דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / ארה"ב: מתאבק טרנסג'נדר רק רצה להתחרות עם גברים, אך נתקל בסירוב

מק באגס זוכה בגמר תחרות האבקות בטקסס 25 בפברואר (צילום: Leslie Plaza Johnson/Icon Sportswire via Getty Images IL)
מק באגס זוכה בגמר תחרות האבקות בטקסס 25 בפברואר (צילום: Leslie Plaza Johnson/Icon Sportswire via Getty Images IL)

מנצח אליפות טקסס לנערות בהיאבקות מק באגס, רק רצה שיכירו במגדר שלו, אולם התאחדות האבקות התיכונים סרבה לקבל את העובדה שמי שהחליט לעבור תהליך שינוי מין יהיה רשאי להתחרות עם גברים ולא עם נשים

ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בשנה שעברה התפרסם מק באגס כמתאבק טרנסגנד'ר צעיר מבית ספר אליוס טריניטי שנמצא ליד העיר דגלאס בארה"ב, לאחר שזכה בתחרות הארצית של בתי הספר של מדינת טקסס בהאבקות לנערות. השבוע, זכה בתואר בשנה השנייה ברציפות כאשר הוא בלתי מנוצח במהלך התחרויות לאחר שניצח בגמר בפעם השנייה ברציפות את צ'לסי סאנז'ס.

הנער שויך למגדר הנשי בהיוולדו והחל לעבור תהליך רפואי לשינוי המין, זהו תהליך נפשי ופיזי מורכב ולא פשוט שדורש המון אומץ בגיל צעיר כל כך. מק אהב להתאבק ורצה להירשם לתחרויות אליפות טקסס לנערים, אלא שמארגני התחרות סירבו לכך. הם הסבירו שההרשמה בתיכונים בארה"ב היא רק לפי המין אליו נולדת. מאז שסיפורו זכה לפרסום רב, באגס ומשפחתו ניסו לשנות את החוק בארה"ב ולהתחרות לפי המין שהוא מגדיר את עצמו ולא לפי המין שהוא שויך אליו, התאחדות האבקות התיכונים סירבה לשנות את החלטה ואת חוקיה.

מק בחר להמשיך להתחרות באליפות המדינה במסגרת הנערות ושוב ספג קריאות בוז מהקהל שהתנגד להחלטה האמיצה שלו. באפן טבעי באגס זכה די בקלות בתואר השני ברציפות לאחר שההורמונים אותם הוא לוקח כחלק מתהליך שינוי המין מעלים את מסת השרירים ומשנים את מבנה הגוף לחזק יותר.

בשנה שעברה באגס הרגיש על גג העולם לאחר הזכייה בתואר הנכסף אך כעת הוא נשמע מפוכח ומאופק יותר. כאשר השופטים הכריזו עליו כמנצח הטורניר הוא התקבל בתגובות מעורבות של הקהל שחלקו מחא כפיים וחלקו שרק לו בוז.

לאחר הטורניר התראיין באגס לעיתון 'דאלאס מורנינג', "השנה הרגשתי אחרת לגמרי, הרגשתי הרבה יותר צנוע. רציתי להוכיח את הנקודה שכל אחד יכול לעשות כל דבר. למרות ששמו אותי בפוזיציה הזאת למרות שלא רציתי להיות במקום הזה, למרות שרציתי להיאבק בתחרות לנערים, חייבו אותי להתחרות בתחרות נגד נערות. אבל מה אני יכול להגיד לאנשים? אני יכול להגיד לאיגוד ההאבקות לשנות את המדיניות, אני רק מקווה שיום אחד הם יבינו שזה מטופש ואנחנו נשנה את החוקים בשביל הנוחיות של אנשים אחרים במעמד שלי".

באגס שנולד בשם מקניז מזהה עצמו במגדר כזכר, הוא עוד לא עבר ניתוח לשינוי מין ולפי הדיווח של הכתבים של הדאלס מורנינג הוא התייעץ עם רופא מומחה בנושא ומתכנן לעבור את הניתוח בעתיד הקרוב. בינתיים באגס התקבל בעזרת מלגת ספורט לקולג' קטן בו הובטח לו שיתחרה בקבוצת הגברים. בארה"ב בתחרויות המכללות החוקים שונים ויאפשרו למק באגס להתחרות בתחרויות הגברים. שם הוא ינסה את כוחו במטרה להגיע להישגים משמעוותים בתחרות לפי המגדר אותו הוא מגדיר את עצמו וללא היתרון היחסי שיש לו בתחרות עם נערות בגלל הסטרואידים אותם הוא לוקח.

חשוב להסביר שבעולם הספורט עדיין לא יודעים כיצד להתמודד עם הסיטואציות של טרנסג'נדרים שבוחרים לבקש להתחרות. ברור לכולם שאין זה ראוי שבן אדם שבחר לשנות את מינו, תשלל ממנו האפשרות להתחרות בכל סוג ספורט שהוא אוהב ומתחרה בו עד כה.

גם בישראל עלה בתקופה האחרונה הסוגיה כאשר שחקן הכדורגל הטרנסג'נדר רוי אוחנה ,אשר משחק בליגה הארצית לנשים בקבוצת מועדון ספורט כדורגל הפועל קרית ים, ביקש להמשיך לשחק כדורגל באחת הליגות בישראל, לאחר שעבר שינוי מין מנקבה לזכר. בהתאחדות הישראלית נפגשו עם אוחנה והבינו את בקשתו ופנו לאופ"א עם רשימת הסטרואידים אותם הוא לוקח כחלק מתהליך שינוי המין ושאלו את השאלה המתבקשת באיזה מסגרת לאפשר לאוחנה להתחרות גברים או נשים.

בעולם הכדורגל היחידה שהחליטה להגדיר את הנושא באופן ברור וחד משמעי היא התאחדות האנגלית שהציע מסמך רשמי ואפילו פרסמה אותו באינטרנט, במטרה לא רק להסביר את מה נדרש מהספורטאים הטרנסג'נדרים כדי לשחק בליגות הכדורגל לפי המין שלהם, אלא גם לעודד אותם לא לוותר ולנטוש את המשחק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!