דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
AIR INDIA

יתנו יקבלו / יו"ר ההסתדרות לראש הממשלה: עצור את התחרות הלא הוגנת של AIR INDIA

אבי ניסנקורן העביר הבוקר (ה') מכתב לרה"מ ולשר התחבורה בו דרש לעצור את האפליה שתיווצר לכאורה עם כניסת חברת התעופה ההודית AIR INDIA לישראל | "זו פגיעה כלכלית קשה בחברות הישראליות ובפרנסתם של אלפי עובדים ישראלים מסורים"

מטוס של חברת אייר אינדיה ממריא (צילום: Chris Parypa Photography / Shutterstock.com)
מטוס של חברת אייר אינדיה ממריא (צילום: Chris Parypa Photography / Shutterstock.com)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"לעצור כל מהלך היוצר תחרות בלתי הוגנת בין חברות תעופה ישראליות לחברות תעופה זרות, עד אשר יימצאו הדרכים שיאפשרו לחברות התעופה הישראליות להתחרות בצורה הוגנת ושוויונית אל מול החברות הזרות" – כך דורש היום (חמישי) יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן משר התחבורה ישראל כ"ץ ומראש הממשלה בנימין נתניהו.

לאחר שנודע כי בכוונת הממשלה לאשר לחברת התעופה ההודית AIR INDIA לטוס לישראל וממנה בנתיב קצר משמעותית מזה המתאפשר לחברות ישראליות, קרא ניסנקורן לנתניהו וכ"ץ לעצור את האפליה לרעה של החברות המקומיות. הנתיב המתוכנן מקצר את משך הטיסה בשעתיים לעומת משך טיסה של חברות ישראליות להודו, שמסיבות ביטחוניות נבצר מהן לטוס מעל מדינות כמו ערב הסעודית.

"החלטה שכזו", כתב ניסנקורן, "אינה לוקחת בחשבון מגבלות המוטלות על חברות תעופה ישראליות, מעצם היותן כאלה, יוצאת תחרות בלתי הוגנת ומפלה לרעה את ענף התעופה הישראלי. תוצאת הדברים הינה שהממשלה מעדיפה חברות זרות על פני חברות ישראליות תוך פגיעה כלכלית קשה בחברות הישראליות ובפרנסתם של אלפי עובדים ישראלים מסורים".

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, הגיב בחריפות: "אנחנו משלמים מחיר על היותנו ישראלים. ההגבלה לטוס מעל ערב הסעודית נובעת מעצם היותנו חברה ישראלית. לא יעלה על הדעת שממשלת ישראל תאפשר פגיעה בחברות התעופה על רקע היותן חברות ישראליות".

ב'אל על' בחרו לברך על כניסת אייר אינדיאה לשוק המקומי, והביעו תקווה שגם לאל-על יתאפשר לטוס מעל סעודיה, מה שמקצר למעשה את הטיסה: "אנחנו שמחים ומברכים על הסכמת ערב הסעודית לאפשר טיסות מישראל להודו וחזרה מעל שמי המדינה. הדבר יקצר משמעותית את זמן הטיסה ויכול להוזיל את עלויות חברות התעופה ואת מחירי הכרטיסים לנוסעים. אנחנו מאמינים ומקווים שההסכמה הזו תקפה גם לחברות ישראליות ולא רק לחברות זרות, שהרי ברור שנוסעים ישראלים בחברות זרות שמורשים לטוס מעל ערב הסעודית, לא שונים בסדר מנוסעים ישראלים שטסים בחברות ישראליות. אנו מברכים על כניסתה של אייר אינדיה ומאמינים שתחרות היא דבר טוב לצרכן וגם לנו. היא מאפשרת לנו להציע מוצר מצוין במחיר מעולה."

תגובת משרד ראש הממשלה ומשרד התחבורה לא התקבלה עד לפרסום ההודעה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!