דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / ניצחון ביתי חשוב לנבחרת ישראל: גברה 75:82 על בריטניה

בתום משחק מותח התעלתה הנבחרת ברבע הרביעי, ובזכות הדור הוותיק רשמה ניצחון חשוב במוקדמות המונדובאסקט 2019 | פניני 18, האוול 16, לימונד 15 ובן שימול 9 בלטו | המשחק הבא: ביום ראשון מול אסטוניה

ריצ'ארד האוול וגל מקל במשחק של נבחרת ישראל בכדורסל מול בריטניה 23 בפברואר (באדיבות איגוד הכדורסל)
ריצ'ארד האוול וגל מקל במשחק של נבחרת ישראל בכדורסל מול בריטניה 23 בפברואר (באדיבות איגוד הכדורסל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל בכדורסל התייצבה בהיכל ה'דרייב אין' למשחק למשחק הראשון מבין שניים שיש לה במסגרת בית H של מוקדמות המונדובאסקט 2019 בו ישראל ממוקמת במרום השני עם ניצחון והפסד. מולה התייצבה נבחרת בריטניה נועלת הבית עם שני הפסדים. הנבחרת הגיעה עם סגל חדש-ישן שכולל את: מקל, בן שימול, לימונד ופניני הוותיקים ואת הצעירים: זוסמן, שוכמן, מנקו ונמרוד לוי. מאמן הנבחרת עודד קטש מגיע אחרי שאמש מונה לתפקיד מאמן הפועל ירושלים.

מהלך המשחק

עודד קטש פתח בחמישייה עם: גל מקל, רביב לימונד, רפי מנקו, גיא פניני וריצ'ארד האוול. המשחק נפתח דווקא בשליטה בריטית עם ריצת 7:0, הסל ראשון של ישראל היה של האוול שחדר לסל ל-2 קלות. רביב לימונד הוותיק והטוב היה שם כדי להחזיר את הנבחרת לתמונה על 7 נקודות רצופות בדרך לשיוויון 11:11. פניני וזוסמן העלו ליתרון ראשון 13:16 ולקראת סוף הרבע גילקריסט העלה את הבריטים ליתרון 20:18 שנשמר עד סוף הרבע הראשון.

רביב לימונד במשחק של נבחרת ישראל בכדורסל מול בריטניה 23 בפברואר (באדיבות איגוד הכדורסל)
רביב לימונד במשחק של נבחרת ישראל בכדורסל מול בריטניה 23 בפברואר (באדיבות איגוד הכדורסל)

ישראל המשיכה להפגין יכולת טובה פתיחת הרבע השני והאוול השווה במהירות,  אך הבריטים הצליחו לחזור לעניינים ולעלות ל-25:30. גינת צימק עם שלשה אבל קלארק היה שם כדי לשמור על היתרון הבריטי. לימונד חזר לפרקט והחזיר את ישראל לתמונה, והנבחרת הצליחה לצמק את הוצאה עד סוף המחצית שנגמרה בסל של האוול שקבע 44:43.

הבריטים עלו בביטחון רב לרבע השלישי והמשיכו את מטווח השלשות שהצמיח את היתרון הבריטי לשיא של 57:47, בשלב הזה הנבחרת איבדה את תומר גינת שנפצע בכתפו וירקד לקבלת טיפול. משם החלה ריצת 0:9 של ישראל בהובלת אבי בן שימול וההפרש ירד לנקודה. מנקו הגדיל את היתרון בסל מחוץ לקשת וישראל ירדה לרבע האחרון ביתרון 61:64.

ישראל עלתה נחושה מאוד כשהקהל ב'דרייב אין' שואג ביציעים. הנבחרת עלתה ליתרון 63:67, אלא שאז הבריטים חזרו לעניינים ואולסאני הוריד ל-69:68 בלבד ושלשה של  מארי החזירה קבעה 73:72 לבריטים. ישראל היה את גיא פניני, הנשק לדקות ההכרעה שהגיב עם שלשה ועבירה שהשלימו ארבע נקודות והעלו את ישראל ל-73:76, פניני היה לוהט והמשיך צלוף כשהוא עולה ל-18 נקודות ומגדיל את היתרון ל-75:82 וישראל מסמנת וי על עוד ניצחון חשוב במוקדמות. משחקה הבא של הנבחרת יהיה מול אסטוניה בחוץ ביום ראשון.

גיא פנינו במשחק של נבחרת ישראל בכדורסל מול בריטניה 23 בפברואר (באדיבות איגוד הכדורסל)
גיא פנינו במשחק של נבחרת ישראל בכדורסל מול בריטניה 23 בפברואר (באדיבות איגוד הכדורסל)

קלעו לישראל: פניני 18, האוול 16, לימונד 15, בן שימול 9, מנקו 9, גינת 5, דוסון 4, זלמנסון 4, זוסמן 2. לבריטניה: אולסני 19, מארי 12, נלסון 12.

גיא פניני: "הרוח של הנבחרת נשארה, הרגשתי טוב בהרגשתי בנוח וזה היה כיף שהמשחק הלך לטובתנו. אבי היה מדהים ועצר את הסחף שלהם, הראינו שלניסיון אין מחיר. יש לנו עוד משחק חשוב באסטוניה ואנחנו רוצים להמשיך את היכולת".

עודד קטש: "בחצי השני שיחקנו הגנה יותר טובה. זה קשה להרגיש את הקבוצה בלי משחקי אימון. שיחקנו מול קבוצה מצוינת, יש לנו כבוד גדול למאמן ולכשרון שלהם. אני מכבד את הדרך שהשחקנים הגיבו בהגנה במחצית השניה וזה מה שניצח את המשחק – ההגנה במחצית השניה. היו כמה שלשות גדולות שנתנו לנו הרבה בטחון אבל מה שעשה את ההבדל בהגנה. המאמן התייחס לתרומה של השחקנים הוותיקים: "נתנו משחק גדול, ראיתם את התרומה שלהם. גל עשה הגנה גדולה. אבי בן שימול הוא שחקן מיוחד, קבוצתי. כיף להיות איתו מחוץ למגרש וגם על המגרש. רביב היה נהדר, כשביקשנו ממנו לבוא הוא ממש שמח על זה, הוא הכי גבר שיש והיה ממש נהדר היום".

לקראת המשחק מול אסטוניה ביום ראשון שוחרר גיא פניני לבקשתו מהנסיעה מאחר ואשתו אמורה ללדת בימים אלו. תומר גינת הפצוע גם כן לא יסע למשחק השני והשניים שיחליפו אותם בסגל יהיו ג'ייק כהן ותמיר בלאט.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!