דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קצבאות הנכות

קצבאות הנכות / ארגוני הנכים זועמים על חוק העלאת הקצבאות, מאיימים בחידוש המאבק

כ-15 פעילים מתבצרים גם בשעה זו (ב') במשכן הכנסת ומאיימים לשוב לחסימות הכבישים ולהפגין מול בתי השרים וחברי הכנסת | מטה מאבק הנכים: "נצא למקצה שיפורים - הפעם ללא פשרות"

הפגנת נכים בדרישה להעלאת קצבאות הנכות (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
הפגנת נכים בדרישה להעלאת קצבאות הנכות (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

פעילי ארגוני הנכים המתנגדים לחוק העלאת הקצבאות שאושר אמש בקריאה שנייה ושלישית, מתבצרים גם בשעות אלו (שלישי) במשכן הכנסת במחאה על ההישג הלא מספק , לטענתם, הכלול בו. כ-15 פעילים נמצאים בשעה זו במשכן, ולטענתם פעילים נוספים נמצאים כעת בדרכם לכנסת.

למרות אישורו הסופי של החוק, הארגונים מציבים כעת עמדה נחושה של חזרה למחאה הציבורית, שכללה עד כה חסימת כבישים והפגנות. הלחץ הציבורי הצפוי יהיה משמעותי בעיקר ביחס לפעימות הבאות של העלאת הקצבה, שלא מעוגנות בחוק אלא נתונות להחלטת השרים. במהלך הדיון שערכה אתמול ועדת העבודה והרווחה, על הכנתו של החוק לקריאה שנייה ושלישית,  אמרו יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) ושר הרווחה חיים כץ, שייתכן מאוד שהקצבה תהיה מעל 3,700 אחרי הפעימות הבאות.

הארגונים המתנגדים לחוק מסרו כי יקיימו מאוחר יותר היום ישיבה בה יתקבלו החלטות על המשך המאבק. נאור לביא, מקבוצת "הנכים הופכים לפנתרים" אמר לדבר ראשון כי "המלחמה עכשיו רק התחילה. נגיע לכל בית של שר, חבר כנסת, ומשפחותיהם. נפריע למהלך החיים התקין שלהם, נחסום את הבתים של מי שהיה מעורב בהובלת החוק עד לאישורו ובמקביל נחזור לכבישים בשיא הלחץ של ימי ראשון.  במהלך כל השבוע נחסום נמלי תעופה ונמלי ים. וברגע זה מתחילה המלחמה האמתית. לעניין ההבטחות הובטחו למובילי המאבק תוספות משמעותיות אך לא בוצעו ועבדו עלינו בעיניים את זה לא נקבל, נמשיך נקצין ונתמודד עם מצב חדש חבל שכך שהאזרחים גם יסבלו".

גם הארגונים שתמכו במתווה המקורי עליו הוסכם עם הממשלה לא מרוצים מהנוסח הסופי של החוק, כפי שאושר אמש במליאה. נעמי מורביה, ממטה מאבק הנכים, אמרה אמש כי "אנו במטה מאבק הנכים אשר היינו הראשונים לצאת לחסימות הכבישים הראשיים במאבק על השוואת קצבת הנכות לשכר המינימום, והובלנו את ההסכמות בבית ההסתדרות בערב שלפני יום כיפור, החלטנו לקרוא לחוק בשם חדש: 'חוק עידוד יציאה מחודשת למאבק'".

"עם חקיקת החוק הזה" הוסיפה, "מטה מאבק הנכים רואה עצמו משוחרר מהתחייבויותיו, ויצא למקצה שיפורים בגובה הקצבאות – ללא פשרות הפעם". מורביה הוסיפה כי "מאבק פיזי יהיה רק כשאדע בביטחון שלפחות 500 נכים יוצאים איתנו. אם לא המאבק יתנהל במסדרונות הכנסת לשינוי החוק בכל אמצעי דמוקרטי."

אלכס פרידמן יו"ר ארגון "נכה לא חצי בן אדם" אמר כי "נגמר שלב. אחרי שלוש שנים של מאבק, מתווים, הבטחות ואכזבות – עשינו את זה. המהלך לא הושלם, אבל השגנו הטוב ביותר לשלב הזה ונמשיך לפעול למקצה שיפורים וקצבת נכות בגובה שכר המינימום. זהו יום מרגש עם בשורה אמיתית ומשמעותית לכל החברה הישראלית. אני מודה לכל המעורבים, לארגוני הנכים, חברי הכנסת ובעיקר לחנן טל וכל צוות מתנדבי "נכה לא חצי בן אדם", שהוכיח שבאחדות ובסבלנות אפשר לשנות את העוולות הכי גדולים."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!