דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פיפ"א

ספורט / קריאה לפיפ"א: מנעו מנבחרת מצרים לשהות בצ'צ'ניה במהלך המונדיאל

ארגונים בינלאומיים הביעו זעם על החלטת הארגון לאשר למצרים להשתכן במדינה, המואשמת בהפרת זכויות אדם: "החלטה מזעזעת ומקוממת" | בפיפ"א לא התרגשו ומסרו כי "אין הוכחה שהבחירה המצרית תביא לפגיעה כלשהי בזכויות אדם"

שלט בכניסה להגרלת שלב הבתים במונדיאל 2018 ברוסיה ברקע כנסיית וסילי הקדוש במוסקובה 1 בדצמבר (צילום: AP Photo/Pavel Golovkin)
שלט בכניסה להגרלת שלב הבתים במונדיאל 2018 ברוסיה ברקע כנסיית וסילי הקדוש במוסקובה 1 בדצמבר (צילום: AP Photo/Pavel Golovkin)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ארגוני זכויות אדם זועמים על החלטת התאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א לאפשר לנבחרת מצרים להשתכן בגרוזני בירת צ'צ'ניה במהלך המונדיאל בקיץ הקרוב. זאת על רקע  בעיר גרוזני בירת צ'צניה. לאוטונומיה המוסלמית, חלק מהרפובליקה הרוסית, רקורד בעייתי בתחום זכויות האדם, ובפרט כלפי קהילת הלהט"ב המקומית

בפני 32 הנבחרות שהעפילו לטורניר, הוצגה רשימה של 67 מוקדים ברחבי רוסיה, בהם יוכלו להקים מחנה במהלך המונדיאל. כאמור, נבחרת מצרים בחרה בעיר גרוזני, החלטה שקיבלה את אישור הוועד המנהל של פיפ"א.

"החלטה להשתמש בעיר גרוזני היא מזעזעת ומקוממת", אמרה ג'יין ביוקאנן, מנהלת שותפה של "משמר זכויות האדם" (Human Rights Watch) לסוכנות הידיעות AP, "פיפ"א צריכה לשנות את החלטה שלהם ולהעביר את המחנה למקום אחר. החלטה של הזאת נותנת אישור להתעללות של המשטר הצ'צני. זאת חרפה מוחלטת שפיפ"א רוצה להיות קשורה לקרידוב (רמזן קדירוב, מנהיג צ'צניה – ל.ב.)".

השלטונות  בצ'צניה הכחיש את ההאשמות, אותן כינה "חסרות כל בסיס". "המסקנות האלה אינן מבוססות על שום דבר, הן אינן מבוססות על המצב האמיתי של הרפובליקה הצ'צ'נית" אמר דובר של ממשלת צ'צניה, אלבי קרימוב, לסוכנות הידיעות רויטרס, "אני יכול להבטיח שהרפובליקה הצ'צ'נית היא מקום ראוי יותר מכל המקומות שבהם גביעי העולם נערכו עד היום".

התגובה המיידית של פיפ"א, ארגון שידוע בהעלמת העין שלו מפגיעה בזכויות אדם (כמו למשל במהלך בניית המגרשים ברוסיה או בבחירה בקטאר), לא הפתיעה אף אחד. "כרגע אין לנו שום הוכחות שהבחירה של ההתאחדות המצרית להשתמש בגרוזני כמחנה שלהם תגרום לכל צורה שהיא של פגיעה בזכויות האדם במקום" מסר הארגון, "אם יתרחש שינוי בחודשים הקרובים, אנו נעשה הערכה מחדש של המצב".

ההחלטה להתמקם דווקא בגרוזני לא רק שנויה במחלוקת מבחינה פוליטית,אלא נחשבת גם להחלטה אסטרטגית לא טובה מבחינת המצרים, שייאלצו לטוס לכל המשחקים בבית המוקדם מול סעודיה, רוסיה וארגוואי.  גרוזני מרוחקת 1,800 ק"מ מהמגרש בו ייערך משחק הבכורה שלה ביקטרינבורג שנמצאת בהרי אורל; ו-2,500 ק"מ מסנט פטרבורג, בה תפגוש את רוסיה; ו-812 ק"מ מוולגראד בא תסיים את שלב הבתים מול סעודיה.

לאחר שכל הצדדים אמרו את דברם, ברור לכולם שלא יהיה שום שינוי במיקום המחנה המצרי. בנבחרת מתמקדים בעיקר בהכנות הרציניות למשחקי הבית המוקדם במונדיאל. הנבחרת שמגיעה עם אחד הכוכבים הגדולים בשנה האחרונה החלוץ מוחמד סלאח, תנסה להיות הפתעת הטורניר ולהתקדם מעבר לשלב הבתים לראשונה בתולדותיה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!