דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

אפקט טראמפ / נתניהו במינכן: נוריד את מס החברות לקרקעית אם נצטרך

ראש הממשלה אמר את הדברים באירוע עם בכירים בחברות כלכליות עולמיות | עוד אמר: "תפקידי הוא להקל עליכם להגיע ולעשות עסקים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא דברים בוועידת הביטחון במינכן. צילום: עמוס בן גרשום לע''מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא דברים בוועידת הביטחון במינכן. צילום: עמוס בן גרשום לע''מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו שב והצהיר כי בכוונתו להוריד עוד יותר את מס החברות בישראל. "אם נצטרך, נוריד את זה לקרקע", אמר אתמול (שישי) במהלך ביקורו במינכן, במפגש עם בכירים בחברות בינלאומיות. האמירה הזו של נתניהו מרמזת על הפחתה עתידית משמעותית של המס, שכבר עכשיו נמצא ברמתו הנמוכה בכל הזמנים (23%).

בפגישה, שהתקיימה במסגרת "ועידת מינכן לביטחון", השתתפה גם יו"ר קרן המטבע הבינ"ל כריסטין לגארד. בין החברות שהשתתפו: דויטשה טלקום, ריית'און, מיקרוסקופ, BMW, AGCO. "תפקידי כראש ממשלה ארבע פעמים וכשר אוצר גם כן, הוא להקל עליכם להגיע ולעשות עסקים", אמר נתניהו. "אימצנו, בייחוד במהלך עשרים השנים האחרונות ובייחוד בתקופה שהייתי שר אוצר, רפורמות גדולות כדי להפוך את ישראל לידידותית לעסקים, להפוך אותה לכלכלה פחות בירוקרטית", הוא הוסיף

נתניהו, במה שנראה כמו שידור חוזר מביקוריו האחרונים בחו"ל, המשיך לפאר את מדיניותו הכלכלית: "להלן התוצאות", הוא הכריז. "התמ"ג לנפש עלה כפי שאתם יודעים, והוא עלה באופן די משמעותי ומהר יותר מאשר ברוב המדינות. בתוך כמה שנים אנו מצפים לעבור את יפן, לא נראה לי שזה ייקח יותר משלוש או ארבע שנים. יש לנו גידול משמעותי באוכלוסייה ואני חושב שזה מייצר אופטימיות. המספר החשוב ביותר הוא החוב ביחס לתמ"ג. הוא ירד מכ-100% מתחילת שנות האלפיים לכ-60% כעת. והוא ממשיך לרדת כל הזמן. וכפי שאתם יודעים, זאת תנועת מספריים בהשוואה למה שקרה ברוב מדינות ה-OECD".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא דברים בוועידת הביטחון במינכן. צילום: עמוס בן גרשום לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא דברים בוועידת הביטחון במינכן. צילום: עמוס בן גרשום לע"מ

לדברי נתניהו, "האיום הגדול ביותר הוא לא השליטה בהוצאה הממשלתית. אנחנו שולטים בה, אנחנו מחוקקים אותה. כך גם בעניין המיסוי – אנחנו מורידים את שיעורי המס ותודות לנשיא טראמפ, אנחנו הולכים להוריד אותם עוד יותר. עלינו להיות מאוד תחרותיים, לא רק בשיעורי מס נומינליים לתאגידים ואנשים פרטיים, אלא גם בשיעורים הממשיים שמשקיעים זרים נכנסים, אנחנו רוצים להיות נמוכים כמו כל האחרים, וזה די נמוך, כ-6 אחוזים. אבל אם נצטרך, נוריד את זה לקרקע. ואנחנו עושים את מה שאני אומר".

רה"מ נתניהו קרא לחברות לבקר בישראל, לבחון אפשרויות השקעה בחברות טכנולוגיות ישראליות ולהצטרף לשורה ארוכה וגדלה של חברות רב-לאומיות שפתחו מרכזי מחקר ופיתוח בישראל: "העתיד שייך לאלה שמחדשים. החדשנות מגיעה מהמפגש של נתוני עתק, בינה מלאכותית וקישוריות. הדבר מייצר תעשיות חדשות, ואנו אוחזים בעתיד במהירות רבה. ישנו תנאי אחד, ישנם בישראל למעלה מ-300 מרכזי מחקר ופיתוח רב לאומיים, חלקם מיוצגים באולם זה, אם אתם לא נמצאים שם, אני באמת חושב שזה האינטרס המשותף שלנו שתהיו שם".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!