דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / כדורמים: הישג עצום לנבחרת הנשים שהעפילה לראשונה לאליפות אירופה

אחרי הניצחון הגדול שהושג בארץ, שחקניות הנבחרת ניצחו אמש בפורטוגל 9:11 והבטיחו את השתתפותן באליפות שתתקיים בחודש יולי בברצלונה | שונית סטרוגו בלטה עם חמישה שערים לזכות ישראל | כל הכבוד!

נבחרת ישראל בכדורמים (צילום באדיבות איגוד הכדורמים בישראל)
נבחרת ישראל בכדורמים (צילום באדיבות איגוד הכדורמים בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים עושה היסטוריה ומבטיחה לראשונה בתולדותיה העפלה לאליפות אירופה. ההעפלה שנחשבת להפתעה ענקית באירופה מגיעה לאחר ניצחון חוץ 9:11 על נבחרת פורטוגל. כזכור, לפני שבועיים השיגה הנבחרת ניצחון ביתי ענק 10:14 על פורטוגל. הנבחרת שנפתחה מחדש בשנים האחרונות עושה קפיצת מדרגה נפלאה לאליפות אירופה שתתקיים בברצלונה במהלך חודש יולי.

בשלב המוקדמות הראשון שהתקיים באוקטובר באוקראינה, הפתיעה הנבחרת הישראלית ובהובלת הקפטנית והכוכבת שונית סטרוגו ניצחה הנבחרת בשלושה משחקים ברציפות את מלטה, אוקראינה ורומניה שעזרו לה לסיים במקום השלישי בבית ולקבל הגרלה לא קשה מדי במשחקי הפלייאוף לעלייה ליורו הנשים.

במשחק אמש (שבת) הנבחרת הישראלית שלטה לאורך כל המשחק עד שברחה לקראת הסיום ליתרון שיא 6:10 שממנו הפורטוגליות התקשו לחזור והשיגו ניצחון חוץ נהדר. כבשו לזכות ישראל: שונית סטרוגו, 5 שערים, ליאור בן דוד ומריה דסיוס 2, הילה פוטוריאן וענבר ברנע 1.

הנבחרת שהוקמה מחדש רק לפני שש שנים, פועלת במסגרת פרויקט לאומי של משרד התרבות והספורט, הוועד האולימפי, הטוטו, 'אתנה' ואיגוד הכדורמים, בהדרכת המאמן היווני דמיטריס מברוטאס. המטרה העיקרית של הפרויקט היא לבנות נבחרת צעירה שתצליח להעפיל לאולימפיאדה בפריז 2024. אחד הניצנים הראשונים של הצלחת הפרויקט היה הגעתה לראשונה של נבחרת הנערות עד גיל 17 לאליפות אירופה שהתקיימה בקיץ האחרון בסרביה.

נבחרת ישראל בכדורמים מול פורטוגל במשחק שנערך בחודש פברואר (צילום: פטריסיה בן עזרא)
נבחרת ישראל בכדורמים מול פורטוגל במשחק שנערך בחודש פברואר (צילום: פטריסיה בן עזרא)

המאמן היווני, דמיטריס מברוטאס, חגג את הניצחון: "התכוננו טוב למשחק, שהיה שונה מהמשחק בישראל. השחקניות נתנו יותר מ-100 אחוז מעצמן. הן ראויות להיות בין 12 הנבחרות הראשונות באירופה. משם הלאה? זה כבר תלוי בהגרלה. כיום להיות בין 8 הראשונות זה בלתי אפשרי עדיין, אבל כל מיקום בין 8 ל-12 אפשרי. איגוד הכדורמים וכל הענף התגייס למשימה ונתן תמיכה אדירה לנבחרת. אני מאוד מרוצה היום וגאה בשחקניות".

שרת התרבות והספורט מירי רגב בירכה את נבחרת הנשים של ישראל בכדור מים: "סוף שבוע גדוש בהישגים והצלחות לספורט הישראלי ברכות  לנבחרת כדורמים נשים שלא רק ששמרה על יתרון ה-4 שערים מהמשחק הראשון בארץ, אלא מנצחת את נבחרת פורטוגל בבריכת המים שלה ומעפילה לראשונה לאליפות אירופה שתיערך ברצלונה. מדובר בהישג אדיר לספורט הנשי ואני מקווה שההעפלה לאליפות אירופה תסלול גם את הדרך להשתתפות היסטורית במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!