דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

הרדיפה אחרי מזור

למי מאתנו לא כואב לפעמים אבר זה או אחר – גב, כתף, צוואר, ברך, קרסול – או אפילו אחדים ביחד?

יש המתמחים בכאב כבר מגיל צעיר ויש המגיעים להישגים לא מבוטלים במשך השנים ומתמידים בכך, בעיקר בגיל המתקדם כמו גילנו, ואז, מחפשים מזור לכאבם או לפחות הקלת מה לייסוריהם.

פעם, בעידן צעירותנו, היו האמצעים מצומצמים למדי. הפנס הכחול, האמצעי הבדוק להקלת הכאבים, היה רק במרפאת הקיבוץ וגם הפנס האינפרה אדום שימש למטרות דומות. היה גם ארגז קמור מדיקט שחימם את האיברים בתקוה לרפא את הכאב.

רק טבעי הוא שעם הגיל ועייפות החומר הכאבים, ימח שמם, מציקים לעתים קרובות יותר ואז מתעצם גם החיפוש אחרי משהו שיקל עלינו לשאת את יסורינו.

אספר לכם על נסיונותנו הנואשים למצוא מזור. ראשית כל רצוי לספר לחברים על כאבינו שמא גם להם כואב משהו ואולי יכולים להמליץ על משהו שנעזרו בו ושזה גם עזר במשהו. גם "צרת רבים יש בה קורטוב נחמה" והנה אתה לא לבד בצרה הזאת.

אני, עבדכם, סובל בעיקר מכאבי גב, צוואר ולפעמים גם בכתף, ועם חילופי מזג האויר גם במקומות אחרים.

לזוגתי, שתחיה, התמחות מיוחדת בברכיים וגם בגב – בקיצור – יש במה לטפל.

כדי לא להלאות אתכם, לא אפרט מה למי ולמה כי אני מקווה שבאופן כללי תבינו את הכל מפני שהדברים פשוטים למדי. זה התחיל בחגורה יפנית גמישה עליה המליץ  ע' (כדי לשמור על צנעת הפרט לא אנקוב בשמם המלא של הממליצים). זה חימם כהוגן אך לא כל כך עזר. בלי להתייעץ עם אף אחד קנינו חגורה סינית קשוחה יותר…

בהמלצת י' (השם המלא שמור במחשב) הזמנו, באמצעותה ישר מיפן, סידרה של מדבקות מגנטיות זעירות אותן הדבקנו בדבקות במקומות המתאימים. וזה עזר? – ככה ככה…

איקס המליץ על שרביט ממוגנט רוטט, בקיצור, ויברטור (לא מה שאתם חושבים). זה עושה נעים אך מפזר את הכאב למחוזות אחרים.

בין לבין המליצה לנו י', שלה כידוע נסיון רב בריפוי כאביה, על חבישת ניילון, שזה אומר להתעטף ביריעת ניילון באיזור המותניים ובמשך הלילה להזיע כהוגן בתקוה שעם הזיעה ייצא גם הכאב. מה שנכון, נכון – מזיעים כהוגן.

ד' – מורה הדרך בטיולנו בצרפת, המליץ  מאד על "ניקקן", מבחר של מגנטים החל במדליונים קטנים, חגורות ממוגנטות, מדרסים ממוגנטים ואפילו מזרן ממוגנט. הוא אישית היה ממוגנט מכף רגל ועד ראש בשלל מגנטים שלדבריו לא נפרד מהם לרגע. הסתבר שהוא גם סוכן של ה"ניקקן" הזה וכמובן תמורת כמה מאות שקלים מכר לאחדים מהמטיילים מהסחורה הזאת לא לפני שנשא לנו, באחד הערבים, הרצאה מלומדת על אופן ההשפעה של מרכולתו על גופנו. היו שנשבעו שזה עזר להם, אז נשבעו… קנינו – מה לא עושים כדי לשמור על יחסים טובים עם המדריך? בהתחלה נדמה היה שזה באמת מקל על הכאבים. זאת בעיקר השפעה פסיכולוגית – נו, אם כבר שילמנו כל כך הרבה אז זה מוכרח לעזור.

