דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מחאה

מחאה / מצמח ועד נס ציונה: הפגנות מחאה נגד השחיתות השלטונית ברחבי הארץ

כשברקע מממשיכות חקירות נתניהו ובכירים נוספים בצמרת השלטון, בכיכר גורן בפתח תקווה התקיימה ההפגנה ה-68 מאז החלה המחאה | בנהריה, גרעין קשה של 15 מפגינים ממשיך לצאת לרחוב בכל שבוע | "זה משאיר את הסיפור של השחיתות על סדר היום", אומרים המפגינים

הפגנה נגד השחיתות בפתח תקווה. ארכיון (צילום: יאיר ויטמן)
הפגנה נגד השחיתות בפתח תקווה. ארכיון (צילום: יאיר ויטמן)
שי ניר

חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו ומצעד הנחקרים והחשודים מן הצמרת השלטונית ממשיכות לתדלק את הפגנות המחאה ברחבי הארץ, שהתקיימו אתמול (ש'), כמדי מוצ"ש, בכ-20 מוקדים. בכיכר גורן בפתח תקווה, סמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, התקיימה ההפגנה ה-68 מאז החלו הפגנות המחאה נגד השחיתות.

אתמול נחקרו חמישה מעורבים בפרשת תיק 4000, בהם נתניהו, רעייתו שרה נתניהו, בעל השליטה בבזק שאול אלוביץ', יועצו לשעבר של נתניהו ניר חפץ, ובכיר לשעבר במשרד התקשורת ששמו עדיין לא הותר לפרסום.

אילת (צילום: מפגיני אילת).
אילת (צילום: מפגיני אילת).

דרור בזמן (43) מקיבוץ אפיקים, העוסק במחקר ופיתוח בחברה לייצור מכוני חליבה ממוחשבים, הפגין בצומת צמח בעמק הירדן. לדבריו, השתתפו בהפגנה אתמול כ-35 מפגינים שצעקו, הניפו שלטים ושרקו במשרוקיות "ללא נאומים". "אנחנו מפגינים ברצף מאז ובמקביל להפגנות ברוטשילד בת"א" אמר ל'דבר ראשון' והוסיף, "יש לנו גרעין קשה של מפגינים ואליו מצטרפים. היו כבר הפגנות של כ-150 איש".

איזו משמעות יש להפגנה כה קטנה?
"ההפגנות משפיעות. מקבלים המון תגובות בעד ונגד. זה משאיר את הסיפור של השחיתות על סדר היום. מרגישים את האמוציות מאנשים שנתקלים בשלטים. גם אנשים שנופשים בצפון לא מצפים שתהיה הפגנה בצמח. היום גם הייתה תנועה ערה במיוחד של החוזרים מנופש בסופ"ש. היינו מצפים שיהיו יותר אנשים. אנחנו מייצגים רוב מאוד גדול. קשה להסביר למה לא יוצאים יותר להפגנות אבל אני בטוח שאנחנו מייצגים המון".

מפגינים בצומת צמח (צילום: דרור בזמן).
מפגינים בצומת צמח (צילום: דרור בזמן).

"אנחנו לא מאות. בממוצע 15-10 מפגינים בכל פעם. יש לי דגלים, בידורית קטנה ושלטים. הכי חשוב כמה שיותר הפגנות", סיפר ל'דבר ראשון' רון אלטמן (63), "פנסיונר מוקדם", פעיל חברתי ומתנדב. אלתמן המתגורר בנהריה – "עליתי לפני כמעט 44 שנים משיקגו", מספר כי במשך כמה שבועות השתתפו בהפגנות כ-50-40 איש ואישה וכי באופן קבוע מגיעים גרעין קשה של מפגינים המונה כ-15-10 אנשים. "אם לא נפגין, תהיה שחיתות. צריך להעיר את היועץ המשפטי או המשפחתי והמבין יבין. זה החלק הקטן שאנחנו יכולים לעשות כדי לעשות את המדינה שלנו ליותר טובה. אני לא מכיר שחיתות בסדר גודל כזה. זה לא שדואגים לג'ובים כמו פעם. עכשיו זה סדר גודל אחר. צוללות, שוד הגז ועוד".

מדוע אתם לא מחזקים את אחת ההפגנות הגדולות יותר כמו בחיפה? זה לא מייאש לבוא מעטים בכל פעם?
"כולנו היינו לפחות פעם אחת בהפגנה בפ"ת ובמקומות אחרים, אבל כיוון שאנחנו מפגינים מעל שישה חודשים ברצף, חוץ משבת אחת שהיה קשה בגלל החורף, יותר נוח להפגין כאן".

בעיר נס ציונה הפגינו זה השבוע ה-31 כ-40 משתתפים. אמיר השכל, תת אלוף במיל', חוקר השואה ופעיל בקבוצת "מחאת היחידים" נשא דברים ואמר כי "התובנה הכי משמעותית שלמדתי היא תופעת העמידה מהצד. הבטן מתהפכת ואני לא יכול לעמוד מהצד".

נהריה (צילום: נרקיס רגב גביש).
נהריה (צילום: נרקיס רגב גביש).

בעפולה התקיימה הפגנה המשותפת עם התנועה לאיכות השלטון בהשתתפות של מאות בודדות.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!