דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גוואטמלה

נתניהו בארה"ב / נשיא גואטמלה שהכיר בירושלים כבירה לנתניהו: "זה היה הדבר הנכון לעשות"

השניים נפגשו בפתח ביקורו של נתניהו בארצות הברית | בשבוע שעבר דחה בית המשפט בגוואטמלה עתירה נגד העברת שגרירות המדינה לירושלים

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד עם נשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס בוושינגטון (חיים צח  לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד עם נשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס בוושינגטון (חיים צח לע"מ)
שי ניר

ראש הממשלה בנימין נתניהו החל אתמול (ראשון) את ביקורו המדיני בבירת ארה"ב וושינגטון, במפגש עם נשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס, שהכריז לאחרונה כי בכוונתו להעביר את שגרירות מדינתו לירושלים. בפתח הפגישה הודה נתניהו למוראלס על תמיכתו, ואמר "תודה לך על כל מה שאתה עושה, על ההכרה בירושלים כבירתה של ישראל. אנחנו מקווים שבעתיד הקרוב תעבירו את השגרירות שלכם לירושלים". הנשיא מוראלס השיב לנתניהו "הכבוד הוא לי, זה היה הדבר הנכון לעשות". בהודעת לשכת נתניהו נמסר כי השניים דנו בהעמקת הקשרים ושיתוף הפעולה בין המדינות. מוראלס הזמין את נתניהו לביקור במדינתו ונתניהו הודה על ההזמנה והזמין גם כן את הנשיא לביקור בישראל.

לפני כארבעה ימים בית המשפט העליון לענייני חוקה בגואטמלה, במעמד חמישה שופטים, דחה פה אחד את עתירתו הפרו-פלסטינית של יועץ הנשיא מוראלס לשעבר לעצור את החלטת הנשיא הגואטמלטקי, מחודש דצמבר האחרון להעביר את שגרירות גואטמלה לירושלים. לטענת העותר ההחלטה "עשויה לפגוע בסיכוי לשלום בין ישראל לפלסטין".

על רקע החלטת עצרת האומות המאוחדות הדוחה הכרה בינלאומית בירושלים כבירתה של ישראל, נשיא גואטמלה מוראלס הכריז כי מדינתו תחזיר את השגרירות בישראל לירושלים והנחה את משרד החוץ של ארצו להתחיל ולתאם זאת. מוראלס כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על "היחסים המצוינים בין המדינות מאז תמכה גואטמלה בהקמת מדינת ישראל". לדברי מוראלס "אחד הנושאים החשובים הוא החזרת שגרירות גואטמלה לירושלים" והוסיף כי הנחה את משרד החוץ "לתאם את המעבר".

Querido pueblo de Guatemala, hoy he conversado con el Primer Ministro de Israel, Benjamin Netanyahu. Hablamos de las…

Posted by Jimmy Morales on Sunday, December 24, 2017

לישראל וגואטמלה קשרים היסטורים וקרובים מאוד הכוללים שיתופי פעולה כלכלים ובתחום הסחר הביטחוני. גואטמלה הייתה בין תשעת המדינות שהתנגדו להצעת ההחלטה הדוחה את הכרזת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי ארה"ב מכירה בעיר ירושלים בירת ישראל. בשנת 1980 לאחר שישראל חוקקה את חוק ירושלים, התקבלה החלטה באו"ם שהתנגדה לחוק ובעקבותיה 12 מדינות להן היו שגרירויות בירושלים, לרבות גואטמאלה, מדינות נוספות מאמריקה הלטינית והולנד, הוציאו את שגרירויותיהן אל מחוץ לעיר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!