דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

ביקור מדיני בארה"ב / בצל החקירות: רה"מ המריא אמש (שבת) לוושינגטון לסדרת פגישות

נתניהו יפגש עם הנשיא טראמפ | ינאם בפני באי ועידת איפא"ק ובכנס הפורום הכלכלי של ארה"ב | רה"מ צפוי לחזור ביום חמישי היישר אל הקלחת הפוליטית של אישור התקציב וחוק הגיוס וככל הנראה, גם לחקירה נוספת שלו ושל רעייתו

הזוג נתניהו עולים למטוס. ארכיון (צילום: אבי אוחיון / לע"מ /  פלאש 90).
הזוג נתניהו עולים למטוס. ארכיון (צילום: אבי אוחיון / לע"מ / פלאש 90).
שי ניר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, המריא אתמול בלילה (שבת) לביקור מדיני בארצות הברית כשברקע חקירותיו בפרשת "תיק 4000" ובדיקת הפרקליטות את התשתית הראייתית בחשד לקבלת שוחד בתיקים 1000 ו-2000.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הודעה לקראת נסיעתו לארה"ב ובה נכתב: "אני יוצא הלילה לארה"ב, לביקור חשוב, שם אפגש עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ואנאם בפני הוועידה השנתית של AIPAC. בשיחה עם הנשיא אודה לו בשם עם ישראל על העברת השגרירות האמריקנית לירושלים, לכבוד יום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל. אדון עם הנשיא בראש ובראשונה באיראן, בייחוד לקראת ההחלטה בנושא תכנית הגרעין. אנו נדון בתוקפנות האיראנית באזורנו בכלל, ובפרט ביחס לתכנית הגרעין האיראנית. כן אדון עם הנשיא בקידום השלום. קידום הנושאים הללו חשוב לישראל, וחשוב לביטחון העולם כולו".

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 18 בספטמבר 2017 (צילום: אבי אוחיון/ לע"מ)
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 18 בספטמבר 2017 (צילום: אבי אוחיון/ לע"מ)

ביום שני יפגש נתניהו עם הנשיא טראמפ בבית הלבן. ביום שלישי ינאם נתניהו בפני וועידת המדיניות השנתית של איפא"ק, השדולה הפרו ישראלית בארה"ב, ולאחר מכן יקיים פגישות עם חברי קונגרס וסנאט בגבעת הקפיטול. ביום רביעי ישתתף נתניהו כנואם מרכזי בכנס הפורום הכלכלי של ארה"ב (Economic club of Washington) ובו הוא צפוי לדבר על משנתו הכלכלית הנאו-ליברלית אותה מקדם בישראל.

לצד נתניהו ינאמו גם הנשיאה ומנכ"ל חברת 'לוקהיד-מרטין', מרלין הווסון ויו"ר הוועד המנהל ומנכ"ל 'בנק אוף אמריקה', בריאן מויניהן. מאוחר יותר באותו יום ישתתף נתניהו באירוע הוקרה לכבודו של יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, וציון 30 שנים לשחרורו מהכלא הסובייטי כאסיר ציון. באירוע צפוי להשתתף נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ורג' בוש. ביום חמישי ימריא נתניהו חזרה לישראל לאחר ביקור בתערוכת ירושלים באו"ם.

מעט לפני כניסת השבת ולאחר שנחקרו באזהרה בתיק 4000, רה"מ במעונו ורעייתו שרה במשרדי להב 433 בלוד, העלה ראש הממשלה סרטון לחשבון הפייסבוק שלו ואמר כי "במוצאי שבת אצא לביקור בארה"ב. אפגוש שם ידיד גדול מאוד של מדינת ישראל, חבר אמת, הנשיא דונלד טראמפ. אפגוש שם את ראשי הקונגרס והסנאט, רפובליקנים ודמוקרטים כאחד. ואת הלובי למען ישראל, איפא"ק". ביחס לחקירותיו באזהרה חזר נתניהו על המסר הקבוע ואמר כי "לא יהיה כלום".

כנס איפא"ק המתקיים מידי שנה מהווה מפגן כוח משמעותי לאחת השדולות החזקות בארה"ב ועולים אליו לרגל פוליטיקאים אמריקאים וישראלים. על-פי מארגני הכנס צפויים השנה לקחת חלק כ-18 אלף משתתפים ולמעלה משני שליש מחברי הקונגרס. הכנס יעסוק השנה בשלושה נושאים מרכזיים: תמיכה בסיוע הביטחוני לישראל, מאבק בתוקפנות האיראנית ושאיפותיה הגרעיניות ומאבק בחרמות בינלאומיות נגד ישראל והגנה על חברות אמריקאיות מפניהן.

נאומו המוקלט של ראש הממשלה נתניהו בוועידת איפא"ק. מרץ 2017 (AP Photo/Manuel Balce Ceneta)
נאומו המוקלט של ראש הממשלה נתניהו בוועידת איפא"ק. מרץ 2017 (AP Photo/Manuel Balce Ceneta)

בוועידה צפויים לנאום גם פוליטיקאים מישראל, ביניהם שר החינוך, נפתלי בנט; שרת המשפטים, איילת שקד; יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יצחק (בוז'י) הרצוג ועוד. עוד צפויים לנאום, מנהיג הרוב הרפובליקני בקונגרס קווין מק'רתי, מנהיג הרוב הרופבליקני בסנאט מיטצ' מק'קונל ומנהיגת הדמוקרטים בקונגרס ננסי פלוסי.

נתניהו יחזור כאמור ביום חמישי היישר אל הקלחת הפוליטית של אישור התקציב אותו מאיימים החרדים לטרפד במידה ויאושר חוק הגיוס וכמובן, להמשך חקירת התיקים בהם נבדקת מעורבותו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!