיהוי תווי פנים" על מנת לזהות חשודים בביצוע מעשי פשע. משטרת הרכבות בעיר ז'נגז'ו, בירת מחוז חנאן במזרח סין, הכניסה לאחרונה את השימוש במשקפיים המזהות תווי פנים במטרה לזהות חשודים ומבוקשים בעיר הגדולה בה מתגוררים 9.5 מיליון בני אדם.

העיתון הרשמי של המפלגה הקומוניסטית השולטת בסין, "The People's Daily", מדווח כי בשבועות האחרונים כבר סייעו המשקפיים בזיהוי שבעה בני אדם החשודים בביצוע מעשי פשע והובילו למאסרם. המשקפיים, המזכירים במראה שלהם את "משקפי גוגל", מחוברים למסד נתונים שיכול לבצע את הקישור בין עוברי אורח לחשודים בביצוע מעשים פליליים, על ידי התאמת תווי הפנים שלהם מתוך מסד נתונים רשמי. וו פיי, מנכ"ל חברת LLVision שפיתחה את המשקפיים, אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי במהלך הניסויים שביצעה את החברה הצליחו המשקפיים לזהות תווי פנים מתוך מסד נתונים של 10,000 פנים שונות, בתוך מאה אלפיות השניה בלבד. על פי הדיווח בעיתון הסיני, השוטרים שחבשו את המשקפיים הצליחו עד עתה לזהות חשודים בביצוע מעשי פשע בדרגות שונות, החל מעבירות תנועה ועד סחר בבני אדם.

26 בני אדם נוספים, שהשתמשו במסמכי נסיעה מזוייפים, זוהו בעזרת המשקפיים המשוכללים ועוכבו לחקירה. בסין חייבים הנוסעים ברכבות להציג מסמכים אישיים, במטרה למנוע מאנשים בעלי חובות גבוהים את השימוש ברכבות מהירות וכן להגביל את התנועה של בני מיעוטים שונים שתעודות הזהות שלהם הוחרמו על ידי השלטונות, והם עדיין ממתינים לדרכונים בתוקף. בעקבות ההצלחה בשימוש במשקפיים המזהות תווי פנים, בונה סין בימים אלו מערכת שתאפשר זיהוי מלא של כל אחד מ-1.3 מיליארד בני האדם המתגוררים במדינה בתוך 3 שניות בלבד.

ארגוני זכוית אדם יצאו נגד השימוש שמבצעת משטרת סין במשקפיים לזיהוי פנים, בטענה כי מדובר בהפרה בוטה של הפרטיות. סופי ריצ'רדסון, מנהלת אזור סין בארגון זכויות האדם Human Rights Watch, אמרה כי "הרשויות הסיניות סבורות כי הן מסוגלות להשיג "יציבות חברתית" על ידי הצבת אנשים תחת מיקרוסקופ, אבל התוכניות הפוגעניות האלו יעמיקו ככל הנראה אפילו יותר את העויינות כלפי הממשלה. בייג'ינג צריכה להפסיק מיד את התוכניות האלו ולהרוס את כל הנתונים שנאספו על התושבים ללא הסכמה וידיעה מלאה שלהם".

למרות הביקורת, משטרת סין תמשיך ככל הנראה את השימוש במשקפיים המזהות תווי פנים. השימוש בהן אף יוגבר לקראת השנה האזרחית החדשה בסין, כאשר הצפי של חברת הרכבות הלאומית הוא כי לא פחות מ-389 מיליון בני אדם ישתמשו בשרותי הרכבות במדינה בין התאריכים 1 בפברואר עד 12 במרץ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!