דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

מה למדתי בגן סתוונית?

הרחק משלטי הפרסומת וכותרות העיתונים, בפינת הרחובות הס ושמואל אשר בחיפה, נחבא לו גן קטן שעשוי לרפא את החברה הישראלית כולה. הגן של בני הבכור. שם הגן, ״סתוונית״, כבר מרמז על סגולותיו. לפרח הבהיר והעדין סגולות מרפא המצויות במנות קטנות בשורשיו וזרעיו. מנות אלו, במינון הנכון, עשויות לסייע לגוף הסובל מדלקת כרונית.

שמואל היה לאחרון מבין שופטי ישראל לפני 3,000 שנה. רגע לפני שהעם רצה להמליך עליו מלך ולהיות ״עם ככל העמים״. משה הס, שכונה ״הרבי האדום״, היה מבשר הציונות הסוציאליסטית. לפני 150 שנה הוא כתב את הספר ״רומי וירושלים״ בו קרא לחזרתם של המוני היהודים למולדתם, ולבניינה של חברה שוויונית וצודקת. גן סתוונית המצוי בין שני האישים הגדולים הללו, מגשים את חזונם, מעל ומעבר.

בית חינוך חם ואוהב לכלל ילדי ישראל מכל הגוונים, הדתות, הצבעים והתרבויות. בגן דוברי רוסית, עברית וערבית. ביום שישי לומדים את פרשת השבוע, בימי חול לומדים שירים של יורם טהר לב ועוזי חיטמן. כולם מציירים, מפסלים בפלסטלינה ועושים יוגה. בגן מקפידים לחגוג את חגי ישראל ולשמור על שוויון ערכם של כל ילדה וילד.

ביום ההולדת ההורים לא מוזמנים להשתתף בחגיגה, כי לא כל ההורים יכולים להרשות לעצמם להפסיד יום עבודה. על כל הילדים להביא לגן רק בקבוק מי עדן שקוף, סטנדרטי. הגננת, אילנה, לא רוצה ליצור מדרג בין הילדים, כל אחד על פי טיב בקבוקו. בגנים הפרטיים, כאשר ההורים הם בגדר לקוחות, ישנן מצלמות 24/7, על מנת לעקוב אחרי הצוות. לגן הציבורי אי אפשר להיכנס, זה מקומם השמור של הילדים. ואין הורה שלא יסמוך על צוות אחראי שכזה.

אילנה, הגננת, מחנכת ביד רמה דורות של הורים וילדים. אולגה ורחל, הסייעות, לא חדלות ליצור עם הילדים, להצית את דמיונם בסיפורים, לשחק איתם וללמדם. אולגה מסבירה איך מכינים סוכריות מקליפות תפוזים, כפי שלמדה בעבודתה בקיבוץ. רחל מלמדת את הידיים הקטנות והחרוצות ללוש בצק ולאפות חלות.

ביום המשפחה הגיעו לגן משפחות מכל פינותיה של שכונת הדר. שלט שהודבק על הדלת הכריז ״ביום שישי נחגוג בגן סתוונית קבלת שבת חגיגית… הורים, סבא וסבתא, מגדלים ושאר בני משפחה מוזמנים לגננו בחולצה לבנה…״ הנה כי כן, בגן ״הרגיל״ הזה, החובק כל, ישנה הכרה עמוקה בכל צורות הגידול: אמא, אבא, בן זוג, בת זוג, מגדל ומגדלת. כל מבוגר והקשר החינוכי שלו אל הילד.

שוויון ערכו של כל ילד ושוויון ערכה של כל ילדה, שוויון ערכם של כל מבוגר ומבוגרת, נפרשים לרוחב ולעומק בגן סתוונית. ערכים שנראים מנוגדים בציבוריות הישראלית חיים כאן בכפיפה אחת. העקרונות המארגנים והמחברים הם חינוך, אמון, אחריות, שוויון וכלליות.

האם מה שעובד בגן הילדים יכול לעבוד עבור החברה הישראלית כולה? כולי תקווה שכן. עלינו להפוך את ישראל שלנו לגן פלאים אחד גדול עבור כל יושביה.

הסתוונית נפוצה במערב אסיה ובחלקים מחופי הים התיכון. לשרשי וזרעי הפרח סגולות רפואיות
הסתוונית נפוצה במערב אסיה ובחלקים מחופי הים התיכון. לשרשי וזרעי הפרח סגולות רפואיות
חינוך, אמון, אחריות, שוויון וכלליות – החומרים מהם עשוי גן סתוונית
חינוך, אמון, אחריות, שוויון וכלליות – החומרים מהם עשוי גן סתוונית
״הורים, סבא וסבתא, מגדלים ושאר בני משפחה מוזמנים לגננו״ מודעה לקראת יום המשפחה בגן
״הורים, סבא וסבתא, מגדלים ושאר בני משפחה מוזמנים לגננו״ מודעה לקראת יום המשפחה בגן

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!