דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני

עכשיו זה רשמי / יש כתובת: שגרירות ארה"ב תעבור לרחוב פלוסר 14 בירושלים, כבר במאי הקרוב

מדובר במבנה בו פועלת כבר היום הקונסוליה האמריקאית בעיר. רה"מ נתניהו מסר תגובה באמצעות שגרירות ישראל בארה"ב: "זהו יום גדול לעם ישראל. תודה לך הנשיא טראמפ על מנהיגותך וידידותך"

שגרירות ארה״ב בתל-אביב (צילום: פלאש 90).
שגרירות ארה״ב בתל-אביב (צילום: פלאש 90).
שי ניר

אחרי שעות של דיווחים סותרים, מחלקת המדינה האמריקאית הודיעה בערב שישי רשמית: שגרירות ארה"ב בישראל תעבור לירושלים כבר בחודש מאי הקרוב, בסמוך לחגיגות 70 שנה למדינה. לראשונה, נמסר אפילו המיקום: שכונת ארנונה, בבניין שהוגדר "מודרני" בו פועלת כבר היום הקונסוליה האמריקאית בעיר. למעוניינים בכתובת מדויקת: רחוב פלוסר 14.


ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך: "זהו רגע גדול למדינת ישראל. ההחלטה של הנשיא טראמפ להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים ביום העצמאות הקרוב, תהפוך את החגיגות הללו למשמחות עוד יותר. תודה לך הנשיא טראמפ, תודה על מנהיגותך, תודה על ידידותך האיתנה".

סוכנות הידיעות AP דיווחה כי על פי שני גורמים רשמיים בממשל האמריקני, תועבר שגרירות ארה"ב לירושלים בחודש מאי, אולם במשרד החוץ סירבו להתייחס לידיעה. על פי הגורמים האמריקאים, שהתאיינו בעילום שם משום שלא הורשו להתייחס לתכניות בפומבי, הקונגרס עודכן הבוקר במהלך המתוכנן ומזכיר המדינה, רקס טילרסון חתם כבר ביום חמישי על תוכניות האבטחה לבניין השגרירות בירושלים.

אם אכן תצא התוכנית לפועל בחודש מאי, יהיה מדובר בהאצה משמעותית של תהליך העברת השגרירות. במהלך ביקורו בארץ בחודש שעבר, אמר סגן נשיא ארה"ב מייק פנס כי השגרירות בירושלים תיפתח עד סוף 2019. גם טילרסון הצהיר בעבר כי המעבר עשוי להימשך מספר שנים.

השר ישראל כ"ץ בירך מוקדם יותר הערב כשהחלו להגיע הדיווחים: כבר את הממשל האמריקאי על הצעד. "אין מתנה גדולה מזו" כתב בדף הטוויטר שלו, "המהלך הצודק והנכון ביותר היסטורית. תודה חבר!".

סוכנות הידיעות AP דיווחה עוד כי המיליארדר היהודי-אמריקאי שלדון אדלסון הציע לממשל טראמפ לממן חלק מעלות הקמת שגרירות ארה"ב החדשה בירושלים, כך על פי ארבעה בכירים בממשל.על פי הדיווח, מחלקת המדינה בודקת את ההיתכנות המשפטית של קבלת תרומות פרטיות לכיסוי עלות ההקמה. ביום שלישי חתם שר החוץ רקס טילרסון על אישור ההעברה הרשמי של השגרירות לעיר.אם יאושר מימון פרטי עבור הפרויקט, מדובר בחריגה מהנוהל המקובל במקרים כאלו. עדיין לא ברור אם בכוונת הממשל לקבל את ההצעה. על פי אחד הגורמים, בממשל שוקלים תרחיש בו יאושרו תרומות פרטיות למען ההקמה, אך יקבלו תרומות מכמה גורמים בקהילה היהודית בארה"ב ומטעם אוונגליסטים, ולא יסתפקו בזו של אדלסון בלבד. בבית הלבן סירבו להגיב לדברים. דוברו של אדלסון לא הגיב לפניות בנושא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!