דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אולימפיאדת החורף 2018 / כמעט איבד את חייו בתאונה, חזר להתחרות, וזכה בארד

תאונת אימונים קשה שיבשה את ההכנות הנמרצות של גולש הסנובורד הקנדי מארק מקמוריס לאולימפיאדת החורף | כנגד כל הסיכויים, התייצב מקמוריס על המסלול בפיונגצ'אנג וקטף מדליה אולימפית שנייה בקריירה

מארק מקמוריס גולש הסנובורד, אולימפיאדת החורף פיונגצ'אנג (צילום: Canadian Press/REX/Shutterstock)
 Sunday, Feb. 11, 2018.
מארק מקמוריס גולש הסנובורד, אולימפיאדת החורף פיונגצ'אנג (צילום: Canadian Press/REX/Shutterstock) Sunday, Feb. 11, 2018.
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מארק מקמוריס בן ה-24 הוא באמת תופעה ספורטיבית יוצאת דופן. לפני ארבע שנים בסוצ'י זכה גולש הסנובורד הקנדי במדליית הארד האולימפית הראשונה שלו. במהלך האימונים שערך לפני כמעט שנה נפצע מקמוריס באופן מאוד קשה והקריירה המקצועית שלו עמדה בפני סיום טרגי. בעזרת כוח רצון בלתי נתפס חזר מקמוריס להתאמן ולהתחרות מעט לפני אולימפיאדת החורף בפיונגצ'אנג והצליח לזכות במדליה אולימפית נוספת בניגוד לכל התחזיות.

בחודש מרץ 2017 החלומות של מקמוריס לזהב אולימפי הביאו אותו לקצה. בשבריר שניה שגויה באחד מאימוניו בספורט האקסטרים, מצא את עצמו מקמוריס שוכב פצוע בשלג ומחכה למסוק שיבוא להציל את חייו. הוא הגיע לבית חולים עם לסת סדוקה, טחול קרוע, דימום פנימי, 17 עצמות שבורות וריאה מרוסקת.

"הייתי בטוח שאני הולך למות" סיפר מקמוריס בראיון לרשת 'CNN' לפני תחילת האולימפיאדה. "פגעתי בעץ מהאוויר, שברתי כמעט את הכל." מקמוריס שהיה לבד במהלך הגלישה, פספס נקודת קפיצה ופגע בזמן הקפיצה בעץ ונשאר פצוע על השלג עד שהצליח להזעיק עזרה. אחיו והצוות שלו מצאו אותו פצוע בצורה קשה בעזרת טכנולוגית לוויין מתקדמת ובכך הצליחו להציל את חייו.

"כאשר שכבתי שם, חשבתי שאני הולך למות. יכולתי להרגיש שמשהו לא בסדר בתוך הגוף שלי. בפעמיים הראשונות שהם ניסו להזעיק את המסוק, זה לקח זמן. זה היה רגע מאוד מפחיד".

באותו הרגע אף אחד לא יכל לדמיין שמקמוריס יצליח להתחרות שוב באולימפיאדה הקרובה. אך הוא הראה שהוא בנוי מסוג אחר של עוצמות אנושיות, למרות הפציעה הקשה, מקמוריס חזר במהרה להתחרות ו-11 חודשים בלבד אחרי התאונה הוא הגיע שוב למשחקים האולימפיים וגם הפעם זכה במדליית ארד.

מארק מקמוריס גולש הסנובורד, אולימפיאדת החורף פיונגצ'אנג, קוריאה הדרומית (צילום: Canadian Press/REX/Shutterstock) Sunday, Feb. 11, 2018.
מארק מקמוריס גולש הסנובורד, אולימפיאדת החורף פיונגצ'אנג, קוריאה הדרומית (צילום: Canadian Press/REX/Shutterstock) Sunday, Feb. 11, 2018.

מקמוריס ניצח כנגד כל הסיכויים וחזר לתחרות לאחר פציעות מסכנות חיים. הוא וחברו לנבחרת קנדה, מקס פארוט שזכה במדליית הכסף, היו הראשונים להבטיח מדליה אולימפית לנבחרתם באולימפיאדת החורף פיונגצ'אנג.

לאחר הזכייה המרשימה במדליה האולימפית השנייה שלו, הוא דיבר עם הכתבים באתר האולימפי "אני מנסה לא לחשוב היום על העבר. בהרבה מקרים אני צריך לצבוט את עצמי. היו לי רגעים קשים, אבל רגעי השיא האלו עושים את זה למשתלם. אני שמח שהצלחתי להתגבר על הפציעה האחרונה שלי, כי להיות פה זה באמת משהו מיוחד".

מקמוריס שבחר לחיות את חייו על הקצה ומתחרה ידוע במשחקי האקסטרים שנערכים בכל חורף מחוץ למסגרת האולימפית, הסביר בקצרה את פילוסופיית החיים שלו: "זה נורא יותר כאשר אתה מנסה לשחק אותה בטוח וזה לא מצליח לך".

מקמוריס לא ניסה ללכת על בטוח, אך למרות המכשולים הצליח בדרכו הייחודית להגיע להישג המפתיע ומעורר ההשראה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!