דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אסתר חיות

פרשה 1270 / נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות: "לא היה בסיס לנקיטת צעד מצידי"

בתגובה ראשונה לעדותה במשטרה של השופטת הילה גרסטל, מסרה נשיאת העליון כי ידעה על ההצעה למנות את גרסטל ליועמ"ש בתמורה לסגירת "תיק המעונות" של שרה נתניהו רק בדיעבד וללא פרטים מספיקים לנקיטת צעד בעניין

אסתר חיות, נשיאת בית המשפט העליון (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
אסתר חיות, נשיאת בית המשפט העליון (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, העידה אמש (ג') במה שמכונה "פרשה 1270", במסגרתה חושדת המשטרה כי ניר חפץ, יועץ התקשורת לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הציע לשופטת בדימוס הילה גרסטל להתמנות ליועצת המשפטית לממשלה בתמורה להחלטה עתידית מצידה לסגור את "תיק המעונות" נגד רעיית רה"מ שרה נתניהו.

חיות, הנחשבת לחברתה של גרסטל ולמי ששמעה ממנה בזמן אמת על ההצעה שהגיעה מחפץ באמצעות גורם שלישי, הלוביסט אלי קמיר שמקיים קשרי ידידות עם גרסטל, מסרה הלילה בהודעה מיוחדת: "נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, מסרה הערב בעדות פתוחה הודעה לחוקרי המשטרה בפרשת 1270. הנשיאה אישרה כי חברתה הנשיאה (בדימוס) הילה גרסטל, שהייתה מועמדת בשנת 2015 לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה, סיפרה לה בדיעבד ולאחר שהמועמדות כבר לא הייתה רלוונטית, כי מישהו הקרוב לראש הממשלה דיבר עם ידיד שלה בעת שהייתה מועמדת וביקש לברר איתו מה תהיה עמדתה לגבי חקירות אשת ראש הממשלה. גרסטל הביעה בפני הנשיאה חיות זעזוע מהאירוע, אך היא הוסיפה כי לא תוכל לפרט מעבר לכך ולא תוכל לספר לה מי האנשים שבהם מדובר. בשל מיעוט הפרטים והסיפור המעורפל שאותו בחרה גרסטל לספר לה, לא היה בידי הנשיאה חיות בסיס כלשהו לנקיטת כל צעד מצידה".

הבוקר (שלישי) הודיעה כאמור המשטרה על יהחשד החמור ולפיו שני מקורבים לנתניהו – יועציו ניר חפץ ואלי קמיר, הציעו לפני כשנתיים לדאוג למינוייה של השופטת הילה גרסטל כיועצת המשפטית לממשלה, בתמורה להבטחתה לסגור את 'תיק המעונות', בו חשודה אשת ראש הממשלה שרה נתניהו. השניים נחקרו באזהרה, ונלקחו למעצר להמשך חקירה. גרסטל סירבה להצעה המדוברת, אך לא דיווחה עליה למשטרה בזמן אמת. בעדותה במשטרה אמרה גרסטל כי שיתפה את חברה, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בהצעה שהגיעה אליה.

חיזוק לעדותה של גרסטל הגיע ממערכת חדשות 10, אשר שיתפו הערב את הצופים כי לידי מנכ"ל חברת חדשות 10, גולן יוכפז, הגיע בזמן אמת מידע לפיו הגיעה הצעה כזו לשופטת, אך בשל חוסר רצון של הגורם ממנו הגיע המידע להוציא את המידע לאור, נמנע הערוץ מלחשוף את הפרשה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!