דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
19.5°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.5°חיפה
  • 19.7°אשדוד
  • 19.0°באר שבע
  • 27.5°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההפקרות נמשכת

ההפקרות נמשכת / עובד כבן 40 נהרג אחרי שנפל באתר בנייה בטמרה

האני נגר, תושב העיר, נפל מגובה של כשתי קומות באתר בנייה של בית פרטי אחרי קריסת פיגום | כוחות מד"א קבעו את מותו במקום | בתחילת השבוע נהרגה נטע רוטמן כתוצאה מקריסת מנוף בכפ"ס | בשבת מת מפצעיו עלי עווד ח'ואלד, בן 44, שנפל באתר בנייה בכפר שעב

אתר בניה בו נהרג הפועל בטמרה. (קרדיט: איחוד הצלה)
אתר בניה בו נהרג הפועל בטמרה. (קרדיט: איחוד הצלה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

האני נגר, כבן 40, נהרג אתמול (שלישי) באתר בנייה בטמרה. נגר, במקור מעזרה שמתגורר לאחרונה בג'נין, נפל מגובה של שתי קומות, אחרי שהפיגום עליו עמד קרס. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום טיפלו בגבר, שסבל מפגיעה רב מערכתית, אך נאלצו לקבוע את מותו. ממשרד העבודה והרווחה נמסר כי מדובר בבית פרטי ומפקח נמצא במקום.

מוסא נג'אר ההרוג השמיני בתאונות הבניין (צילום באדיבות ראובן בן שמעון)
מוסא נג'אר ההרוג השמיני בתאונות הבניין (צילום באדיבות ראובן בן שמעון)

פרמדיק מד"א מיכאל יוחנוב סיפר: "כשהגענו למקום ראינו בסמוך לפיגומים שהתפרקו גבר כבן 40 שוכב מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה, ביצענו בו מספר בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נקבע מותו".

איציק שעיו חובש באיחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בפועל שסובל מפגיעה רב מערכתית וללא הכרה לאחר שנפל מפיגומים שקרסו תוך כדי עבודתו באתר בניה. יחד עם חובשים נוספים ביצענו בו פעולות החייאה עד להגעת צוות ניידת טיפול נמרץ שקבעו את מותו".

ראובן בן שמעון, מייסד הפורום למניעת תאונות עבודה, מסר כי "ימים נוראים עוברים על ענף הבנייה בו נפגעים ונפצעים מידי יום פועלים שקופים שמופקרים , משרד העבודה והרווחה שאמון על האכיפה איננו עושה די ביצירת הרתעה כנגד מפרי החוק והקבלנים מצפצפים על חוקי העבודה והבטיחות ומי שמשלם את המחיר הכבד הם הקורבנות ומשפחותיהן".

בן שמעון קרא לשר העבודה והרווחה "להכריז על מצב חירום בענף הבנייה בדיוק כמו שעושים בשעת מלחמה ולנקוט במדיניות של אפס סובלנות כנגד מפרי החוק שאצלם נמצאו עבירות בטיחות חמורות, לטענת בן שמעון בסמכות מפקח עבודה ראשי במשרד העבודה לסגור אתרי בנייה למשך יותר מ 48 שעות אך המפקח הראשי איננו ממש את סמכותו החוקית והמתבקשת נוכח המצב החמור בענף הבנייה".

עמותת  "קו לעובד", השותפה לפרויקט "נרתמים" למאבק לתאונות עבודה בבניין, מסרה כי "לתאונה הבוקר קדמו תאונות קטלניות בשעב וטייבה, שגבו חיי אדם. הפיקוח והאכיפה השוליים ממילא מצד מנהל הבטיחות במשרד העבודה, לא קיימים כלל וכלל ביישובים הערביים. מרבית אתרי הבניה ביישובים הערביים בהתאם, כלל אינם מדווחים למנהל, על המנהל להגדיל את רמת הפיקוח והאכיפה, ולחסוך בחיי אדם של מי שעושים את המשימה אחת הנדרשות ביותר: להעניק קורת גג".

הרוגי תאונות בניין קטלניות באתרי הבנייה והתשתיות בשנת 2018 (נתונים: הקבוצה למאבק בתאונות בנין | גרפיקה: אידאה).
הרוגי תאונות בניין קטלניות באתרי הבנייה והתשתיות בשנת 2018 (נתונים: הקבוצה למאבק בתאונות בנין | גרפיקה: אידאה).

מוקדם יותר הבוקר, התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב על פועל שנפגע מחפץ כבד בפארק היי טק גב ים בבאר שבע. צוותי מד"א, בסיוע כוחות הכיבוי, חילצו את הפצוע בעזרת מנוף, העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח סורוקה גבר כבן 46 במצב בינוני עם חבלת ראש וגב כשהוא בהכרה מלאה.

תאונת בניין בפארק היי טק גב ים בבאר שבע, 20 בפברואר 2018. (צילום באדיבות הפורום למניעת תאונות עבודה)
תאונת בניין בפארק היי טק גב ים בבאר שבע, 20 בפברואר 2018. (צילום באדיבות הפורום למניעת תאונות עבודה)

בשעה 10:14 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב אשר על מלגזה שהתהפכה במפעל בכפר מסריק. צוותי מד"א פינו לבית החולים רמב"ם גבר כבן 30 במצב קשה עם חבלת ראש כשהוא מורדם ומונשם.

ביום שבת האחרון מת מפצעיו עלי עווד ח'ואלד (علي عوض خوالد،), בן 44, שנפצע קשה בתאונה ביום ראשון. ח'ואלד פונה לקבל טיפול בבית החולים בנהריה לאחר התאונה.

משרד העבודה ורווחה לא השיב לפניית 'דבר ראשון'  באשר לפרטי הקבלן המבצע באתר, ולא פרסם באתר האינטרנט שלו כי העבודה באתר נעצרה, כפי שנדרש על פי החוק.

מהמרכז הרפואי לגליל נמסר כי במחלקה לטיפול נמרץ מת מפצעיו גבר בן 44 משעב, שנפצע קשה מאוד בראשו ביום ראשון לאחר שנפל מגובה באתר בנייה בכפרו. הוא הובא מונשם ומורדם ומאז אושפז בטיפול נמרץ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!