דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט וחברה / כדורגל נגד הומופוביה: משחק ראווה בין הנבחרת הגאה לנבחרת האמנים

איצטדיון רמת גן נצבע בצבעי הגאווה באירוע 'בועטים את ההומופוביה מהכדורגל' בו נפגשו נבחרת 'ריינבול' מול נבחרת אמני ישראל | רון כהן: "הגיע הזמן, שכולנו נבין, שמגרש הכדורגל חייב להיות פתוח לכל המגדרים"

משחק כדורגל נגד הומופביה באיצטדיון ר"ג
משחק כדורגל נגד הומופביה באיצטדיון ר"ג
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ביום ראשון נערך משחק ראווה באצטדיון רמת גן, בין הנבחרת הגאה "ריינבול", מחוזקת בשחקני הנבחרת לאחריות חברתית וקבוצת הנוער של הפועל קטמון לבין נבחרת אמני ישראל. המשחק נערך במסגרת פעילות התכנית 'בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים' של הקרן החדשה לישראל ובשיתוף ההתאחדות לכדורגל, כחלק מחודש המאבק בהומופוביה של אופ"א

אורח הכבוד החשוב שהשתתף במשחק היה השחקן הטרנסג'נדר הראשון בישראל, רוי אוחנה, שעשה את הופעת הבכורה שלו במשחק כדורגל גברים. בנוסף, השתתפו בין היתר באירוע: שרן ייני קפטן מכבי ת״א, מרגלית צנעני, רפי גינת, מיקי גיצין מנכ״ל הקרן החדשה לישראל ושחקני הכדורגל: אמייה טגה שעמד על הקווים, מורן לביא, אורן כהן, נורה אבו שנב ועוד רבים וטובים.

המשחק נהנה מתמיכה גדולה של הנבחרת לאחריות חברתית, שהוקמה לאחרונה ביוזמה משותפת של תכנית בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים, ההתאחדות לכדורגל וארגון שחקני הכדורגל. מטרת הנבחרת לאחריות חברתית היא לעודד שחקנים ושחקניות בכדורגל הישראלי לפעול למען החברה והקהילה, להשמיע קול נגד תופעות הגזענות והאלימות ולשמש דוגמה אישית למען שוויון, סובלנות וקיום משותף. מי שניהל את משחק הוא השופט שי אוסדון ונבחרת האומנים ניצחה בתוצאה 0:3 משערים של זיטו אוגבונה, כוכב העבר של הפועל תל אביב, וצמד של תומר ירוחם.

משחק ראווה בין נבחרת ריינבול לנבחרת אמני ישראל (קרדיט – ׳בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים׳ של הקרן החדשה לישראל)
משחק ראווה בין נבחרת ריינבול לנבחרת אמני ישראל (קרדיט – ׳בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים׳ של הקרן החדשה לישראל)

"העיסוק הפתוח במאבק בהומופוביה בספורט הוא חשוב ביותר במאבק הרחב עבור חברה ישראלית פתוחה, מקבלת ופלורליסטית", אמר מנכ"ל הקרן החדשה לישראל, מיקי גיצין: "אנחנו בקרן החדשה לישראל גאים בשותפות שלנו עם ההתאחדות לכדורגל בנושא זה כמו בנושאים אחרים, ובטוחים שגם כאן הספורט יהיה אמצעי חברתי חשוב שיוביל את פריצת הדרך".

רון כהן מייסד קבוצת ריינבול תל אביב "הגיע הזמן, ש'הומו' לא תהיה יותר למילת גנאי. הגיע הזמן, שכולנו נבין ,שמגרש הכדורגל שייך לכולם, בלי הבדלים בין אדם לאדם. הגיע הזמן, שכולנו נבין, שמגרש הכדורגל חייב להיות פתוח לכל המגדרים ושכל אחד ירגיש על המגרש שהוא מה שהוא ללא מחסומים. היום, למרות שנראה שעברנו כברת דרך, עדיין יש לנו עוד הרבה מאד עבודה משותפת לפנינו".

"אני קורא להתאחדות לאמץ פרוייקטים מיוחדים כמו אלו שראינו בשנים האחרונות במגרשי הכדורגל באנגליה, בה הקפטנים לובשים סרטי קפטן ושרוכי נעליים בצבעי הגאווה, דגלי הקרן הם דגלי הגאווה ומחזורים שלמים הוקדשו למלחמה בהומופוביה. מי ייתן, שנראה פרוייקטים כאלה גם בבאר שבע, בירושלים, בפתח תקווה וגם בסכנין".

משחק כדורגל נגד הומופביה באיצטדיון ר"ג
משחק כדורגל נגד הומופביה באיצטדיון ר"ג

רתם קמר, מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל: "מגרש הכדורגל, על הדשא וביציע, חייב להיות מקום שמזמין אליו את כל בני האדם ומעניק להם תחושה אמיתית של שוויון. ההתאחדות לכדורגל גאה לקחת חלק במיזמים שונים, שתכליתם אחריות חברתית וחתירה לחברה מכבדת, מקבלת ומעצימה".

הערב החשוב באצטדיון רמת גן, נשא מסר ברור שהמגרש פתוח לכולם ומשחק הכדורגל הוא הזדמנות מצוינת להפיל את החומות המיותרות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!