ועל "קוסמו דיסק" כבר שמעתם? אנחנו שמענו, כן שמענו באחד מטיולנו בסלובניה. ס', שהוא דודנה של רחל סיפר איך ה"קוסמו דיסק" הזה כמעט ריפא את כאבי הגב שלו והציג לנו את הפטנט שהוא המצאה סלובנית.

זה קרה יום לפני שובנו ארצה. מיהרנו וחיפשנו, מצאנו וקנינו. רחל טוענת שזה בהחלט עוזר. ה"קוסמו דיסק" הוא מעין רצועה מחומר פלסטי עם זיזים בלי מגנטים ובלי חשמל. זה נראה כמו עמוד השידרה משלד של דינוזאורוס מאובן. את הקומפייטר הזה חוגרים לאורך חוט השידרה וניענוע של גופנו מאיץ את זרימת הדם שמזרים חומרים אנטי כאבתיים טבעיים הנמצאים בגופנו… הבנתם?

אך מה לעשות, הכאב הוא מתוחכם מאד ולא נותן שיסלקו אותו מגופנו באמצעות איזה חתיכת פלסטיק ועוד בלי חשמל ובלי מגנטים. העיקר לא להתיאש ולהמשיך לחפש… ואכן מצאנו פטנט חדש. "איפליקטור" – הגירסה הסלובקית של הקוסמו דיסק. גם זה מבוסס על ריפוי עצמי של גופנו. אז ככה,על פאקירים הודים שמעתם? האיפליקטור הוא פיסת בד ועליה מעין כפתורים עם הרבה שפיצים חדים. את כל העסק הזה מניחים על המיטה ושוכבים על זה. מומלץ לשכב על זה חצי שעה, שעה, הכל לפי הסיבולת. זה כל כך כואב ששוכחים את הכאב שבעטיו שכבתם על האיפליקטור הזה. למזלנו לא השקענו הרבה בעסק הזה מפני שקיבלנו אותו כשי מבת הדודה שלי אגי, ישר מקושיצה בסלובקיה שם במקרה מיצרים את הפלא הזה.

בל אשכח את הכרית ממולאת בזרעי פישתן. מחממים במיקרוגל ומניחים על מקום הכאב וזה סתם נעים בעיקר בחורף אך לא מומלץ בימי שרב.

כמעט ששכחתי – לאחרונה רכשנו את הטנס. מכשיר אלקטרוני דיגיטלי (דרך אגב,יש גם לא דיגיטלי,אבל מי קונה היום משהו לא דיגיטלי). מבוסס על הזרמת פולסים חשמלים עדינים באמצעות אלקטרודות המוצמדות באיזור הכאב. זה נשמע מאד מבטיח, אבל… התוצאות – תלוי את מי שואלים… בכל אופן היצרן טוען שלו זה עוזר.

עד כה דיברנו רק על אמצעים פיזיקלים אך כמובן שבחיפושינו אחרי מזור מנסים להעזר גם בכימיה – משחות למיניהן, גלולות ושמנים ומה לא?

אז מה היה לנו?

מנורה כחולה, מנורה אדומה, חגורה יפנית גמישה, חגורה סינית קשוחה, חבישת ניילון, שרביט ויברטור, מדבקות מגנטיות, מגנטים של ניקקן, קוסמו דיסק, איפליקטור, כרית פישתן, טנס ושלל משחות ושמנים.

מה המשותף לכל הפטנטים האלו? שהם "הילפט וי א'טויטן בנקס" (עוזר כמו כוסות-רוח למת) – אך אל יאוש, נמשיך לחפש – בסופו של דבר, הכל עובר חביבי!

**

נ.ב. – את כל האבזרים הנ"ל אפשר לראות בבית משפחת רותם בימות השבוע בשעות הביקור המתואמות מראש.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!