דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

ביטחון / נעצרה חוליית טרור של הג'יהאד האיסלאמי שתכננה פיגוע נגד שר הביטחון

חברי החולייה תכננו להניח מטען בציר נסיעתו של השר, וסיפרו בחקירתם כי נרתעו מהאבטחה הכבדה סביבו | חוליה נוספת שנעצרה פעלה באיזור בית לחם ותכננה לבצע פיגועי ירי נגד מתיישבי גוש עציון וכוחות צה"ל

מעצר (צילום אילוסטרציה: אביר סולטן / פלאש 90)
מעצר (צילום אילוסטרציה: אביר סולטן / פלאש 90)
שי ניר

הותר לפרסום כי במסגרת פעילות של שירות הביטחון הכללי, בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל, נחשפה בשבועות האחרונים חוליית טרור של הג'יהאד האסלאמי (גא"פ), שגויסה ופעלה באיזור כפרי בית לחם במטרה לבצע פיגועי ירי נגד מתיישבים וכוחות צה"ל באיזור גוש עציון. כמו כן, סוכלה חולייה נוספת שתכננה לממש פיגוע נגד שר הביטחון אביגדור ליברמן, במתווה של הנחת מטען על ציר נסיעתו.

בהודעת שב"כ נמסר כי במסגרת החקירה נעצרו שישה פעילים, בהם חוליה צבאית שראשיה היו עווד מחמוד עווד אלעסאכרה, בן 25, תושב רפידא/בית לחם, פעיל גיאהד איסלאמי, שהיה עצור מנהלי בין השנים 2017-2015 על רקע תכנון פיגוע, ומוחמד עלי אבראהים עסאכרה, בן 32, תושב רפידא, פעיל ג'יאהד איסלאמי, שנכלא בעבר פעמיים על רקע פעילות במסגרת חוליית גא"פ ומעורבותו בהכנת מטען ותכנון פיגוע כנגד כוחות צה"ל.

עווד עסאכרה (קרדיט: תקשורת שב״כ)
עווד עסאכרה (קרדיט: תקשורת שב״כ)

עוד נמסר כי במסגרת חקירות חברי החוליה בשב"כ, התברר כי הללו פעלו לרכישת חומרי נפץ לייצור המטען ואף פנו לגורמי טרור ברצועה לטובת קבלת מימון לפיגוע. משלא הצליחו חברי החוליה לרכוש חומרים לייצור המטען, החליטו לייצר מטען "דמה" על מנת שיוכלו לקבל מימון והכרה לפעילותם ולבצע פיגועים נוספים. מטען זה הוסגר במהלך מעצרם.

בשב"כ מדגישים כי במסגרת החקירה עלה כי המניע לפעילות של אחד מחברי החוליה, בדומה לצעירים אחרים בגזרת בית לחם, היה בין השאר הרצון להיעצר לשם קבלת קצבאות אסירים מארגון הגא"פ.

מחמד כסכארה (קרדיט: תקשורת שב״כ)
מחמד כסכארה (קרדיט: תקשורת שב״כ)

יש לציין כי בשנת 2014 נעצרו לחקירה חברי חולית חמאס, שבראשה עמד אבראהים סלים מחמוד זיר, פעיל חמאס בכיר מהכפר חרמלה בבית לחם, אשר פעל לרכישת RPG כדי לפגוע ברכב בו נסע השר ליברמן.

במסגרת חקירותיהם של חברי החוליה שנעצרו עתה, עלה כי הם מודעים לניסיונות אלה שלא צלחו וכי חשבו שאולי ינחלו הצלחה אם יניחו מטען על ציר הנסיעה של השר. לצד האמור, במסגרת החקירה עלה כי חברי החוליה הביעו רתיעה מהאבטחה הכבדה סביב השר. כאמור, איתור וסיכול חברי החוליה התבצעו בשלבים מוקדמים מאוד של פעילותה.
כתבי אישום יוגשו היום (ראשון) בבית המשפט הצבאי ביהודה.

בשב"כ אומרים כי כוונות פיגוע אלה משקפות מאמצים גוברים של הגא"פ וארגוני הטרור ברצועה להסלים את הפעילות בתקופה האחרונה באמצעות פעילים באיו"ש. כוונות החוליה בשטח – לפנות לסיוע מגורמי טרור ברצועה – הינה חלק ממגמה מתמשכת של גורמי טרור באיו״ש לנסות להשיג סיוע במימון, באמצעי לחימה, בהדרכה ובחסות, באמצעות פנייה לגורמי טרור מחוץ לשטח. סיכול זה מצטרף לסיכולים רבים בחודשים האחרונים של ניסיונות פעילי טרור באיו"ש לקדם פעילות צבאית דרך קשריהם עם גורמים ברצועה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!