דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
זהבה גלאון

טלטלה בשמאל / בזה אחר זאת: זהבה גלאון ואילן גילאון הודיעו על פרישה מהמירוץ לראשות מרצ

"חשוב לי לעדכן אותך באופן אישי שהודעתי עכשיו על פרישתי מהמרוץ לראשות מרצ", הודיעה זהבה גלאון לתומכיה בוואטסאפ וזמן קצר לאחר מכן פרסם אילן גילאון סרטון בפייסבוק בו הוא מודיע על פרישתו מהמירוץ בשל אירוע רפואי שעבר

זהבה גלאון ואילן גילאון בימים אופטימיים יותר (צילום: גדעון מרקוביץ'/ פלאש 90)
זהבה גלאון ואילן גילאון בימים אופטימיים יותר (צילום: גדעון מרקוביץ'/ פלאש 90)
שי ניר

"חשוב לי לעדכן אותך באופן אישי שהודעתי עכשיו על פרישתי מהמרוץ לראשות מרצ" כך נפתחה ההודעה שקיבלו עשרות אלפי בוחרות ובוחרי מרצ מיו"ר המפלגה הפורשת, זהבה גלאון. פחות מחודש לבחירות לראשות מרצ, ושש שנים אחרי שנבחרה לעמוד בראשות המפלגה, פרשה גלאון מהמירוץ, "במהלך השבועות האחרונים, התרשמתי שמתפקדי מרצ רוצים לראות הנהגה חדשה", כתבה.

כשעה לאחר מכן העלה אילן גילאון סרטון בדף הפייסבוק שלו בו הודיע גם הוא על פרישתו מהמירוץ בשל מצבו הבריאותי. "לפני שבועיים היה לי אירוע בריאותי שלא מאפשר לי להמשיך את המירוץ לראשות מרצ בשלב הזה". גילאון התנצל בפני תומכיו והסביר שהיה מאושפז בשבוע האחרון."יחד עם זאת, אני רוצה להודיע לכולם שאנחנו היום המחנה המשמעותי ביותר, לא רק במרצ אלא בשמאל הציוני – האדומים. בימים הקרובים המחנה יתכנס להחליט לגבי ההמשך".

"אני לא מצטערת לרגע על פתיחת השורות. זו היתה ההחלטה הנכונה למרצ, ותוצאותיה עלו על כל הציפיות: 31,000 איש התפקדו למפלגה", כתבה גלאון. "כל חיי הפוליטיים נלחמתי על העתיד, לא על התפקיד. אני במרצ ורצ מהיום שניתנה לי זכות בחירה, ועבורי מפלגה היא כלי לשינוי, לא סידור עבודה".

זהבה גלאון (צילום: יונתן זינדל פלאש90)

ח״כ תמר זנדברג, המתמודדת על ראשות המפלגה אמרה בתגובה להודעת הפרישה כי "זהו סיום של פרק אחד בקריירה המפוארת של גלאון, ואני משוכנעת שהיא תמשיך להיות חלק בהנהגת מרצ בפרק החדש שלה. גלאון מנהיגה אמיצה ופורצת דרך, שנמצאת בשורה אחת עם שולמית אלוני ויוסי שריד. כל דרכה הציבורית התאפיינה במחוייבות ערכית עמוקה לשמאל הישראלי. היא הובילה את מרצ והשמאל הישראלי להישגים משמעותיים בתקופה של טלטלות לא פשוטות. גלאון הוכיחה אומץ ואחריות כשהובילה את פתיחת השורות במרצ".

הפעיל החברתי אבי דבוש, המתמודד גם הוא על ראשות מרצ אמר בתגובה לארועים כי הוא מאחל החלמה מהירה ושלמה לאילן גילאון. "הוא חבר לדרך וחבר אישי עתיר זכויות. בהצלחה לזהבה גלאון, יו"רית מרצ, בהמשך דרכה. גלאון וגילאון הם מהמנהיגים הבולטים בשמאל הישראלי ואני תקווה שימשיכו בשותפות הרעיונית והמעשית איתנו. זכיתי לשתף פעולה איתם במגוון נושאים ומצפה להמשך הקשר בעתיד, לטובת מרצ והשמאל הישראלי בכלל".

אבי בוסקילה, המועמד לראשות מרצ בעקבות פרישת גילאון וגלאון, הודיע כי מתפקדי מרצ "צריכים להכריע עכשיו בין עוד מאותו הדבר למהפכה. כולם מבינים שאם מרצ תמשיך לבחור באותם הפרצופים היא שוב תגרד את אחוז החסימה כפי שהיה במערכות הבחירות האחרונות. מרצ לא צריכה התחדשות, מרצ צריכה מהפכה. יש רק מועמד אחד שבאמת יכול להביא ציבורים חדשים, כל השאר אלה סיסמאות בחירות וחלומות באספמיה.

גם יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, התייחס לפרישתו של אילן גילאון וצייץ בחשבון הטוויטר שלו איחולי בריאות תוך שהוא מכנה את גילאון "עוגן של ענייניות, תפישת עולם מגובשת וחברות".

עם פרישתם של גלאון וגילאון, מספר המתמודדים לראשות המפלגה עומדים על שבעה מתמודדים: ח"כ תמר זנדברג, הפעיל החברתי אבי דבוש, מנכ"ל שלום עכשיו לשעבר אבי בוסקילה ועוד.

הפריימריז לראשות מפלגת מרצ יתקיימו ב-22 בחודש מרץ. אם לא יהיה מועמד בעל שיעור הצבעה בעדו של לפחות 40% בסיבוב הראשון, שבוע לאחר מכן יתקיים סבב שני בו יתמודדו שני המועמדים המובילים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!