דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חקירות נתניהו

תיק 4000 / אלוביץ' וחפץ משתחררים למעצר בית בתנאים מגבילים

על אלוביץ' נגזר כי ישהה במעצר בית בתנאים מגבילים למשך 10 ימים ויורחק ממשרדי בזק למשך 45 ימים | חפץ ישהה גם הוא במעצר בית בן 10 ימים ויורחק ממשרדי ממשלה למשך 45 ימים

ניר חפץ  ושאול אלוביץ' בדיון בבית משפט להארכת מעצרו בפרשת 4,000. 26 בפברואר (צילום: פלאש90)
ניר חפץ ושאול אלוביץ' בדיון בבית משפט להארכת מעצרו בפרשת 4,000. 26 בפברואר (צילום: פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

בדיון בהארכת המעצר של שאול אלוביץ נפסק כי הוא ישוחרר למעצר בית בן 10 ימים, הוצא לו צו עיכוב יציאה מהארץ למשך 180 יום והוא מורחק ממשרדי בזק למשך 45 יום. כמו כן נאסר עליו ליצור קשר עם כלל המעורבים בפרשה למשך 90 יום, זאת למעט בני משפחתו, שאיתם נאסר עליו לדון על ענייני החקירה.

במהלך הדיון עקץ עורך דינו של אלוביץ' ז'אק חן את התביעה בתגובה לדרישה שהציבו למרשו להימנע מראיון. "גם אנחנו סבורים שראיונות יכולים להביא לשיבוש חקירה. אנו לא מסכימים לתנאי הזה לא להתראיין – ההנחיה שלי היא שהוא לא יתראיין, אבל זאת החלטה שלו. אם יתעקשו על התנאי – נבקש שגם רשויות האכיפה ימנעו מלהתראיין".

על ניר חפץ נפסק מעצר בית בן 10 ימים, וזאת למרות בקשת עורך דינו ירון קוסטליץ כי לאור היותו אדם פרטי יצומצם משך מעצר הבית. התביעה טענה כי ישנן עוד פעולות חקירה רבות לבצע והן ברות שיבוש. בנוסף למעצר הבית נגזר עליו להימנע מקשר עם מעורבים אחרים למשך 60 יום, הוא מורחק ממשרדי ממשלה למשך 45 יום.

השניים עצורים 14 יום ומעצרם הוארך כבר פעמיים. השופט עלאא מסארווה מבית משפט השלום בתל אביב שמע את טיעוני התביעה המיוצגת על ידי יהודית תירוש, הפרקליטה המלווה את התיק, ועו"ד רונית מנדלבאום, התובעת מטעם הרשות לניירות ערך. הדיון מתקיים בהיעדר העצורים.

יועצו לשעבר של נתניהו, ניר, חפץ ובעל השליטה בבזק ובאתר וואלה, שאול אלוביץ', חשודים בתיאום סיקור חיובי לראש הממשלה נתניהו באתר וואלה, בתמורה להטבות רגולטוריות לאלוביץ ובזק. במסגרת הפרשה נעצרו עד כה ניר חפץ; שאול אלוביץ'; אשתו איריס ובנו אור, המשמשים דירקטורים בחברה; מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר; מנכ"לית בזק, סטלה הנדלר ועמיקם שורר, בכיר בחברה, והיום בבוקר הותר לפרסום גם שמו של עצור נוסף בפרשה. עו"ד איתן צפריר נחקר ביום שישי בבוקר באזהרה בתיק 4000 במקביל לחקירת בני הזוג נתניהו, שאול אלוביץ' וניר חפץ. צפריר כיהן כראש מטה ראש הממשלה במשרד התקשורת, בתקופה שגלעד ארדן כיהן כשר התקשורת, ופרש מעט אחרי שנתניהו הפך בעצמו לשר התקשורת ומינה למנכ"ל המשרד את שלמה פילבר, מי שהושעה וכיום חתום על הסכם עד מדינה בפרשה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!