דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המלחמה בסוריה

המלחמה בסוריה / אסד ממשיך לטבוח באזרחים: כ-20 ילדים נהרגו בהפצצות בפרברי דמשק

בהתקפות המשטר מהאוויר ומהיבשה על אזור ע'וטה נהרגו קרוב ל-100 בני אדם | פעילי אופוזיציה מסרו כי כוחות הממשל הביאו תגבורת המצביעה על כך שעשויה להתרחש באיזור, המהווה את מעוז המורדים האחרון, מתקפה גדולה נוספת

אנשי ארגון 'הקסדות הלבנות' רצים לחלץ נפגעים מבניין שהתמוטט בעוטא בפרברי דמשק, לאחר בהפצצות אויריות של צבא סוריה. 20 בפברואר (צילום: Syrian Civil Defense White Helmets via AP)
אנשי ארגון 'הקסדות הלבנות' רצים לחלץ נפגעים מבניין שהתמוטט בעוטא בפרברי דמשק, לאחר בהפצצות אויריות של צבא סוריה. 20 בפברואר (צילום: Syrian Civil Defense White Helmets via AP)

משטר אסד הפגיז אתמול (ב') בארטילריה ומהאוויר את אחד מפרברי עיר הבירה דמשק המוחזק בידי כוחות המורדים והביא להריגתם של כ-98 בני אדם. הפרברים שנפגעו  מתפרשים על פני אזור הקרוי בשם ע'וטה המזרחית ומצויים תחת הפגזות מזה מספר, שבועות שהביאו לפציעתם ומותם של מאות אנשים. פעילי האופוזיציה אומרים כי כוחות הממשלה הביאו בימים האחרונים תגבורות נוספות, דבר המצביע על כך שמתקפה גדולה עתידה להתרחש על האזור המהווה את מעוז המורדים האחרון ליד דמשק. על פי עדויות השתתפו בהתקפה מטוסי קרב והפצצה, מסוקי קרב, טילים וארטילריה.

ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם הממוקם בבריטניה דיווח כי אלו הימים המדממים ביותר באזור ע'וטה מאז שנת 2015 והוסיף כי בין ההרוגים נמנים כ-20 ילדים וכ-15 נשים.

ארגון 'הקסדות הלבנות', המזוהה עם האופוזיציה הסורית מסר כי בעקבות ההפגזות וההפצצות ישנם אנשים הלכודים תחת ההריסות והוסיפו כי אחת ההרוגות היא ג'ומעה פיראס החברה בצוותי ההצלה. עוד דיווחו הארגונים כי קבוצות המורדים הגיבו בהפגזות על דמשק נגד המשטר באמצעות ירי פצצות מרגמה. סוכנות הידיעות הרשמית של צבא סוריה 'סאנא' דיווחה כי הפגזת המורדים פגעה בכמה אזורים בדמשק והביאה להריגתו של אדם אחד ותשעה פצועים.

"הפגזים נופלים כמו גשם. אנחנו מסתתרים במסדרון ", אמרה תושבת דמשק, בעודה מסתתרת במסדרון של בניין משרדים, לסוכנות הידיעות AP, וביקשה להשאר בעילום שם למען ביטחונה.

ברשתות החברתיות מפורסמים קטעי וידאו שצולמו בע'וטה בהם נראים פרמדיקים מחלצים פצועים מתחת להריסות, בעוד אחרים נראים חופרים במהירות בחושך, בחיפוש אחר ניצולים.

"מצבם ההומניטארי של האזרחים במזרח ע'וטה יוצא מכלל שליטה", הזהיר אתמול פיינוס מומטיס, שליח האו"ם לתיאום הומניטרי אזורי למשבר בסוריה והוסיף – "זה הכרחי לשים קץ לסבל האנושי, חסר הטעם ומיד. צריך להפסיק לטווח אזרחים ותשתיות חפים מפשע לאלתר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!