דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / כדורסל: נבחרת ישראל נחלה הפסד כואב באסטוניה וירדה למאזן 2:2

לאחר הניצחון הביתי החשוב מול בריטניה ביום ו', נחתה הנבחרת באסטוניה בסגל חסר כשג'ייק כהן מחליף את גיא פניני | מרות פערי הרמות הפסידה הנבחרת בתוצאה 62:78 | אבי בן שימול: "נרים את הראש ונסתכל הלאה"

נבחרת ישראל נגד אסטוניה (צילום: איגוד הכדורסל).
נבחרת ישראל נגד אסטוניה (צילום: איגוד הכדורסל).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

יומיים בלבד אחרי הניצחון הביתי החשוב על נבחרת בריטניה  לפני יומיים, נבחרת ישראל חוזרת מנוצחת, אחרי הפסד בהתמודדות מול אסטוניה בתוצאה 62:78 במחשק החוץ שנערך אמש. ההפסד הקריטי לקבוצה שנחשבת לחלשה יותר מישראל, יכול להיות בעל השפעות הרסניות כלפי המשך קמפיין המוקדמות של ישראל.

לאחר ארבע משחקים בשלב המוקדמות הראשון נבחרת ישראל נמצאת במקום מאוד לא נוח עם שני ניצחונות ושני הפסדים. כעת מחכים לה משחקים לא פשוטים מול בריטניה בחוץ ויוון החזקה בבית. ישראל הייתה חייבת לנצח את אסטוניה שנחשבת לקבוצה החלשה בבית המוקדם והפסד נוסף לבריטניה או יוון יכול לגרור אי העפלה של ישראל לשלב המוקדמות השני.

במהלך המשחק ישראל הלכה הרבה מאוד פנימה לשחקנים הגבוהים שלה ג'ייק כהן ממכבי ת"א וריצ'רד האוול מהפועל ירושלים. ישראל ניסתה להפוך את היתרון שלה בצבע למה שיביא לה את הניצחון, אך לצערה הרב הנבחרת האסטונית הצליחה לסגור יפה את הצבע וצופפה אותו מחדירות הגארדים וניסיונות הקליעה של שחקני הפנים. ישראל חששה לקחת זריקות מקו השלוש וחסרנו של גיא פניני הורגש כמי שלא מפחד לקחת אחריות ולפתוח הגנות עם יכולת טובה לטווח השלוש. באופן לא מובן הנבחרת הישראלית בחרה לא להרבות בזריקות מהשלוש למרות אחוז מדהים של 55% כאשר קלעו 5 מתוך 9 זריקות.

לעומת זאת הנבחרת האסטונית נראתה מעולה ולא הזכירה בשום צורה את הנבחרת שחטפה 20 נק' הפרשה בתחילת הקמפיין בהיכל 'מנורה'. בעזרת הגנה מצוינת, שליטה בריבאונד ויכולת נהדרת עם 14 שלשות. הנבחרת האסטונית שטפה את המגרש והצליחה לברוח מישראל בכל פעם שהנבחרת שלנו הצליחה להתקרב. 

ברבע האחרון ישראל פתחה לא טוב בהגנה ונתנה לאסטונים לרוץ 0:7 בתוך דקה. שון דוסון המשיך להיות האיש של ישראל בהתקפה, אבל חוץ ממנו הנבחרת לא הצליחה להוריד את ההפרש בצורה משמעותית והאסטונים עלו ליתרון שיא של 56:86. בסיום ניצחון מכשנע לאסטוניה 78:62.

נבחרת ישראל נגד אסטוניה (צילום: איגוד הכדורסל בישראל).
נבחרת ישראל נגד אסטוניה (צילום: איגוד הכדורסל בישראל).

קלעו לישראל: ג’ייק כהן 12, רביב לימונד 10, גל מקל 8, רפי מנקו 7, שון דוסון 7, יובל זוסמן 5, ריצ’רד האוול 4, עידן זלמנסון 4, חואקין שוכמן 3, אבי בן שימול 2. לאסטוניה: אולמרה 16, טאלטס 15, קאנגור 14.

עודד קטש אמר בסיום: "אסטוניה משחקים מאד שונה, המון תנועה וכולם יכולים לקלוע מבחוץ. לא הגבנו טוב לזה לעומת המשחק הראשון, הם גם היו יותר אגרסיבים והוציאו אותנו מהמשחק. בהתקפה לא הצלחנו להגיע למקומות שאנחנו רוצים, לא היו לנו קליעות פנויות. צריך לראות מה היה כי המשחק היה בקצב מאד מהיר והיה קשה לשחקנים להישאר יותר מ-5 דקות רצוף. התוצאה של המשחק הראשון גרמה לאנשים לחשוב שזה משחק קל, זה לא נכון, הם קבוצה טובה".

אבי בן שימול: "זה היה משחק שונה, קבוצה שונה. לא הצלחנו לעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו, היינו מבולבלים נורא ולא הצלחנו לעמוד בתכנית המשחק. צריך להתארגן ולהסתדר לחלון הבא. יש השפעות להכל, חוסר תיאום והזמן הקצר הזה שאנחנו יחד זה יכול להתחבר כמו שקרה לפני יומיים וכל תזוזה הכי קטנה יכולה להשפיע לכל כיוון. נרים את הראש ונסתכל הלאה".

"לא נכנסנו טוב למשחק", אמר רביב לימונד "בהמשך המשחק גם לא שיחקנו טוב בעיקר בהגנה, נתנו להם לשלוט בריבאונד הגנה. הם הוציאו אותנו משיטת המשחק שלנו. זה די טבעי לתקופה כ"כ קצרה שאנחנו מתאמנים ביחד. אני מקווה שנצליח להגשים את המטרה שהצבנו לעצמנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!